Advertenties


cruise control werkt niet meer

Gestart door conti, 5 november 2012, 18:09:22

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

conti

Hoi, heb een probleempje erbij.

Heb me rechter voorruit gerepareerden denk dat ik kortsluiting heb gemaakt. Nu geeft die bij het aanzetten van de wissers "wisautomaat defect" en lamoje "service" gaat dan branden.
En de cruise control werkt ook gelijk niet meer.

Is dat met reseten bij de garage voldoende of is er een relais ofzo stuk gegaan.

Me raam doet het wel weer goed ...

Wie weet raad ???

groet
Martin

juul

als ie kortsluiting heeft gemaakt controleer eerst alle zekeringen eens kan zijn dat er daar een van kapot is gegaan.

conti

Dat heb ik natuurlijk al gedaan, alles oké. Ik vermoed kortsluitig. omdat die het zomaar niet meer doet.

Het zit iets dieper.

martin

matthew

Naar de dealer en uitlezen en parameters bekijken,dan kun je wat meer achterhalen.

fbruijn

De klacht gelezen en denk gelijk ook aan één van de zekeringen die achter de accu zitten. Moet je wel dus eerst de accu voor uitbouwen. Ik heb mijn kentekenverlichting kapot gehad bleek dat er een zekering achter de accu defect was.
Wat ook mogelijk is dat de sleepring van de combischakelaar defect is.

WillemH

@ TS: Heb hetzelfde probleem aan de hand. Wat was bij jou de oplossing?

Roadkill (Michiel)

heb je nu ook storing van de airbag? maar klachten wijzen anders aardig richting je sleepring...
Slow&Low

Byebye WhattsApp, hello Telegram (same number, better app)

Een Renault is net zo betrouwbaar als de garage die het onderhoud doet!

WillemH

Sleepring kan het niet zijn, heb cruise control achteraf ingebouwd met eigen schakelaar via een topic uit het engelstalig forum :)
Heb de zekering onder de motorkap vervangen en nu zijn de foutmeldingen weg. Met een beetje geluk gewoon lomp geweest bij het monteren en een kleine kortsluiting veroorzaakt  o-)

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev