Advertenties


uitlezen megane

Gestart door danieldelano, 3 november 2012, 11:06:50

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

danieldelano

Hallo, is het mogelijk om zelf mijn megane uit 1998,
Uit te lezen en waardes te krijgen?

Heb deze auto wel obd 2?
Wat heb ik hiervoor nodig?


Groet

kees de jong

Hoi,
helaas niet.

je hebt hiervoor CanClip nodig
met vriendelijke groet, Kees

danieldelano

Canclip is de software ?

Felix

Nee, hardware en software.
Zie het marktplaats etc topic, daar heb ik het gisteren nog over Chinese klonen gehad.

Can Clip is de diagnose apparatuur die renault gebruikt. Die worden ook in china nagemaakt met gekraakte software. Ik heb zelf mijn bedenkingen, ik heb geen zin om mijn ECU om zeep te helpen. En zo goedkoop zijn ze niet.

danieldelano

Is er geen andere mogelijkheid om storingen uit te lezen en resetten want ik lees genoeg over een obd kabel met software of een app op telefoon met Bluetooth

Rogier

Dan is de vraag uiteraard nog hoe betrouwbaar is dat, ik zou gewoon na de dealer gaan en hem voor de 50,- euro die ze er voor vragen (tenminsten bij de dealer in Arnhem)  betalen. Dan gaat er niks fout en ook je ecu blijft mooi heel.

danieldelano

Maar is het mogelijk wat ik zei

Felix

#7
Met Can Clip, ja.
Met zo'n bluetooth adapter, nee. Dan kan je alleen turbodruk enzo zien.

Je kan het natuurlijk altijd proberen met zo'n chinese kloon. Deze bijvoorbeeld
http://www.obdtool.co.uk/wholesale/renault-can-clip-diagnostic-interface-lastest-version.html

Edit: hier staat ook een hoop informatie
http://www.renaultforums.co.uk/showthread.php?t=135690

BadEend

Is ook mogelijk met een Universele OBD Uitlezer. Zijn zelfs apps voor voor de mobiele telefoon.

RobScénic

Daniel, wanneer wordt je eens verstandig? Ik weet waarvoor je hem wilt gebruiken. Al die tijd dat je nu rond loopt te vragen of het kan, had je ook naar de dealer kunnen rijden en die atf kunnen laten verversen. Ik hoop niet dat je ondertussen nog doorrijdt met de auto, want als die bak al een geluid maakt dan wordt het er niet beter van. Ik zou zeggen, maak een afspraak! Autorijden is duur, en je kunt wel besparen door zoveel mogelijk zelf te doen (doe ik ook), maar sommige dingen moet je gewoon echt aan de dealer overlaten, anders wordt goedkoop duurkoop (doe ik ook).
Renault Scénic 2.0 16v Sportway Aut. 2002 SOLD!!

Renault Mégane Cabriolet 1.6 16v Sport 1999 SOLD!!

>>Renault Grand Scénic 2.0 16v Tech Road Aut. 2006<<

>>Renault Mégane Coupé-Cabriolet 1.6 16v Privilege Luxe 2004<<

BadEend

Als hij het zo graag zelf wil doen tegen alle adviezen in, moet hij dat toch zelf weten?

Rogier

Alleen het is op dit moment wel goedkoper om na de dealer te gaan, om voor 1 probleem een clip te kopen is de dealer goedkoper. Maar als je de clip 4 keer gebruikt heb je de kosten weer terug verdiend.

Het is alleen zonde als je de clip gebruikt en je ecu of dergelijke gaat kapot.

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev