Advertenties


Wie is wie... stel je even voor

Gestart door Jeroen, 22 september 2004, 11:29:23

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

matthew

Raampje kun je los vervangen.
Maar even je kap goed inspecteren, want als kap ook minder is kun je beter een complete kap doen.

Nieuw raampje inclusief montage is rond de €250

D@nny

Gister even een dagje de auto goed bekeken (de beste vriend van m'n broertje is spuiter/schadehersteller).
Ik wil een gat in de voorbumper laten herstellen; dat kan hij doen voor €50,-
Achter zit roestschade, toen hij de bumper iets losmaakte, zag hij dat er ook al een gat onder zit en dat er plamuur zit, dat begint te breken... dus al eens schade gehad, blijkbaar.
Repareren daarvan is: €300,-, maar als ik dat doe, dan neemt hij ook meteen de bumper mee.
Vervolgens begon ik over de kentekenplaathouder (dat zwarte deel achter?) en de handgrepen, die ik eigenlijk ook in carrosseriekleur wil doen; dat is ook geen probleem, dan is het totaal €325,-.

Ik ga straks alsnog het achterruitje even proberen te 'fixen', met 'tear-aid, type B' en daaromheen alsnog even met de hand polijsten... ben benieuwd.
De reden van deze keuze: Ik ben straks 4 maanden weg, dan zal de auto toch stil staan.. althans 40km per week nog. (uiteraard onder een cover)
De kap is overigens helemaal goed, die heeft die vriend meteen voor me bekeken, hij zag 1 kleine slijtagepuntje, bij het scharnier rechtsachter, maar hij zei dat de kap er goed uit ziet na 14 jaar! (hij rijd zelf ook een cabrio, zijn top is er slechter aan toe, zei hij)

Ik had ook ineens (na 400km) problemen met terugschakelen naar de 2e versnelling; de synchromesh (als ik het goed zeg) is kapot.  ;(
Dus ik zal voorlopig de 2e versnelling overslaan en eens op m'n gemak nadenken, wat ik hier nou weer mee moet...?  l-

matthew

Je zou ook je versnellingsbak eerst nog eens kunnen laten spoelen.
Dit wil nog weleens helpen.

D@nny

#4983
grrrr... nog irritanter; ik wil net wegrijden: geen versnelling werkt (inc. achteruit) meer en in z'n vrij begint hij te rijden, alsof hij in z'n 1e of 2e staat...

EDIT:
Ondertussen staat de auto op de brug, bij de garage.
We zijn in de vrij (de monteur), naar de garage gereden.. oftewel in z'n 1e versnelling.
Ze hebben gekeken en de versnellingsbak moet sowieso worden vervangen, die zit helemaal vast.
Met 4 wielen van de grond, is er alleen een 1e (vrij) en 2e versnelling, als hij in een willekeurige andere versnelling word gezet, dan valt de motor uit, zodra je de koppeling laat opkomen.
Ze gaan nu op de onderdelenlijn kijken, om me een prijsopgave te sturen, maar ik moet rekenen op zo'n €700-800,-.
Ook heb ik net de verkoper van de auto, een berichtje gestuurd... hij reageerde meteen met: "Dan moet je de koppeling laten vervangen"... terwijl ik hem alleen had verteld, dat ik stil stond, langs de weg, met een probleem (maar niet met wat voor probleem)...  >:( :cry:

Karin

Erg vervelend dat er dit soort dingen achteraf uitkomen.

Voor verdere meldingen of dingen over de auto kan je beter een apart topic aanmaken of in klets maar raak plaatsen. Dan blijft dit topic alleen voor het voorstellen beschikbaar zonder veel andere dingen.

jimmysx

Yooww! Mijn naam is Jimmy, kom uit Breukelen en heb sinds april 2012 een zwarte Megane II GrandTour uit 2006 op LPG.
Heb behoorlijk veel pech gehad inmiddels naast het normale onderhoud. Op kilometerstand 237.000 is er in Mei, een andere motor ingegaan waarmee 77.000 was gereden. Vorige maand nog verplicht, LPG-filter en LPG-computer moeten vervangen dus ik hoop dat ik nu eindelijk minimaal een jaar pechvrij kan rondrijden   :P

Ben lid geworden omdat ik zelf dan sneller bepaalde problemen kan terug vinden en oplossen. Dit forum is er ideaal voor en de toon is gemoedelijk, dus ik ben fan!

Grtz Jimmy

Karin


Dennis

Hallo allemaal.

Mijn naam is Dennis, 34 jaar en ik ben sinds kort lid van jullie mooie forum. Woonachtig in West Brabant en voorzien van vrouw en 2 kleine mannetjes.
Ik heb zelf sinds maart van dit jaar een zwarte Megane III Estate van de zaak; natuurlijk de GT Line met de nodigde extra's als volledig leer, xenon, panoramadak, hillassist en uiteraard de "juiste" 17 inch velgen. En dat voor maar 14% bijtelling!! Heb de 30.000 km inmiddels gepasseerd en de auto gaat steeds lekkerder rijden! Ook een vakantie naar Zuid Engeland met een 1250 kg zware caravan ging prima!



Het voordeel van de lage bijtelling was ook dat ik eindelijk mijn vrouw (zelf rijdend in een Astra HB uit 2005) zover heb kunnen krijgen akkoord te geven op het aanschaffen van een "auto voor erbij". Ik heb eindelijk een lang gekoesterde droom in vervulling laten gaan; het kopen van een cabrio. Dat wil ik al sinds mijn 16e, maar het was er nooit van gekomen. Nu, met 2 fantastische kereltjes erbij in het gezin, zijn wel de eisen van het type cabrio wat aangescherpt. Vroeger moest het een stoere en snelle tweezitter zijn, het is nu een niet al te opvallende, zwarte Renault Megane I cabrio geworden. Het mooie is dat we nu met het hele gezin kunnen genieten van het karretje.



Ik heb hem gekocht voor weinig geld en er moet zeker nog het één en ander aangedaan worden. De kap is slecht en moet worden vervangen! Het uitlaatspruitstuk is gescheurd en moet gelast of vervangen worden. De velgen zijn dikke 17 inchers, maar wil ik zeker opgeknapt hebben.
Verder gewoon een beetje mooi maken en eerst maar eens lekker gaan rijden/genieten!
Tips en trucs zijn van harte welkom...;-)

Groeten,
Dennis

Karin

Dennis, welkom en veel plezier met de megane's. Er is ook wel iets te vinden op het forum over het uitlaatspruitstuk. En er zijn leden die wel een adres hebben voor het opknappen van de velgen.

mark


jasper

Voorstellen is wel zo netjes dus bij deze/

Mijn naam is Jasper en woon in Elst. We rijden sinds 2004 Renault nadat mijn vriendin me heeft omgepraat ( ik kom uit een vw-familie). Ik ben inmiddels wel een fan geworden van Renault omdat ze simpelweg lekker rijden en erg mooi zijn om te zien. De eerste was een Bordeaux rode Megane 1.6 (hatchback) uit 1997. We hebben deze gekocht met 190.000 op de teller en verkocht met 270.000.  In 2008 hebben we een Megane II grandtour 1.5DCI gekocht omdat de kilometers wel gingen tellen. Deze had 200.000km gelopen en we hebben hier probleemloos 160.000km bij gezet. Tot ons verdriet ging een paar weken terug een drijfstanglager stuk en werd de reparatie wel erg prijzig. Inmiddels hebben we weer een nieuwe grandtour uit 2006 die nog lekkerder rijdt dan de vorige. Er zijn nog een paar dingen die gedaan moeten worden (en niet gepland waren), zie hiervoor mijn topic over rembekrachtiger en lager.
Ik ben lid geworden van het forum omdat ik het leuk vind om te volgen wat anderen met hun Renault doen, maar ook omdat hier veel praktische tips te vinden zijn.
Tot slot, ik heb er nu geen geld voor over, maar zou ik nog graag een keer een Megane I coupe 2.0 hebben (of een cabrio). Verder zou ik wel een keer in een Megane II RS willen rijden.

Groet Jasper

Karin


Edwin v E

Een hartelijk welkom voor mijzelf :D

Ja nieuw hier en zal even een en ander vertellen

Ik ben 43 jaar jong, getrouwd en heb een eigen bedrijf ( fotograaf)
ik fotografeer veel autosporten (o.a. Supercar challenge by dunlop)

Getrouwd en woon in Wezep ( bij Zwolle)

Sinds vandaag in het bezit van een Megane Coupe in de kleur geel.
We waren op zoek naar een niet al te dure wagen en deze stond me wel aan.

in 2004 reed ik met veel plezier in een Toyota MR2 Aw11 maar heb deze wegens te hoge onkosten weg moeten doen.

Ik hoop hier een hoop wijzer te worden over deze best leuke auto

Greetings

Edwin

J to the H (Jeroen)

WOW!

Welkom Jasper,
Welkom Jimmy,
Welkom Dennis en
Welkom Edwin!

Wat gezellig zoveel nieuwe rijders.

Veel plezier hier en veel ervaring toegewenst.
Problemen? Deel ze!
Oplossingen? Deel ze! (die wordt wel es vergeten).

!-! !-!

mark

Kijk dat gaat lekker de laatste tijd.  !-!

Welkom iedereen.  !-!

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev