Advertenties

roest bij wielkast megane 2004

Gestart door J to the H (Jeroen), 9 november 2012, 20:41:30

Vorige topic - Volgende topic

J to the H (Jeroen)

Hallo,

Misschien herrineren jullie nog mijn incident met mijn dekplaat/spoiler die ik verloren ben op de snelweg.
Dit is toendertijd keurig opgelost door Renault nederland (zie topic: http://www.meganeclub.nl/fora/index.php?topic=16098.msg297357#msg297357)

Vorige maand kwam ik erachter dat ik wat roest rondom mijn wielkast heb.
Balen natuurlijk, maar nu geen geld om het te herstellen dus ik liet het voor wat het was.
Toevallig 2 weken geleden een beetje aan het surfen op internet en toevallig kwam ik erachter dat renault sinds 2000 maar liefst 12 jaar garantie geeft op roestvorming op de carrosserie. Dat klonk wel erg aantrekkelijk.
Vorige week dinsdag naar de dealer geweest en foto's laten maken, na een week zou ik bericht krijgen.

Vandaag uitsluitsel over de garantieclaim:

Het wordt onder garantie hersteld!
Geweldig.
Ik had allerlei excuses verwacht waarom ik toch eigenlijk net geen recht heb op de garantie, maar de claim wordt serieus genomen en volledig hersteld door een schadeherstelbedrijf.

Nog een veer in de reet van Renault.
Ik ben altijd sceptisch geweest over dealers, en zal dat altijd wel een beetje blijven, maar Renault heeft mij in 4 maand tijd al 2 keer versteld laten staan qua service.

Hulde!

Karin

juul

Tedo

Heb je een foto van die roestplekjes? En heb je je dealer benaderd, of Renault Nederland?
Ik heb bij een van mijn wielkasten achter ook een paar hele lichte plekjes (steenslag waarschijnlijk). Als dat ook onder garantie valt, laat ik het ook fixen natuurlijk.

BadEend

Steenslag valt niet onder de garantie.

Tedo

Waardoor zou je anders roest onderaan bij je wielkast hebben? Er is daar geen rand waar zich troep ophoopt o.i.d.

Roadkill (Michiel)

Ok dan, denk dat ik ook ff langs moet bij de dealer, mijn rand van mijn achterscherm heeft ook last van roest! (btw enkel de rechterkant... ) Nou ik ff goed nadenk laat ook de lak op mijn kofferklep ook onderaan los, maar volgens mij heeft mijn auto een keertje schade gehad (voor dat ik hem in bezit kreeg) dus ben wel bang dat ze er moeilijk over gaan doen....
Slow&Low

Byebye WhattsApp, hello Telegram (same number, better app)

Een Renault is net zo betrouwbaar als de garage die het onderhoud doet!

juul

Ruba

Roadkill (Michiel)

Heb je btw een fotootje van de roestvorming?
Slow&Low

Byebye WhattsApp, hello Telegram (same number, better app)

Een Renault is net zo betrouwbaar als de garage die het onderhoud doet!

Tedo

Waar heb je dat van die 12 jaar garantie gevonden, Jeroen?

Benjamin Renon

Daily: RMC 1.6 8v 90 pk SOLD Clio 1.6 16v Dynamique Luxe SOLD Mégane 2 RS F1 team 2006
Performance parts: www.part-box.com

Renault Mégane Club ook op facebook!
https://www.facebook.com/pages/Renault-Megane-Club-RMC/123715931060265

matthew

Steensslag is geen garantie.

Meestal komt de roestvorming op een schterscherm van deze leeftijd als de auto een keer schade heeft gehad en niet goed gemaakt is.

Dus voor de topic starter massel,want ik heb het nog niet gezien bij een meg2 die gaat roesten origineel.(ik verwacht dus ook dat deze al ooit schade heeft gehad).

Tedo

Toch wel vreemd dat het hier steeds de rand van een wielkast betreft. Ik neem aan dat als Renault bekijkt of het garantie is of niet ook de dikte van de lak meet. Mijn auto heeft bij de vorige eigenaar alleen linksvoor schade gehad, en dat betrof alleen de plastic bumper, geen carrosserie.

J to the H (Jeroen)

Mazzel of niet. Ik ben er blij mee  :9~

Het is nu te donker om foto's te maken. Dat zal ik morgen eventjes doen.
Ik Ben gewoon naar de dealer gegaan. Het probleem voorgelegd en z hebben foto's gemaakt.
Deze foto's hebben ze doorgestuurd naar Renault. Er is dus verder geen lak meting gedaan.

Ik denk niet dat ik daar schade gehad heb. Kan het natuurlijk niet met zekerheid zeggen, maar het is over een lengte van ongeveer 15 cm, en nog minimaal.
Het zal vast komen door wat vuilophoping achter de kast en het spatscherm, maar ook dat weet ik niet zeker.

Roadkill (Michiel), Bij mij is hetook alleen aan de rechterkant. Ik zou gewoon even langs de Renaultgarage gaan en het voorleggen.

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev