Advertenties

roest bij wielkast megane 2004

Gestart door J to the H (Jeroen), 9 november 2012, 20:41:30

Vorige topic - Volgende topic

Roadkill (Michiel)

Slow&Low

Byebye WhattsApp, hello Telegram (same number, better app)

Een Renault is net zo betrouwbaar als de garage die het onderhoud doet!

J to the H (Jeroen)

http://www.stam.nl/renaultgarantie

Hier staat iets meer info over de garantie.
Ze spreken hier wel over een 2-jaarlijkse controle die ook genoteerd moet worden in het onderhoudsboekje.
Dit hebben ze bij mij niet ter sprake gebracht. Okee, dat was mazzel...

Maar Renault geeft niet voor niets deze garantie.
Ze moeten dus overtuigd zijn van de kwaliteit van hun materialen.
Als blijkt dat er toch roest ontstaat, lijkt het me dus ook geen mazzel, maar gewoon verantwoorde service van Renault.

Tedo

Het gaat bij mij ook om ongeveer 15 cm, met hele minimale roestpitjes nog onder de lak. Weet niet of het nou links of rechts is. Zal morgen ook even kijken.
Ik heb het ter plaatse al wel eens zelf behandeld, en sindsdien is het niet verergerd. Je ziet het ook nauwelijks, moet je er echt met je neus bovenop. Benieuwd naar je foto!

BadEend

De garantie op roest geld alleen voor roest die van binnenuit ontstaat en als je regelmatig de voorgeschreven controle op roest laat doen door een dealer.

matthew

Alleen maar goed dat Renault het maakt en betaald,liever een tevreden Renault rijder als ontevreden natuurlijk.

Ik zou ook altijd melding er van maken.

J to the H (Jeroen)

Oops...
Helemaal vergeten foto's te plaatsen.

Komen ze:

Tedo

Bedankt! Is bij mij op dezelfde plaats, maar dan bij het andere achterwiel. En in veel mindere mate (hele kleine pitjes, nog onder de lak).

Roadkill (Michiel)

Yes, ik heb precies het zelfde, bij de zelfde kant, en dan wel ff een stukkie erger.....
Slow&Low

Tedo

Ik vermoed dat dit toch door steenslag veroorzaakt wordt (dit is de enige plek naast de wielen waar direct staal zit, aangezien de bumpers en voorschermen van kunststof zijn). De vraag is dan alleen: waarom slechts aan een zijde?
Toch wel bijzonder dat Renault het als garantie ziet. In ieder geval bij Jeroen dan.

matthew

Dit komt niet door steenslag,maar dat doet hier niet terzake het wordt vergoed en dat is alleen maar fijn.

Tedo

Wat zou volgens jou dan de oorzaak zijn? Er zit ook niet echt een dusdanige rand achter waar zich vuil en vocht kan ophopen. Maar als Renault het erkent, ga ik ook maar eens langs de dealer.  ;)

matthew

Schade gehad,en niet goed genoeg gerepareerd.

Want als dit ontstaat door steenslag wordt het officieel ook niet vergoed.
Steenslag pitjes blijven ook lager die lopen niet tot op de bovenste rand.

Ik heb dit namelijk nog niet eerder gezien,en ik zie toch dagelijks van deze auto's.

Maar mocht je zoiets hebben zeker altijd proberen, zou ik tenminste wel doen.

J to the H (Jeroen)

Zoals gezegd lijkt me niet dat dit door schade komt.

Ik wil je niet tegenspreken Matthew, maar het is wel raar dat dit in elk geval bij 3 forumleden voorkomt, en dat het over een behoorlijke lengte plaatsvind.

Michiel heeft het wel over een vermoeden van schade, maar kan uit zijn bericht niet opmaken of hij het over de wielkast of zijn motorkap achterklep heeft.

5 december breng ik hem weg en zal eens vragen of ze een oorzaak van de roest kunnen achterhalen (wie weet maak ik slapende honden wakker  l-  :x)

Roadkill (Michiel)

Ik heb het op precies dezelfde plek als bij jou, en ook nog een plekje aan de onderkant van mijn achterklep,wat mij opvalt is dat het zo te horen hier een typisch Grand tour kwaaltje lijkt te zijn....
Slow&Low

Tedo

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev