Advertenties


Remschijven?

Gestart door pr0mano, 6 november 2012, 10:30:41

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

pr0mano

Wie o wie weet..... welke remschijven er op een Megane coupe 1.6 uit '99 moeten?
Heb al op alle mogelijke websites gekeken waar ik mijn kenteken moet invullen maar overal krijg ik ALLE mogelijke remschijven te zien.
Wordt ik dus niets wijzer van. :neen:
Is er een mogelijkheid om daar zo achter te komen of moet ik mijn wielen er echt eerst af trekken om daar achter te komen?

Christian de Vriend

of de 238mm schijf,of de 259mm remschijf,maar ik vermoed dat je de 238mm schijf
hebt.

als je het 100% zeker wilt weten,zou je het wiel er ff af moeten halen.
Horsepower is how hard you hit the wall,torque is how far you take the wall with you.

Horsepower sells cars,torque wins races

Megane 16V nu met 147pk en 200Nm schoon aan de wieltjes

Renegade (Mark)

Heb je een 1.6 8v of 16v aangezien 1999 de overgang is van ph1 naar ph2 ?

pr0mano

#3
Het is de 1.6 8v.
Net toch maar ff een wiel eraf gehaald maar om de een of andere reden meet ik remschijven van 280mm  :?
Van wat ik kan vinden zijn er maar 2 maten toch?

Edit: Er zitten trouwens 16 inch velgen op met 195/50 banden, weet niet of dat iets van verschil uitmaakt? En kan ik er anders ook de 259mm op zetten?

Renegade (Mark)

Of het is ooit een keer omgebouwd dan of het komt door de overgang van ph1 en ph2 wat ik al eerder zei, de 1,6 8v heeft namelijk de 238mm of 259mm remschijven (weet zo niet welke van de 2) en de 1,6 16v de 280mm remschijven. Als je nu 280mm erop hebt zitten moet je deze ook vervangen voor 280mm, anders ga je niet uitkomen met de remklauw, deze grijpt dan of op de rand van de schijf aan of helemaal niet bij kleinere schijven.

BadEend

1.6 16v heeft standaard 15 inch velgen vanwege de grote van de remschijven.

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev