Advertenties


Op slot die auto!

Gestart door keesk, 12 november 2012, 19:27:27

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

keesk

Hallo

Heb weer eens een vraagje. Wie weet wat de oorzaak is van het volgende probleem. We hebben een cabrio uit 2002 en komen er nu achter dat regelmatig de deuren NIET afgesloten worden met de afstandsbediening. Wel gaat op het dashboard het lampje knipperen van de start onderbreken en ook gaat het lampje op de stuurkolom knipperen van het alarm dat er op zit. Als ik de deuren afsluit met de sleutel zelf gaat het goed. Het alarm is ook ingeschakeld.
Ook zie ik bij het inschakelen dat de knipperlichten 2 keer knipperen. Lijkt er dus op dat de deur dicht is....

Snap er niets van. iemand een idee?
groetjes kees
Het leven is een pijp kaneel, ieder zuigt eraan en krijgt zijn deel!

mark

Misschien hebben de stekkers van de deur vergrendeling een slechte verbinding/verrot? of iets in die richting

Jeremy

Heb dit weleens vaker gezien bij een Nissan toen en dit was te wijten aan een stangetje van het van het vergrendelpompje die niet goed op zijn plek zat, Misschien even de bekleding eraf halen en kijken of alles wel goed zit vanbinnen.

mark

Dat zo ook nog wel eens goed kunnen !-!

keesk

alvast bedankt voor de ideeën, maar het vreemde is dat met de sleutel zelf de deuren op slot doen gaat wel. Dus met de AB niet! hij schakelt wel alles verder in behalve de deuren op slot....
Het leven is een pijp kaneel, ieder zuigt eraan en krijgt zijn deel!

Heatzone (Mark)

Er zit een motortje in de deur deze zorgt ervoor dat hij vergrendeld wordt met de afstandbediening. Met de sleutel zelf heb je geen stroom nodig om het open of dicht te doen, dit gaat dus niet via het motortje.

Het zou raar zijn als beide motortjes opeens stopte met werken. Is er niet een aparte zekering hiervoor die misschien door is?
Als je de auto op slot doet knipperen de knipperlichtjes rondom de auto 2x? Als bij mij een voordeur niet goed dicht is knipperen mijn lampjes voor niet.

Verder alles op slot bedoel je alleen de kofferklep mee?

keesk

Hallo

bedankt voor de reactie maar ik denk dat ik er uit ben.... Het probleem was dat met de AB wel de kofferbak op slot ging, alarm erop EN de start onderbreking werd geactiveerd allen de beide portierdeuren niet. Lampjes inderdaad 2x knipperen.

Ben op advies van iemand toch nog maar eens gaan lezen in de handleiding en daar zag ik ineens staan dat een sleutel als deze niet correct werkte gesynchroniseerd kon worden. Dit doe je door:
- In de auto te gaan zitten.
- 10 seconden (tellen) de knop van de sleutel indrukken. Het lampje knippert die 10 seconden.
- Direct daarna nog 2 x achter elkaar op het knopje van de sleutel drukken
Hiermee synchroniseer je de sleutel opnieuw met het systeem in de auto.

Het lijkt te werken in ieder geval..... Ik weer blij en misschien heeft iemand anders ook iets aan deze tip!!!!
gr kees
Het leven is een pijp kaneel, ieder zuigt eraan en krijgt zijn deel!

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev