Advertenties


Sloten overzetten met startonderbreker.

Gestart door juul, 12 november 2012, 20:37:03

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

juul

Denk dat ik toch maar naar de dealer ga om de sob er uit te laten programmeren.
Zo weet ik zeker dat het goed gaat ook als de accu eruit is geweest.

williamfase1

Volgens mij is dat eruit programmeren niet mogelijk bij deze type ecu's.
Wel misschien tijdelijk uitschakelen.
Maar dan als de accu polen los zijn geweest zou je het weer opnieuw moeten laten doen.

suc6 iig

Jacques

Er zijn wel via diverse bedrijven gerepareerde ECU te koop die code-loos zijn. Even snel uit mijn hoofd AC electronics in Groningen en BBA reman in UK en kijk ook even op MP.

Roeland75

Het kan nog makkelijker en is nog goedkoper ook!

Voorwaarde is wel dat de noodcode van beide auto's weet.
1) bouw alle sloten mechanische over (ivm de baard, of bestel 1 losse baard bij de plaatselijke hakkebar en zet hem over)
2) bouw de UCBIC over (dat apparaat links onder dashboard met zekeringen en relais) voorwaarde is wel dat de "nieuwe"UCBIC het zelfde of meer zekeringen en relais heeft. Anders werkt bijvoorbeeld de elektrische ramen niet meer....
3) test of de sloten open gaan. zo ja dan is de ucbic juist over gezet.
4) zet de auto op slot, en zet met een actieve startvergrendeling de auto op contact.
5) het startvergrendelingslampje gaat snel knipperen.
6) voer de orginele noodcode van de auto in met de knop van de portiervergrendeling (elder op forum staan hier genoeg details van)
7) zet contact uit
8) open de auto met de "nieuwe"afstandbediening.
9) start de motor.

Vanaf dit moment werkt de RE inspuiting op de nieuwe sleutel...... 8)

Het is even werk maar alles blijft origineel en kost nix!

Succes

Umpire (Robin)

Even om hierop te reageren ookal is het een heeeeel oud topic o-)

De methode zoals hieronder beschreven door William werkt (rij nu zelf in de auto waarin het uitgevoerd is). Ook kun je de accu ontkoppelen en weer aansluiten, meermalen gedaan en hij start gewoon elke keer.

Citaat van: williamfase1 op  9 december 2012, 15:44:57
Hallo Jacques

Klopt ik heb 1 draadje doorgeknipt, en het werkt nu zonder sob.
Ik hoef dus niet meer met de originele handzender te ontgrendelen.
Het lampje van de sob in je dash blijft dan wel knipperen, maar dit heb ik omzeild door het lampje te deactiveren.
oftewel zolang verbogen dat ie niet meer brand  o-)
Lang lopen zoeken naar een oplossing en uiteindelijk in een "helder" moment gewoon dat draadje doorgeknipt en voila

Misschien is het nu wel zo, dat als ik de accu ontkoppel ik dan daarna de auto met de originele handzender zal moeten vrijgeven.
Dit weet ik nog niet, nog niet geprobeerd.
Dit zou dan ook inhouden dat ik dan het doorgeknipte draadje weer moet verbinden.
Maar goed dit is niet zoveel werk mocht dit nodig zijn.

Voor wat betreft welk draadje..ff uit me hoofd dacht ik dat het een dunne groene draad was..
Het is iig te herleiden aan het schema van je ecu aansluiting.
Het verschild per typ motor etc, maar dankzij google is dit makkelijk te achterhalen.


Citaat van: williamfase1 op  9 december 2012, 16:03:29
Ik heb t gelijk maar ff opgezocht
Bij een Siemens Fenix 5 ECU (55pinconnector)

Draad nr 37 voor 1.4 en 1.6
Draad nr 35 voor de 1.8 en 2.0 en 3.0 motoren

Bij een SIemens Fenix 3B (35pinconnector)

Draad nr 10 voor 1.8
Draad nr  25 voor 2.0
Draad nr  29 voor 1.4
Wil je nog een Gin-Tonic? 'Tuurlijk, ik heb morgen Tonics te doen'

Niemand weet dat de broers van Bruce Lee, Crues en Mues, de ontbijtindustrie zijn ingegaan..

juul

Fijn om te horen dat het nog steeds werkt. Zit er nog steeds aan te denken omdat we af en toe toch op zoek kunnen naar onze sleutel.

monteurtje

Een goede dag,

Ik heb het hieronder staande ook uitgeprobeert op een van mijn auto's maar bij mij werkt het niet????
Ik kan nog een keer kijken bij de andere wagen maar die heeft geen problemen mat de startvergrendeling.
De ene waar ik het bij heb geprobeert moet ik telkens de noodcode invoeren. (best vervelend zeg maar)

Ik heb t gelijk maar ff opgezocht
Bij een Siemens Fenix 5 ECU (55pinconnector)

Draad nr 37 voor 1.4 en 1.6
Draad nr 35 voor de 1.8 en 2.0 en 3.0 motoren

Bij een SIemens Fenix 3B (35pinconnector)

Draad nr 10 voor 1.8
Draad nr  25 voor 2.0
Draad nr  29 voor 1.4


Het gaat bij mij dan om een siemens fenix 5 ecu. Ik zou dan draad 35 door moeten knippen. Maar als ik dit doe gaat het motormankementen lampje branden wat ik dus net niet wil ik krijg hem daarna ook niet gestart.

Iemand nog eventueel een optie?

Alvast bedank.

Mvg Corné
als ge ut ni wit gebruikte kit ga da ni dur gebruikte pur als da nie hoef gebruikte un schroef

2 daily cars update: renault megane coupe phase 1 (1.6 8v project X), Renault megane coupe phase 1 (2.0 16v 150pk)

Jacques

Zo gemakkelijk kom je niet van de SOB af, was het maar waar. Volgens mij is eruit programmeren of een immobilizer de enige optie.

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev