Advertenties


Wie is wie... stel je even voor

Gestart door Jeroen, 22 september 2004, 11:29:23

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

mark


Karin

Welkom Frank, veel plezier hier en met je auto.

Dennis Postma


frank de jonge

Dank u. Het is meer de auto van mn vriendin maar ook ik zal er met enige regelmaat in rondtuffen richting werk (1 week in de maand)

Met mn eigen auto is dat niet echt euhmmmm....... ideaal voor mn portemonnee. ..

Renault Megane 1.4 16V
Mazda3 MPS

Daan2D

Hoi frank, ook welkom hier! Naam en auto link ik aan df  :P

frank de jonge

Klopt als een bus!

Inmiddels de Megane op gehaald. Kheb niet vaak mee gemaakt dat een auto op leeftijd eruit ziet alsof die zo uit de fabriek gerold is  !-!
Renault Megane 1.4 16V
Mazda3 MPS

Roald

#5061
Zal me even netjes voorstellen, ben eigenlijk bij de verkeerde club want ik heb geen Megane (meer).
Had ooit een Megane 1 1.6e uit 1999 (kenteken was XR-RD-92 ) in de berliner uitvoering was dat geloof ik met aardig wat opties zoals electrische ramen,airco,abs,cv met afstandsbed., bumpers in kleur,etc etc,en een dikke stereo er in (zie foto).  :q

In 2008 ben ik toch terug gekeerd naar mijn oude liefde de R19 16v Phase 2, na lang zoeken een gaaf exemplaar gevonden! (zonder roest,achterstallig onderhoud etc)
Nu inmiddels bijna 6 jaar later nog steeds net zo wijs met het bakkie als de eerste dag dat ik hem kocht.
Een aantal van jullie zal de 19 16v vast wel op wat RTC,CRS,Gronau en andere meetings hebben gezien.
Alleen het vermogen en met name het (lage) koppel van de F7P motor is nu wel erg gewend en ben ik bezig een 2.0 16v klaar te maken.
En daar komt de Megane club om de hoek kijken, ik heb namelijk een Megane 1 F7R 710 motor gekocht alweer een behoorlijke tijd geleden (dus toch een stukje megane er in  :) )
Ga in dit geval alleen het onderblok gebruiken en er een door Patrick Biggelaar gemodificeerde F7P kop opzetten omdat anders een boel zaken niet meer passen (zoals gasklephuis,originele luchtfilter huis etc). ondanks dat de megane kop toch echt zeker onderin, door de inlaat kanalen een betere kop is (meer koppel)
De F7P kop modificaties bevatten, verhoogde compressie (11,5;1 ipv 10,:1) en er zijn de grotere Megane kleppen in de kop gezet, verder komt er nog een setje nokkenassen bij met verstelbare nokkenas tandwielen, ben er nog niet over uit welke nokkenassen het precies gaan worden (aantal graden).

Dus zal me hier voornamelijk op de lokale aangeboden/te koop topic's bewegen gezien ik nog een paar onderdelen zoek.
Op dit moment zoek ik met name het uitlaatspruitstuk,voorpijp en katalysator van een Megane 1 F7R 710 motor.
F7P spul past wel maar heeft een kleinere inwendige diameter en de katalysator is ook te krap bemeten voor de 2.0.

Tot zover,

Groet,

Roald

De stereo in de Megane 1:



Hoedenplank van 22mm MDF gemaakt en bekleed:
Deze hoedenplank heb ik trouwens nog, inclusief de JBL T595 speakers (150w RMS) en is eventueel te koop als combi, de hoedenplank past echt perfect in een megane 1!
Stuur PM voor meer info.



Kabeltjes leggen:



de 19 16v toen ik deze in april 2008 net had gekocht:





19 16v zoals hij er nu bij straat





De Megane F7R 710 in de motortakel toen deze net opgehaald was.











Stefan

***VERKOCHT***VERKOCHT***
Megane III 2.0TCe-180 Privilege (kleur Rouge Dyna)


Roald

@Stefan:

Thx  :)

@ Jaqcues

jij ook hier  :)

Jouw 19 16v heeft natuurlijk ook een aardige brok megane in liggen.

Vandaag btw de kop opgehaald voor de 2.0 met de Mégane kleppen er in...duur dagje geweest indirect... de beer is los vrees ik. 8)7
Kop heeft nu 10,3:1 compressie gekregen en de grotere Mégane kleppen, en vrees dat er ook nog een set 11,5:1 zuigers bij gaan komen waardoor de compressie op 11,8:1 komt te liggen en een set nokkenassen met verstelbare tandwielen.
Kortom een leuke upgrade voor relatief weinig geld is vandaag officieel de vuilnisbak in gegaan.

De kop hier nog zonder Megane kleppen:



De kop nu met Megane kleppen: 



Duidelijk te zien dat de inlaat kleppen nu beduidend groter zijn.

Jacques

@Roald
Klopt megane blok, bak, in- en uitlaatspruitstuk, katalysator, radiator en ook de remmen. Alleen het motormangement is van een R19.


Losballos (Ron)

Rozen zijn Rood
Mijn naam is Ron
Dit gedicht slaat nergens op
Magnetron


#RememberTheBuster

frank de jonge

Had me laatst al een keer in het voorsteltopic voorgesteld.
Heb nu enkele plaatjes van onze nieuwe aanwinst.

Eerst wat mini info over deze auto :)
Het is een 1.4 16V, MY2002 Megane 1 Ph2. Km.stand is nu 101240km.
Afgelopen zaterdag eindelijk op kunnen halen, vriendin superblij en natuurlijk ik ook want....

De auto verkeert gewoon helemaal in nieuwstaat. Het lijkt erop dat deze zo uit de fabriek is komen rollen.
Nergens een smetje te bekennen, de bak waar het reserve wiel in ligt glimt nog helemaal, geen zandkorreltje of ander vuiltje te vinden. De reparatieset zit nog in plastic. Bekleding is smetteloos, lak buitenom is smetteloos en zo ook de gehele onderkant.
De schokdempers (die plastig beschermingshoezen) glimmen nog als nieuw, ophanging glimt nog als nieuw.
Auto is dealer onderhouden, enige waar ik hem op heb kunnen betrappen was wat vuil in de asbak.

Onder de motorkap is het ook een pracht van een plaatje, nergens smeer of wat dan ook. De vorige eigenaar is er dan ook uiterst zuinig op geweest denk ik.

De auto is wel wat lui, maar het begint iets beter te worden nu :)

Nu wat plaatjes.




Renault Megane 1.4 16V
Mazda3 MPS

frank de jonge

Gave 19!!

Kennis van me heeft ooit 1 gehad, dat ging goed van zn plek :)
Renault Megane 1.4 16V
Mazda3 MPS

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev