Advertenties


Veren inkorten

Gestart door gielguner, 24 oktober 2012, 11:45:30

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

gielguner

Ik heb intussen een schroefkit zitten en ondanks deze op het laagste geschroefd zit is dit nog steeds te hoog voor mij.. nu heb ik mij laten wijsmaken dat je ofwel "extra low veren" kan kopen of je veren kan laten inkorten... iemand enig idee waar ik dit zou kunnen doen? En of dit eigenlijk veilig genoeg is?
Alvast bedankt :)

Rogier

heb je de schroefset al helemaal na beneden geschroefd dan ? en heb je een foto van je megane ?

Heatzone (Mark)

Ja ik ben ook wel benieuwd naar een foto en welk merk schroefset je hebt gekocht?

matthew

Veren mag je niet afslijpen om in te korten of warm stoken.

Ik ken wel iemand die dat ook vond schroeset maximaal laag en die heeft de veren nog laten persen daar werd 1cm extra mee gewonnen.

Roadkill (Michiel)

En je zou buiten het persen ook de onderste ring weg kunnen halen meen ik zakt ie nog eens een halve cm.... ( ik heb hem ivm de winter net weer omhooggeschroefd :D )
Slow&Low

Byebye WhattsApp, hello Telegram (same number, better app)

Een Renault is net zo betrouwbaar als de garage die het onderhoud doet!

Rens

Je kunt inderdaad 1 stelring weglaten, dat scheelt vaak al best wat.
En anders bestaan er, als ik mij niet vergis, ander veerpootschotels van Bonrath die ook nog bijdragen aan een iets lagere auto..
Ford Mondeo Wagon Ghia 2.5 V6 automaat 2005

eliatuning

in belgie laten ze meestal de veren persen ofwel kortere veren plaatsen(ultra low)
je kan ook de stelring eruit halen ofwel het potje er ook nog bij. dan zak je zeker nog twee of drie cm.
ik had de stelring vooraan weg genomen(een van de twee ringen) en vanachter ook een ring, daarmee zakte ik cm voor aan en cm achteraan.

ofwel heb je nog een hulpveer, die je er ook kan uithalen.

het hangt ervan af welke schroefkit je hebt steken natuurlijk.

grtz
rather low and slow than high and fast

mark

#7
Ik weet niet welk merk schroefset jij hebt, maar toen ik mijn vmaxx setje op z'n laagst had staan en een paar hout blokken van 10 cm dik onder de voorwielen had kreeg ik mijn hb niet van de brug af. (2 collommer)



En de dorpels lagen ongeveer 15 cm van de grond af, en de megane leunde nog met het volle gewicht op de brug
dus als mijn hb dan op de vlakke grond zou staan dan lag ze gewoon met de dorpels op de grond  >:D

ik heb dan een meg 1 maar zo veel verschil kwa veerpoten zal er toch niet in zitten?

Rick Santbergen

Je kan ook de demper laten inkorten.

Veer afslijpen lijkt me geen slim plan.

eliatuning

veren afslijpen is zeker niet aan te raden
heb met iemand mee gereden die dat eens gedaan had om te proberen. maar was echt niet te doen.
gelukkig waren het oude veren.

hij heeft daarna schroefkit geplaatst en veren laten persen.
rather low and slow than high and fast

Roadkill (Michiel)

@Mark, qua rijhoogte zit er een wereld van verschil tussen de MegI/MegIII en de MegII, de MegII lijkt gewoon niet zo laag te kunnen als de andere 2.... (Al hebben ze voor het vervangen van mijn voorremmen mijn meg moeten optillen voor ze poten van de brug er onder kregen :D  )
Slow&Low

Byebye WhattsApp, hello Telegram (same number, better app)

Een Renault is net zo betrouwbaar als de garage die het onderhoud doet!

mark

Aha, wij hebben bijna geen meg2's in onderhoud op werk dus vandaar ;)

Rick Santbergen

Citaat van: Roadkill (Michiel) op 24 oktober 2012, 21:07:21
@Mark, qua rijhoogte zit er een wereld van verschil tussen de MegI/MegIII en de MegII, de MegII lijkt gewoon niet zo laag te kunnen als de andere 2.... (Al hebben ze voor het vervangen van mijn voorremmen mijn meg moeten optillen voor ze poten van de brug er onder kregen :D  )

Ze kunnen alle 3 op de grond gelegd worden.
Alleen zowel bij de MegII als de MegIII is dat een stuk moeilijker dan bij een MegI.

Roadkill (Michiel)

De MegIII van Joey is volgens mij gewoon verlaagd met een schroefset, maar die ligt echt een eind lager dan mijn MegII
Slow&Low

Byebye WhattsApp, hello Telegram (same number, better app)

Een Renault is net zo betrouwbaar als de garage die het onderhoud doet!

Rick Santbergen

Scheelt ook welke set je steekt. Dit is echt appels met peren vergelijken

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev