Advertenties


mp3 afspelen op Carminat informee 2

Gestart door Taropi, 11 november 2012, 14:13:27

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Taropi

Hoi allemaal

Ik heb vandaag 3 cd`s gebrand met mp3 bestanden om ze af te spelen op mijn carminat.
Echter elke Cd geeft een Error  . Als ik een normale Cd er in stop gaat het wel goed. Volgens de handleiding moet het gewoon kunnen.

Ik heb wel allemaal losse mp3 bestanden er op  gezet of moet ik alles in mappen gaan zetten.?

Of kan ik ergens een losse usb stick aansluiten op de Cartminat  zodat hij wel werkt .?

M.vr.gr.   Auke

RENAULT Mégane II Hatchback 1.5 DCi Business Line 5drs AIRCO   2006

Felix

Voor zover ik weet kan hij helemaal geen mp3 afspelen. Enige oplossing is een unit aan de cd wisselaar poort aansluiten.
Dat kan vanalles zijn, een audio connection box, imitatie connection boxen, gewone analoog-digitaal converters, of complete bluetooth dingen.
Er zijn diverse dingen op de markt :)

Felix

Oh, en nog iets, wat mijn nog niet gelukt is overigens, je kan via het expert menu aux activeren. Maar dan moet je wel in het expert menu kunnen komen, en dat kan ik niet.
Dan zou je de aux ingang kunnen gebruiken (de groene ISO stekker). CD wisselaar is de blauwe ISO stekker.

Taropi

Citaat van: Felix op 11 november 2012, 14:47:10
Oh, en nog iets, wat mijn nog niet gelukt is overigens, je kan via het expert menu aux activeren. Maar dan moet je wel in het expert menu kunnen komen, en dat kan ik niet.
Dan zou je de aux ingang kunnen gebruiken (de groene ISO stekker). CD wisselaar is de blauwe ISO stekker.


volgens mij heb je dan de code 4112 nodig .
M.vr.gr.   Auke

RENAULT Mégane II Hatchback 1.5 DCi Business Line 5drs AIRCO   2006

Felix

Nee, dat is in het diagnose menu.
Probeer hier maar eens te komen



Misschien dat het in een oude software versie wel lukt?

Taropi

hoi Felix

Ja daar kan ik gewoon in komen.

M.vr.gr.   Auke

RENAULT Mégane II Hatchback 1.5 DCi Business Line 5drs AIRCO   2006

Felix

Kan je daar Aux activeren? Bij mij helaas niet.

Taropi

Citaat van: Felix op 11 november 2012, 15:04:01
Kan je daar Aux activeren? Bij mij helaas niet.

sorry ik kan wel in dat menu komen maar zie het zelfde als jij.

zie ook geen Aux staan.
M.vr.gr.   Auke

RENAULT Mégane II Hatchback 1.5 DCi Business Line 5drs AIRCO   2006

Felix

Het schijnt dat dat zou moeten kunnen. Maar meer weet ik daar helaas ook niks van.

Taropi

Citaat van: Felix op 11 november 2012, 15:14:18
Het schijnt dat dat zou moeten kunnen. Maar meer weet ik daar helaas ook niks van.

Dan wachten we maar op de andere leden van dit forum . wie weet ziet er een Expert tussen die precies weet hoe en wat.
M.vr.gr.   Auke

RENAULT Mégane II Hatchback 1.5 DCi Business Line 5drs AIRCO   2006

Taropi

Citaat van: denekamp op 11 november 2012, 15:18:00
Dan wachten we maar op de andere leden van dit forum . wie weet ziet er een Expert tussen die precies weet hoe en wat.


Is er niemand die mij kan vertellen of je nu wel of niet een Mp3 cd kunt afspelen. In de handleiding staat van wel maar als ik er een mp3 cd in doe gebeurt er niets geeft meteen een error melding.

Wie helpt me aan een antwoord.


Thanks

Hoije

Auke
M.vr.gr.   Auke

RENAULT Mégane II Hatchback 1.5 DCi Business Line 5drs AIRCO   2006

Tedo

Volgens mij heb je twee versies van de Carminat Informee 2 (net als van de update list radio's): een die wel MP3 kan afspelen en een die dat niet kan. Bij de update list radio's die dat wel kunnen staat er voorop "MP3" onder een van de onderste knoppen. Geen idee of dat bij de Carminat die wel MP3 speelt ook het geval is.

Bobo8

Ook bij mij geen mogelijkheid om de aux te activeren via het menu. Ik kon dus als bron alleen kiezen tussen FM en MW (middengolf).
Maar zie: na installatie van een ACB (Audio Connection Box, een Yatour YT-M06 in mijn geval) kon ik via de sourceknop op de stuurbediening ineens spontaan wel CD kiezen. Het systeem merkt kennelijk of er een 'cd-wisselaar' is aangesloten. Ik hoefde dus verder niets in te stellen.

Bobo8

Overigens: de Carminat Navigation Informee 2 zelf speelt ook bij mij geen MP3. Ik heb een SD-card in de ACB gestoken, met daarop muziek in zowel WMA als MP3, en dat werkt wel. De ACB maakt daar een analoog signaal van en stuurt dat naar de CNI2 (net zoals de originele CD-wisselaar zou doen). Er kan ook een USB-stick op de ACB worden aangesloten. De ACB heeft wel beperkingen: slechts 6 mappen mogelijk (die worden als een 'CD' gezien), geen submappen toegestaan (wel veel nummers per map mogelijk).
Op deze ACB zit ook een AUX-ingang, dus je iedere MP3-speler via die AUX-ingang aansluiten (en natuurlijk ook iedere Diskman of Walkman, mocht je die nog hebben  :)), die je dan natuurlijk niet via de stuurbediening kunt bedienen.

Taropi

hoi Bobo

Waar heb je die Audio Connection Box, een Yatour YT-M06  gekocht .?
en hoe sluit je die aan op de Carminat.


M.vr.gr.   Auke

RENAULT Mégane II Hatchback 1.5 DCi Business Line 5drs AIRCO   2006

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev