Advertenties


Sloten overzetten met startonderbreker.

Gestart door juul, 12 november 2012, 20:37:03

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

fitz

Misschien even een andere dealer bellen?
Ik denk dat als je een andere slotenset wilt gebruiken, dat je dan combinatie van dezelfde auto moet hebben van sloten, sleutels, UCH en ECU. Het liefst ook het VIN nummer voor als je ooit een noodcode nodig hebt.

BadEend

Misschien dat er via ebay een mogelijkheid is om dit goedkoper te doen.

Roadkill (Michiel)

Start onder breker laten uitschakelen, eigenlijk de hele ab, en dan ff bij de sleutel maker op de hoek een nieuwe sleutel laten bij maken, dat is het voordeligst lijkt mij zo... (eventueel ergens een schakelaar weg bouwen voor onderbreking van je ontsteking, heb je alsnog een start onderbreker)
Slow&Low

Byebye WhattsApp, hello Telegram (same number, better app)

Een Renault is net zo betrouwbaar als de garage die het onderhoud doet!

williamfase1

1 simpel draadje in de kabelboom doorknippen die op je ecu gaat, en je hebt geen last meer van die irritante startonderbreker.
Je kan er dan gewoon een universeel cv setje aanhangen.
1 die het doet vanaf +/- 80meter, ipv 2m bij de standaard ir zender.
Je hebt dan gewoon 2 klapsleutels en je maakt r 2 sleutelbaarden bij, klaar  !-!

Universeel setje heb je al vanaf 19,95.
Ik heb r ook zo 1 in en werkt prima hier.


Jacques

Citaat van: williamfase1 op  9 december 2012, 13:32:00
1 simpel draadje in de kabelboom doorknippen die op je ecu gaat, en je hebt geen last meer van die irritante startonderbreker.

Leg uit. Heb jij een draadje doorgeknipt en werkt de boel nu zonder startonderbreker? Of gebruik je een ECU waar de startonderbreker is uitgeporgrammeerd?

Dat verhaal van de klapsleutels dat ken ik wel. Die gebruik ik ook

williamfase1

Hallo Jacques

Klopt ik heb 1 draadje doorgeknipt, en het werkt nu zonder sob.
Ik hoef dus niet meer met de originele handzender te ontgrendelen.
Het lampje van de sob in je dash blijft dan wel knipperen, maar dit heb ik omzeild door het lampje te deactiveren.
oftewel zolang verbogen dat ie niet meer brand  o-)
Lang lopen zoeken naar een oplossing en uiteindelijk in een "helder" moment gewoon dat draadje doorgeknipt en voila

Misschien is het nu wel zo, dat als ik de accu ontkoppel ik dan daarna de auto met de originele handzender zal moeten vrijgeven.
Dit weet ik nog niet, nog niet geprobeerd.
Dit zou dan ook inhouden dat ik dan het doorgeknipte draadje weer moet verbinden.
Maar goed dit is niet zoveel werk mocht dit nodig zijn.

Voor wat betreft welk draadje..ff uit me hoofd dacht ik dat het een dunne groene draad was..
Het is iig te herleiden aan het schema van je ecu aansluiting.
Het verschild per typ motor etc, maar dankzij google is dit makkelijk te achterhalen.


williamfase1

Ik heb t gelijk maar ff opgezocht
Bij een Siemens Fenix 5 ECU (55pinconnector)

Draad nr 37 voor 1.4 en 1.6
Draad nr 35 voor de 1.8 en 2.0 en 3.0 motoren

Bij een SIemens Fenix 3B (35pinconnector)

Draad nr 10 voor 1.8
Draad nr  25 voor 2.0
Draad nr  29 voor 1.4

Jacques

Ik ben helemaal verbaast. Is het zo simpel om van de startonderbreker af te komen.

williamfase1

Ja blijkbaar wel.

Ik hoopte eigenlijk dat door deze draad te onderbreken, je ook de ecu zou kunnen uitwisselen zonder ucbic om te bouwen.
Maar dat werkt helaas niet, was laatst namelijk op een sloperij en heb er toen even een andere ecu aangehangen.
Maar helaas hij starte niet, met die andere ecu.

juul

Zo is het wel heel makkelijk om te doen ja.
En de sleutelbaarden passen dan gewoon standaard op de sloten. Ik heb er zo'n gaatje in zitten.


williamfase1

Je kan bij zo'n universeel setje, de bijpassende sleutel baarden erbij bestellen.
Alleen moet je de sleutels dan nog wel bij de sleutelmaker laten slijpen.



juul

#26
Ja oke dus je kan de juiste baarden er bij bestellen.
We gaan dus maar is kijken wat we gaan doen als dit daadwerkelijk zo makkelijk is dan is mijn probleem zo opgelost.

En welke setje heb je hiervoor gebruikt?
Eentje die de bestaande motortjes vervangt of een die de motortjes alleen regelt.

williamfase1

Het is idd heel makkelijk
Ik heb heel lang lopen zoeken naar een oplossing en uiteindelijke deze gevonden.

Werkt nog steeds prima voor mij  !-!

juul



EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev