Advertenties


Verlichting raambedieningsschakelaar

Gestart door Flipje450, 7 november 2012, 17:06:02

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Flipje450

Vandaag er even op uit geweest bij de Renault dealer om nieuwe lampjes voor de schakelaarverlichting van de raambediening te vragen. Bleek dat de lampjes niet los verkrijgbaar zijn. Kon alleen een hele schakelaar kopen. (Heb er 2 nodig.) Het zijn kleine fittingloze lampjes met twee lange draden aan de onderzijde. Ik vind het een beetje zonde om twee goedwerkende schakelaars te vervangen als ik er twee nieuwe lampjes in kan zetten.
Weet iemand een oplossing of eerdere ervaring. Als ik n.l. op de sloop ga kijken zijn ze vaak ook kapot.
Aanvulling 08/01/16
De schakelaar is gemakkelijk te verwijderen uit het portier met een mesje. Dit aan de voorzijde tussen het paneeltje en het deurpaneel steken en wip het eruit.
Dan met het zelfde mesje het tuimelknopje van de schakelaar halen en daarna het tuimelaartje daaronder. Je ziet dan een 4-kant oranje dingetje zitten. Met een kleine punttang dit rechtstandig uit de schakelaar trekken.
Je ziet dan het lampje en hoe het gemonteerd is. In elkaar is uiteraard omgekeerd.
Conrad bestelnummer van het lampje is 00901240.

juul

Volgens zijn dat dezelfde lampjes als in je dashboard, maar dan zonder het fittinkje. Deze kan je gewoon bij brezan en derg. kopen.
Zou gewoon een lampje eruit halen en dan meenemen.

RobScénic

Renault Scénic 2.0 16v Sportway Aut. 2002 SOLD!!

Renault Mégane Cabriolet 1.6 16v Sport 1999 SOLD!!

>>Renault Grand Scénic 2.0 16v Tech Road Aut. 2006<<

>>Renault Mégane Coupé-Cabriolet 1.6 16v Privilege Luxe 2004<<

keesk

kunnen jullie ook zeggen hoe je deze dan kunt vervangen? BV Hoe je het lampje kunt plaatsen? Ik ben niet zo handig in dit soort zaken en zou graag eerst willen weten hoe je dit het beste kunt doen. Dus alle info is welkom!
gr kees
Het leven is een pijp kaneel, ieder zuigt eraan en krijgt zijn deel!

RobScénic

Dat is niet zo moeilijk. Maak de schakelaar open, en je ziet vanzelf hoe het zit.
Renault Scénic 2.0 16v Sportway Aut. 2002 SOLD!!

Renault Mégane Cabriolet 1.6 16v Sport 1999 SOLD!!

>>Renault Grand Scénic 2.0 16v Tech Road Aut. 2006<<

>>Renault Mégane Coupé-Cabriolet 1.6 16v Privilege Luxe 2004<<

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev