Advertenties

Wie is wie... stel je even voor

Gestart door Jeroen, 22 september 2004, 11:29:23

Vorige topic - Volgende topic

mark

Jeffdekk

Ik zal me even voorstellen,

Ik ben jeff, 36 en woonachtig in het mooie heemskerk.
Momenteel bezit ik een megane cabrio 1.6 16v phase 2 (met de grilletjes in de motorkap) uit 1999. Deze heb ik aangeschaft nadat mijn citroen c5 helaas niet meer te redden viel.
Over mijn auto historie zal ik het niet hebben want dat zijn er zeker meer dan 65 geweest. Ik heb een opleiding genoten voor auto monteur, maar na een paar jaar in het vak kwam ik er achter dat mijn voorkeur uit ging als proces opperator.... wat ik ook doe in het dagelijks leven.

De megane heb ik gekocht als niet meer te redden....
Motorsteun was kapot
Wiellagers rond om
Stappenmotor kapot
En de o ringen van het gasklephuis.
Dit is vervangen.
Tevens heeft ze reeds een grote beurt met alle vloeistoffen gehad ook met de rem en bak olie en is de schakelspeling er uit gesteld.

Inmiddels snort ze weer als een poesje en rijd ze weer zeer pittig.
Wat nog op de lijst staat is het bijwerken van de achterwielkast en de motorkap.
En volgendjaar de snaartjes even.

mark

Lucas Hermans

Hé, hallo!

Lucas hier! Ik ben 21 jaar en studeer muziek! (op het moment basgitaar, vanaf schooljaar 2017-2018 Docent Muziek op het Conservatorium van Maastricht).
Mijn eerste auto was een Nissan Sunny uit '91. Gekocht toen ik 18 werd en veel aan gesleuteld. Maar omdat ik tegenwoordig veel speel, er amper plaats was in mijn Nissan (subwoofer in de bak.. héhé) en mijn basversterker een kilo of 70 weegt heb ik me in april dit jaar een Renault Mégane Grand Tour 1.6 uit 2006 gekocht. Wat een plaats! :q (en lekker zuinig!)

Deze zomer ben ik van plan al een boel te gaan doen aan de Mégane, maar dan een stuk praktischer dan in de Nissan o-)
Ik zal proberen een topic aan te maken voor mijn Renaultje!

Groetjes uit limboland!

Tedo

Welkom hier. We zijn benieuwd naar je auto en projecttopic!  Y

Yorick

Welkom!

Leuk verhaaltje, ben benieuwd! Plaats wat foto's en open een projecttopic, kunnen we mooi meekijken!  Y
Succes en plezier hier!

Lucas Hermans

Dank u, dank u! Bij deze mijn projecttopic:
http://www.meganeclub.nl/fora/index.php?topic=20985.0
Hoop dat ik er iets moois van kan maken Y

markklok

Hallo !

Mijn naam is Mark Klok en sinds afgelopen zaterdag zijn we de trotse bezitter van een Renault Mégane estate GT Line  1.2 TCE 130.
Mijn oude twingo 2 DCI 1.5 heb ik hiervoor ingeruild.. Ik ben dus van een diesel naar benzine gegaan.
Moet eerlijk zeggen. Valt me niks tegen !

Wat foto's  :9~

De opties die erop zitten:

63k op de teller dus zo goed als ingereden door de vorige eigenaar Y

Op het wensenlijstje staan al wel wat dingen

- Thule vaste trekhaak (heb ondertussen een garage gevonden die hem voor 459 erop wil zetten)
- Led verlichting met in de toekomst Xenon
- Kofferbakmat (voor de hond)
- Tralies  :police: voor achter de hoofdsteunen achterbank (voor de hond)
- Bovenop de achterbumper (misschien op de foto te zien) zitten behoorlijk wat krassen.. Bedankt vorige eigenaar  :neen:
   Idee is daar om het volgende op te plakken. (ook weer stukje voor de hond)

Dingen waar binnenkort even naar gekeken moet worden
- Als ik het dakraam open dan geeft hij halverwege een piep. Gok dat deze dus gesmeerd moet gaan worden. Moet mezelf alleen even inlezen hoe ik het raam los kan halen

- Gisteren merkte ik (het was natuurlijk super warm) bij het gebruik maken van de airo dat er condensvorming was op de luchtroosters (binnenkant).
Misschien is dit normaal met vochtige lucht aan de binnenkant en koude lucht..

Verder rijdt hij heerlijk.  In de lage toeren geen last van stotteringen (hierover had ik wat gelezen).

Wij zijn dik tevreden  !-!

mark29

Welkom.
Die dakgeleiders kun je smeren, kijk even of die driehoekige geleiders niet gebarsten zijn, die gaan vaak kapot.
Wat was het verbruik van jouw twingo? Er rijden maar weinig diesels rond, ik dacht dat ze rond de 1 op 20 deden ongeveer in praktijk, maar viel mij op in de twingo diesels die ik gereden heb dat daar voornamelijk schumachers meer reden, dus lastig vergelijkings materiaal.
Condensvorming wacht even af tot het normaler weer is, waarschijnlijk is het dan over, dit komt vaker voor.
Onze service kangoo heeft hier ook vaak last van, soms wel irritant. Komt er echt damp uit de roosters dan is er wel iets anders aan de hand natuurlijk.

mark

markklok

Citaat van: mark op 21 juli 2016, 19:01:43
Welkom naamgenoot  !-! :D

Dag mede Mark  --

Citaat van: mark29 op 21 juli 2016, 18:34:52
Welkom.
Die dakgeleiders kun je smeren, kijk even of die driehoekige geleiders niet gebarsten zijn, die gaan vaak kapot.
Wat was het verbruik van jouw twingo? Er rijden maar weinig diesels rond, ik dacht dat ze rond de 1 op 20 deden ongeveer in praktijk, maar viel mij op in de twingo diesels die ik gereden heb dat daar voornamelijk schumachers meer reden, dus lastig vergelijkings materiaal.
Condensvorming wacht even af tot het normaler weer is, waarschijnlijk is het dan over, dit komt vaker voor.
Onze service kangoo heeft hier ook vaak last van, soms wel irritant. Komt er echt damp uit de roosters dan is er wel iets anders aan de hand natuurlijk.

Verbruik van de twingo ligt uiteraard hoe je je rechter voet gebruikt.
Mijn record stond op 920km (reservere stond al te knipperen).. Maar dat was echt niet harder dan 110 op de snelweg etc etc

Gemiddeld gebruik lag rond de 1 op 18..  Ik geef graag gas :)
Plus bij mij lagen er 195/50/15 bandjes onder..  stukje breder dan standaard en dat zal het ongetwijfeld ook wel een beetje drukken.

Net even de rails ingevet en de geleiders ingespoten met een smeersel. Hij piept nu ook niet meer  !-!

Zo zag het er aan beide kanten uit  :x

Met open en dichtdoen merk ik daar echter niks van.

Zijn de geleiders van de megane 2 gelijk aan die van de 3 ?

mark29

Ok ook 1 op 18 dus.
Ja die barsten bedoel ik, als dat erger word, houd het even in de gaten, maar jouw dak kan wat sneller gaan suizen op de snelweg.
Er komt vaak iets meer speling op namelijk dan, en dan wil het dak wat meer gaan omhoog liften.

Maar 9  van de 10 mensen merken dit niet eens, die denken dat het normaal is.

bollo

Hallo allemaal.
De naam is Arjan (aka Bollo) 36 jaar, getrouwd sinds dit jaar en in het bezit van een fijn sturende Renault Megane II 1.9 DCI (de 134 pk variant). De auto hebben we vorig jaar aangeschaft.
Rij iedere dag zo'n 130 km met de megane en dan is het comfort toch wel erg belangrijk. Heb de auto dan ook speciaal gekocht voor de afstand die ik iedere dag moet afleggen.

Net als bijna iedere auto heeft ook onze Megane wat probleempjes.
De zaken die we nog moeten fixen zijn:

- het repareren van het raam aan de bijrijderskant, deze doet niks meer.
- het repareren van het achterraam aan de bestuurderskant
- het repareren van de airco
- de koplampunits vervangen, het lichtbeeld is zeer slecht
- het panoramadak fluit en wil dit eventueel verhelpen, geen prio.

De standaard carminat radio is reeds vervangen door een Pioneer radio, met als resultaat een stuk beter geluid in de auto.

Tevens heb ik een vraag, maar weet niet if ik hem hier moet stellen.
Ik zoek iemand met een Renault CLIP, in omgeving Olst, die de auto wil uitlezen ivm het airco probleem.
Andere optie is of iemand zijn of haar Renault CLIP wil verkopen aan mij, dan ga ik zelf aan de slag.

Sietzema

Hallo!
Ik stel me even voor, ik ben Tom, 21 jaar en beginnend bestuurder van recent aangeschafte megane 1.4 elysees, automonteur gestudeerd en nu studerende als meubelmaker, tikkie anders  :P
Zit op voetbal als keeper zijnde bij Avereest. Heb de ballen verstand van forums dus jullie zullen de komende paar dagen/weken weinig van me horen maar ik vogel het wel uit  8) 
Zie er naar uit om hier steeds meer van te snappen en in te mengen!

Yorick

Ha Tom, goede bekende  ;)

Lukt het niet om even een paar fototjes van je Mégane op het forum te plaatsen? Zie hier het topic hoe het moet:
http://www.meganeclub.nl/fora/index.php?topic=17298.0

Succes hier en ik zie de updates wel in real life  8)

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev