Advertenties

Wie is wie... stel je even voor

Gestart door Jeroen, 22 september 2004, 11:29:23

Vorige topic - Volgende topic

Twixman

Hallo daar,

Ik heb me gisteren ook aangemeld op het forum, na de aanschaf van een Megane HB. Dit is mijn eerste Renault, heb hiervoor altijd Mazda's gehad, maar nu maar eens op de Franse tour geslagen..

Ik heb een Megane 1.6E uit 1996 met 280k op de teller.. De auto ziet er op zich nog goed uit maar er mag wel het een en ander aan geberen, zoals 2e versnelling die tandjes poets bij het inschakelen, straaljagergeluid als ik gas geef en wat roestplekjes die weggewerkt moeten worden.. Op zich niet onoverkomelijks maar ik ben eens gaan kijken naar een Megane forum aangezien ik niet het buskruit opnieuw uit wil vinden..

Ik kijk er naar uit om van de ervaren Megane rijders te leren hoe mijn nieuwe aanwinst te behandelen (with care i believe)

btw, mijn naam is Roy...

Dirk Kuipers

Marius.

Hey Roy,

Veel plezier op dit forum, dat we al je vragen mogen/kunnen beantwoorden!
Renault Megane Coupé 2.0 16V - 1996

Stefan

Welkom Roy
Leuk, een hatchback erbij !-!
***VERKOCHT***VERKOCHT***
Megane III 2.0TCe-180 Privilege (kleur Rouge Dyna)

Robin

Seat Leon 1.8 20VT Topsport | 246PK / 380NM

matthew

Welkom Roy,en verstandig keuze om van mazda naar Renault te gaan ,is ook nog tip voor iemand hier op het forum  :D

Stefan

Twixman

De overstap van Mazda naar Renault is puur toeval, ik ben en blijf een Mazdafreak, maar als het type wat je zoekt slecht tot niet te vinden is in je uitvoering dan ga je kijken naar wat anders leuks en de Megane heeft een leuk bekkie (en me zwager werkt bij Renault) dus gekozen voor de Megane.. Maar wie weet raak ik helemaal verknocht aan Renault, de toekomst staat open voor nieuwe ervaringen whahahaha

buxol

Hoi! Ik ben Roel, 30 jaar oud inmiddels en ik wissel in november van leasebak. Nu heb ik een Fiat Grande Punto, maar in november ga ik rijden in een Renault Megane Estate 1.6 Dynamic op LPG. Het Megane III fora is hier nog erg rustig, ik hoop dat meerdere Megane III rijders zich zullen aanmelden.

Robin

Welkom Roel :)

Ja ik hoop dat meer en meer Meg III rijders hun weg hierheen vinden :)
Seat Leon 1.8 20VT Topsport | 246PK / 380NM

Dirk Kuipers

Stefan

Welkom Roel.
Weer een Meg III erbij !-!

matthew

Welkom en wij hopen ook op meer meg III rijders,maar de economie op het moment helpt nog niet echt mee dat mensen nieuwe en dan wel grotere auto´s kopen.

redmankamikaze

Ik stel mij bij deze opnieuw voor.

Mijn naam is Kevin Kuipers, een jaar geleden heb ik mij voorgesteld, maar volgens mij was dat nog op het oude forum?

Vorig jaar Mei kocht ik mijn Megane Coupe 1.6 8 klepper.

Als je op de laatste foto goed kijkt, zie je dat de auto nogal krokant was in de wielkasten. Hier heb ik eerst een tijd lang met Hammerite op rond gereden. Voor de rest zat de motorkap vol steenslag, en waren beide zijkanten vol met krassen, delletjes en dergelijke.

Plan was dit allemaal strak te maken, maar toen ging de koppakking kapot, 2 motorsteunen door, en zo beetje alle vacuumslangen heb ik moeten vervangen omdat deze ook lek waren. Na al dit gedoe twijfelde ik of ik de auto wel nog wou houden, omdat problemen zich op deden stapelen.

Voor de netheid heb ik de zijkanten netjes laten maken, nieuw plaatwerk in de wielkasten, zijkanten strak gemaakt en opnieuw gespoten. Onder het mom van: dan verkoopt de auto beter. Nu heb ik besloten om de auto niet weg te doen, en ben weer gaan praten bij me spuiter. Komende week als ik in Egypte zit worden de voor en achterbumper op nieuw gespoten, de zwarte kappen op de achterlichtunits en de complete buitenspiegels. (kappen en voetplaat) Dus vandaag bezig geweest met de alles demonteren, met dank aan een handig FAQ, en mijn sleutelervaring, in het dagelijks leven ben ik 1e monteur bij VW/Audi, en vanaf 1 oktober bij de Opel. Afijn het resultaat tot zo ver:

Ook is ondertussen een Sony headunit met MP3 en Bluetooth gemonteerd. In de kofferbak vinden we een JBL subwoofer en versterker icm met een Ground Zero condensator. Later wil ik het geluid uitbreiden door DLS tweeters, deurspeakers en speakers achterin.

In de toekomst wil ik dus nog de motorkap strak laten maken en opnieuw spuiten, mooie velgjes ( Duitse stijl, lekkere diepe velgranden) verlaging, verder moeten er nog wat interieurdelen vervangen worden ivm schade van de oude eigenaar. Maar als ik terugkom van vakantie gaan we hem eerst een onderhoudsbeurt geven met allemaal frisse filters! De rede dat ik toch besloten heb om deze wagen te houden is dat het een leuk eerst autootje is, goed betaalbaar, redelijk makkelijk sleutelen, en ik heb er ondertussen alweer zoveel geld ingestopt dat het zonde is om hem weg te doen.

Bij vragen, jullie zijn vrij die te stellen!

Kevin Kuipers

matthew

Succes en we zien wel resultaten,en hopen dat je niet meer onkosten krijgt.

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev