Advertenties


Gezien DEEL 21

Gestart door Stefan, 20 oktober 2012, 23:50:53

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Dirk Kuipers

Mooie nieuwe auto zeg!

adinsx

Hij maakt natuurlijk niet goed wat ik met de R26 had, maar ik moest aan de lease en dat is een fulloption Estate geworden met de vernieuwde TCe130 van Renault onder de kap.

Naast al aardig veel standaard opties, van sportstoelen tot parkeersensoren, navi en achteruitrijcamera ongeveer alles aangekruist als:
- Pack Xenon (bi-xenon, meesturend)
- Pack Lumiere (panoramadak, getinte ramen)
- Verwarmde stoelen
- Bose radio
- Kaart Europa
- Automatische handrem + Hill-start-assist
- Kleur: Blanc Nacré. (Parelmoerwit)

Accessoires:
- Afneembare 13-polige trekhaak
- TomTom Live service
- Luxe kentekenplaten
- Wielsloten
- Draaibare koffermat
- 18" GT wielen inclusief inruil 17" zomerbanden
- Winterbanden op originele 17" wielen

In de zomer staat ie er dan zo bij:



In de winter zoals hij ook binnenkwam afgelopen woensdag bij de dealer.



Zaterdag mag ik hem afleveringsklaar poetsen (wassen, kleien, glace en wax). ;)
Ik zal zodra hij is afgeleverd wel even een update doen hier in het betreffende topic.

Mis ik mijn RS? Ja. Maar ook daar komt een oplossing voor. Binnen nu en twee jaar moet de Twingo II van m'n vriendin plaats maken voor een Clio IV RS 'met de kop eraf'.
Terug op snelheid met volle Mégane IV Estate GT205 in Iron Blue

Karin

Mooie auto, veel plezier ermee.

Stefan

***VERKOCHT***VERKOCHT***
Megane III 2.0TCe-180 Privilege (kleur Rouge Dyna)

Edwin Postma

Truckertje

Ard Klok

Mooie auto inderdaad. Jouw oude Megane vorige week gespot op de carpoolplaats in Oostvoorne. Niet zo gek overigens, want Rockanje is zo'n 5 kilometer hiervandaan. Zal hem dus nog wel vaker spotten denk ik.

Dennis Postma


adinsx

Citaat van: Ard Klok op 29 juli 2013, 16:15:06
Mooie auto inderdaad. Jouw oude Megane vorige week gespot op de carpoolplaats in Oostvoorne. Niet zo gek overigens, want Rockanje is zo'n 5 kilometer hiervandaan. Zal hem dus nog wel vaker spotten denk ik.

Wil je bij gelegenheid eens een foto maken?
Nieuwe eigenaar heeft geen facebook en ben benieuwd hoe de auto erbij staat. Tis wel een liefhebber als het goed is. ;)

En thanks voor reacties op de nieuwe. Nog even aftellen hier. :p
Terug op snelheid met volle Mégane IV Estate GT205 in Iron Blue

Edwin Postma

Truckertje

Tedo

@Adsinx: mooie estate (geen straf als je die als leasewagen "moet").
Maar: origineel 17"? Ik dacht dat de GT line modeljaar 2013 standaard weer op 16" stond?

matthew

Mooie auto die estate, en lekker aangekleed met opties.  !-!

En een clio 4 Rs, er staat nu een nieuwe bij ons.
Ik hoop dat ik deze even mag klaarmaken  8)

adinsx

Citaat van: Tedo op 29 juli 2013, 20:40:48
@Adsinx: mooie estate (geen straf als je die als leasewagen "moet").
Maar: origineel 17"? Ik dacht dat de GT line modeljaar 2013 standaard weer op 16" stond?

16" krijg je als je een dCi neemt.

Mbt de leasekeuze. Ik had een riant budget. Ook de A3 Sportback, Mercedes CLA en 3serie Touring stonden op de shortlist. Allen alleen wel duurder in de bijtelling. Totaal komt de Estate nu met 4k aan opties en 3k aan accessoires. Die 18" GT velgen kosten 1700,- met inruil van de 17" zomerbanden. Omdat het budget nog niet op was ook maar slotbouten, luxe ketekenplaten etc erbij geleased. Kost mij qua bijtelling niets extra en staat wel zo mooi. ;-)

Maarja, de snelheid van een RS missen we wel. Gelukkig rij ik voor mijn werk zo nu en dan nog een leuke testauto voor die 'duw' ;-)

Tot zover. Zodra auto is afgeleverd maak ik wel een update. Meen dat ik hier wel een topic had mbt de R26.
Terug op snelheid met volle Mégane IV Estate GT205 in Iron Blue

Tedo

O, 16" alleen op de DCi. Ja, die zie je natuurlijk het meest, vandaar. Ik begreep de keuze al niet om een inchmaat kleinere gaan...

Paste een TCe 180 niet in dat riante budget dan? Of vond de baas dat niet leuk i.v.m. het vaker aanspreken van de tankpas?  ;)

Paul

Wat dacht je van bijtelling ;)
Laguna 3 estate GT 180 dCi

Clio 3 1.616v Initiale

adinsx

Budget was wel aardig ruim en daar mocht ik ook nog 20% overheen op eigen kosten. (overschot netto ingehouden.)
Ik heb dus eerst naar de Estate GT220 gekeken, maar als je dan de fiscale waarde, 25% bijtelling + dubbele eigen bijdrage voor privé gebruik indien de auto in 25% valt meetelt kwam ik al snel op 500,- netto in de maand bijtelling.

De GT (TCe190 tegenwoordig, niet meer de TCe180) ook nog even geprobeerd, maar als ik er ook nog wat leuke luxe op wilde ging het alweer rap.

Toen de keus gemaakt om serieus geld over te houden.
De huidige kost me 300,- netto in de maand dat van het salaris wordt ingehouden. 12 * 200,- = 2400,-. (in 4 jaar looptijd dus 10k)
Snel verdiend om in een potje te stoppen voor de Clio IV RS.
Of wellicht koop ik er t.z.t. een Clio II RS van om de circuithobby weer op te pakken.

Al met al, de bijtelling heeft meegespeeld. De nieuwe TCe130 valt nipt in de 20% bijtelling en die bijtelling blijft de komende 4 tot 5 jaar geldig.
Plus ik kon de auto maximaal volhangen.

Overigens, de R26 kostte me ruim 700,- in de maand als ik onderhoud en afschrijving mee zou tellen.
En ik moet zeggen. Zo'n Europese tankpas is wel gemakkelijk hoor.
Een week na aflevering karren we eerst even naar Luxemburg, en daarna rijden we wellicht nog even door naar Zuid-Fr. Net waar de zon is  :P

Nee ik klaag niet. Ik maak flink wat meer kilometers en uren in de nieuwe job, en dan moet een auto goed 'passen'. Maar toch lekker sportief qua onderstel en looks.
Terug op snelheid met volle Mégane IV Estate GT205 in Iron Blue

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev