Advertenties


Wie is wie... stel je even voor

Gestart door Jeroen, 22 september 2004, 11:29:23

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

mark


Stefan

***VERKOCHT***VERKOCHT***
Megane III 2.0TCe-180 Privilege (kleur Rouge Dyna)

Vernonius

Ook ik stel me dan ff voor.

Vernon, bouwjaar 82. 1e keer renault, and I love it!!

Foto bij ophalen;


Veranderingen tot nu toe;

Voor de mensen die het leuk vinden wat er dan is aangepast op chronologische volgorde; Velgen, Uitlaatsierstukske, ICE (klapschermske, woofertje), Zijwindschermen, Ramen tinten + Zonneband (folie), smoked knipperts.

Wensen;
Donkere koplampen (vaak op de RX4 die niet passen maar ook 'normale' scenics hebben deze uitvoering. Nog zoekend op MP.
Donkere achterlampen (Ik ga maar niet spuiten en of plakken, er is nog wel hier en daar een aftermarketlampske te vinden)
Spoiler (dak en het liefst voorruit maar die is onvindbaar en koplampspoilers, heb avantime style gezien maar kan ze nerruguns vinden)
LIP (en daar kan ik hulp bij gebruiken)

Wie weet welke lip onder een scenic past? (2002 scenic 1 phase 2 model) Heb het een en ander gelezen over een Laguna lip en Espace lip (die laaste zou ik er wel op willen zien) Maar past dat wel op een scenic van mijn bouwjaar of is er misschien een special scenic lip? Google helpt me niet echt (of ik zoek verkeerd)

Misschien kan 1 van jullie me helpen!



mark

#4953
Welkom.  !-!

Die espace en laguna lippen vind je voor +/- 10 euro op de sloop.  !-!
Heb zelf ook een espace lip onder mijn hb.  !-!

Ik ga er wel van uit dat het bij jou ook gewoon past.  :P

Vernonius

Tnx voor je snelle reactie. Ik ga kijken wat ik kan scoren en laat het weten als het gelukt is.

Karin


Privlux06

Goedenavond, ben ook nieuw hier en zal me dus even netjes voorstellen.
Ik ben Jurgen, 40 jaar, getrouwd en vader van drie kleintjes (2,4 en 6). Ik woon met mijn gezin in Maaseik (België) en ben werkzaam als heftruckchauffeur bij een grote conservenfabriek en werk daarnaast parttime bij een carrosserie/autopoetsbedrijf.
Mijn autoverleden is begonnen met fiat's, daarna overgestapt op ford en was daarmee heel tevreden... Echter, de uitbreiding van mijn gezin dwong mij in een  steeds grotere auto (Galaxy), helaas verbruikte de Galaxy zo verschrikkelijk veel benzine en trok hij ook nog eens mijn caravan (1200kg) niet de berg op :(
Op zoek naar een andere auto dus... Een met genoeg stoelen, een stuk zuiniger en met veel trekkracht. Al snel kwam ik uit op de Grand Scenic en kon de zoektocht beginnen.
Na een flink aantal proefritten en evenzoveel teleurstellingen heb ik er een gevonden bij een particulier in nl. Zo verliefd geworden en gelijk maar gekocht :)
Ik heb hem nu sinds juli en ben er twee weken mee naar Frankrijk (haute provence) geweest en ik ben alleen nog maar verliefder geworden op mijn Renaultje, zuinig, rijdt heerlijk, veel opties en je voelt de caravan niet eens. :)
Ik heb nog veel te ontdekken over mijn Scenic en hoop dat hier een beetje te kunnen doen.
Een hele lap tekst voor mijn 1e bericht, hoop dat ik niks vergeten ben.

Vragen? Schiet maar!

Mvg Jurgen
Grand Scenic 1,9Dci Privilege Luxe 2006

J to the H (Jeroen)

Hallo Jurgen,

Welkom hier en fijn dat je zo tevreden bent over je Renaultje.
Leuk dat je je eerst even voorstelt zonder meteen een probleem op te gooien (meestal de reden waarom leden hier de eerste keer komen).
Lees een beetje mee, gooi je mening eens in de strijd en doe lekker veel ervaring op  !-!.

PS. Foto's van je nieuwe liefde mag je hier rustig plaatsen hoor. Zolang ze maar niet te pikant zijn.
(hierrrr kan je zien hoe je foto's kan plaatsen.)

Karin

Welkom Jurgen, veel plezier hier en met je auto (al heb je dat al, zo te lezen).

mark


Rby

#4960
Ook maar even netjes voorstellen :)!

Rby
Robby
Rotterdam
R(n)ovember - 1990

Renault historie:
Renault Clio 1 ph1 1.8 16v (zwart)
Renault 5 gt turbo (1.9 turbo uit een Volvo)
Renault Clio 1 ph1 1.8 16v (groen, daily/track car)

Mede door me eerste auto (mazda rx7 turboII) en de groene Clio  is de hoppy uit de hand gaan lopen en ben ik op dit moment actief bij het circuit rijden, driften en de 400m.. Overigens moet ik wel toegeven dat ik ben overgestapt van frans naar japans.

Heb al flink wat auto's in bezit gehad, in loop van de tijd zal ik een project topic aanmaken waarin alle foto's zullen komen!

Maar nu de hoofd reden waarom ik hier ben :

Me daily golf 4 tdi begint op te raken, in me speur tocht over marktplaats voor een eventuele opvolger ben ik een leuke renault megane cc tegen gekomen (dci) met +/- 145.000km op de teller!

Zodoende dat ik me hier heb aangemeld om een beetje informatie op te doen over de cc.

Edit :
Auto die ik bedoel. Prijs lijkt me beetje aan de lage kant als je het overige aanbod bekijkt op marktplaats! Ik weet dat het mogelijk is om via de ecu de km stand aan te passen, maar met bijvoorbeeld bmw/vw/audi ect blijft de daadwerkelijke km-stand traceerbaar als je de ecu uitleest,
Is dit ook mogelijk bij renault met een simpele obd-reader?
Heb verder geen informatie over de auto, misschien dat de auto hier bekent is en kan iemand me er meer over vertellen? Me bedoeling is om A.S. Vrijdag een kijkje te gaan nemen.
http://link.marktplaats.nl/713493167

Karin


Privlux06

Welkom, google autocentre benelux even... Ik wilde er ook gaan kijken voor een scenic destijds maar heb er vanaf gezien afgaande op de berichten. jmtc
Grand Scenic 1,9Dci Privilege Luxe 2006

Rby

Ik ben bekend met zulke bedrijven helaas, vandaar mij vraag ook als het mogelijk is om de daadwerkelijke kilometer stand in de ecu uit te lezen.

Bij vele merken kan je het simpel weg "corrigeren" op het display, maar blijft de daadwerkelijke kilometer stand in de ecu staan, en is dus ook uit te lezen.

D@nny

2 jaar geleden heb ik me al eens voorgesteld, maar nu in de herkansing:

Ik ben Danny, uit Lopik, ben 30 jaar oud.
2 jaar terug moest ik een auto kopen en kwam ik uit op een Mégane Cabrio... helaas hebben toen mijn ouders een stokje daarvoor gestoken (als ik een andere auto zou kiezen, dan zouden zij de helft betalen).

Dus dat werd een Citroën Xsara Coupé.
Helaas is het daarmee fout afgelopen, toen ik afgelopen winter (door de ijzel) de auto van de afrit bij mijn werk af was gespind... ik reed nog geen 30km/u (geen enkele airbag is afgegaan), maar ben toch 1,5x over de kop gerold.
Gelukkig was ik allrisk verzekerd en omdat ik 60km van mijn werk vandaan woon, moest ik z.s.m. een andere auto hebben... ik heb dus bij een garage in de buurt een Seat Cordoba Sport (Coupé) aangeschaft.
Helaas ging het daarmee ook niet best... in de 6 maanden dat ik hem in mijn bezit had, is hij 4 maanden bij de garage geweest (ECU was overleden en ze konden geen andere vinden... is uiteindelijk wel onder garantie gerepareerd, maar duurde veel te lang). Vervolgens reed ik daarmee van Lopik naar Nieuwegein (begin augustus), over de dijk (erg smal dus) en ben ik van de weg gedrukt, door een BMW X5...
Ik dacht dat het wel meeviel, dus ik reed door, maar 100m verderop ging m'n olielampje branden: Carterpan lek... steen in het gras naast de weg...
Auto naar de garage laten slepen (niet meer mee gereden), daar kwamen ze ijzervijlsel tegen in de filters... expert heeft ernaar gekekeen: Total loss...

Dus ik moest weer naar wat anders kijken: Kwam een mooie Mégane Cabrio 1.6 16V Sport uit '99 (Fase 2) tegen op het net... in de kleur: Blue Méthyl (432), met lederen bekleding, stoelverwarming, een elektrisch bediend dak, GEEN airco (m'n eerste auto zonder), windscherm.
Morgen is hij officieel van mij, dus laat ik me hier maar weer melden!

Dingen die moeten gebeuren:
De voorbumper moet gerepareerd worden, zit een breuk in, waarschijnlijk een trekhaak ertegenaan gezeten... en het dak even onder handen nemen; had al een paar mooie tutorials op het forum gezien ervoor..
Het enige waar ik misschien wat hulp bij nodig heb: Het achterraampje moet worden gepolijst, zie er weinig doorheen!
En ik ga nu z.s.m. op zoek naar een Roadbox in de juiste kleur... Ik zat precies goed met het windscherm en heb in beide oude auto's nog nooit meer dan 1 passagier gehad, dus ik ga de achterbank toch niet gebruiken, daarnaast: Het ziet er zo gaaf uit!
En ik moet een setje speakers voor de deuren vinden (17cm?), die zitten er niet in... wel de originele autoradio, met stuurbediening en de cd-wisselaar in de kofferbak.
Alleen de Parrot nog even aansluiten (ik heb al een MKi 9000 klaarliggen), maar het geluid daarvan gaat over de frontspeakers (achterin zitten wel de 10cm speakertjes).
Foto's volgen z.s.m. zodra ik de auto heb!

Oh ja, tijdens de proefrit heb ik de interieurverlichting gesloopt (ik brak een pootje af, van het kapje...), gelukkig woon ik 200m van een autosloperij en heb een kapje uit een Twingo (eerste model) gehaald, zo op het oog moet die passen... (was gratis, omdat het "zo'n klein plastic dingetje" was)

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev