Advertenties


Klets maar raak DEEL 190

Gestart door Dennis Postma, 14 oktober 2012, 16:48:56

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

matthew

@Edje

Het gaat er niet altijd om wat je terug krijgt voor je auto,maar wat erbij moet voor de nieuwe auto,en als je dat waard is en de auto echt netjes moet je er voor gaan.

Renegade (Mark)

Probeer eens om in Duitsland geflitst te worden ! Ze flitsen standaard van de voorkant en dan krijg je de foto standaard mee waar het kenteken en jezelf duidelijk zichtbaar op zijn :D

Dante

@Rebecca: Idd ###lig, maar goed dat het zo opgelost is...

Om even op die fietser terug te komen. Fietsers horen op een fietspad, aangeduid met een blauw rond gebodsbord. Fietsers die over een VOP (VoetgangersOversteekPlaats; zebrapad in den volkschmond...) fietsen, begaan een overtreding. Hetzelfde geldt als ze de rotonde tegen het verkeer in nemen of met een telefoon in de hand deelnemen aan het verkeer. De wetgeving is m.i. te ver doorgeschoten met het beschermen van de fietser. Als automobilist ben je bijna altijd voor 100% aansprakelijk indien de fietser onder de 14 jaar is. Indien de fietser ouder is, nog altijd minimaal voor 50%. Alleen als je kan aantonen dat de fietser bewust de overtreding beging, zou de verzekering jou van schuld kunnen vrijspreken, maar daar heb je getuigen voor nodig.

Ik stop dus echt nooit voor fietsers op een VOP. Sterker nog, als ik in m'n eigen auto rijd, stop ik bovenop de VOP om ze op het vierkante bord te wijzen dat alleen voetgangers hier voorrang hebben. Wat mij betreft zou fietsen verboden mogen worden, maar goed...
1990 Volvo 340 Special | 1996 Mitsubishi Colt 1.3 GLXi

Get in, sit down, shut up & hold on!

Siempre es mejor un mal dia de playa que un buen dia de trabajo

2000 Renault Mégane Break RXI 1.6-16v | 1989 VW Polo Sedan (GT Conversie / R.I.P.) | 1990 VW Polo Coupe (R.I.P.)

Fb

Edwin Postma

Truckertje

Renegade (Mark)

Citaat van: Dante op 16 oktober 2012, 22:58:30
@Rebecca: Idd ###lig, maar goed dat het zo opgelost is...

Om even op die fietser terug te komen. Fietsers horen op een fietspad, aangeduid met een blauw rond gebodsbord. Fietsers die over een VOP (VoetgangersOversteekPlaats; zebrapad in den volkschmond...) fietsen, begaan een overtreding. Hetzelfde geldt als ze de rotonde tegen het verkeer in nemen of met een telefoon in de hand deelnemen aan het verkeer. De wetgeving is m.i. te ver doorgeschoten met het beschermen van de fietser. Als automobilist ben je bijna altijd voor 100% aansprakelijk indien de fietser onder de 14 jaar is. Indien de fietser ouder is, nog altijd minimaal voor 50%. Alleen als je kan aantonen dat de fietser bewust de overtreding beging, zou de verzekering jou van schuld kunnen vrijspreken, maar daar heb je getuigen voor nodig.

Ik stop dus echt nooit voor fietsers op een VOP. Sterker nog, als ik in m'n eigen auto rijd, stop ik bovenop de VOP om ze op het vierkante bord te wijzen dat alleen voetgangers hier voorrang hebben. Wat mij betreft zou fietsen verboden mogen worden, maar goed...

Ik vind het altijd leuker als ik weer eens een groepje van die ###kinderen zie met 4-5 naastelkaar wegbreed... Terug schakelen en het pedaal eens intrappen, weten ze niet hoe snel ze aan de kant moeten :grin: als je gewoon braaf komt aanrijden word je gewoon genegeerd en doen ze alsof de weg nog steeds van hun alleen is... Hetzelfde met wielrenners :neen: van die hobby-figuren die het verpesten voor de rest die wel de verkeersregels kennen :neen:

Heatzone (Mark)

Haha, ik doe altijd precies hetzelfde Mark! :D

Ze weten niet hoe snel ze aan de kant moeten gaan dan helemaal als ze je de volgende keer weer aan zien komen rijden! Toch moet je wel een beetje oppassen dat de groep niet in elkaar fietst en omvalt, dan kom je namelijk met een hoge snelheid erlangs of erover heen :P

Renegade (Mark)

De hoge snelheid valt op zich wel mee, daar let ik wel op. Het geluid van een motor die wat hoger in de toeren zit is meestal al angstaanjagend genoeg voor ze !-!

Rebecca Fontijn

sja zo ben ik niet en niet verkeerd bedoeld maar dat is misschien een verschil tussen man en vrouw ik ga ook niet afgeven op wielrenners is namelijk de hobby van mn partner en ik weet ( we fietsen vaak samen) dat hij wel normaal in het verkeer doet en zich aan de regels houdt ....
uiteindelijk heb je overal rotte appels ook onder de automobilisten

Renegade (Mark)

Daar ben ik het helemaal mee eens ! Ik heb gewoon de pech dat ik redelijk ver in het zuiden van limburg woon wat ze allemaal aantrekt l- het aller ergste wat ik heb meegemaakt is dat een groepje was aan het wielrennen, midden op de weg alsof ze een peleton waren en achter ze reed de vrouw met de auto met de gevarenlichten aan l-

Edwin Postma

Die heb ik ook wel eens gezien.
Ingehaald en dan flink remmen.
Oja, ik ben met een vrachtwagen 8)7
Truckertje

Rebecca Fontijn

@Renegade inderdaad is limburg heerlijk om te fietsen mn partner is in maastricht aan het werk en heeft daar dus ook een fiets staan  Y
maar inderdaad wat jij zegt over de zogenoemde volgauto gaat te ver en mag volgens de wet ook niet
als ik ooit te fietsen ga in limburg zal ik me keurig aan de fietspaden houden  :D

Rogier

Fietsers op een zebrapad geef ik ook absoluut geen voorang, al heb ik dat ook zo van me rij instructeur geleerd, zolang ze op de fiets zitten gas geven zei die altijd :D, maar Rebecca ik weet hoe je je voelt ik heb al een keer een fietser op de motorkap gehad ;).

Waar ik me kapot aan kan ergeren is fietsers die de moeite niet nemen om de klauwen uit te steken als ze afslaan, ik heb vaak zat de neiging om de auto er voor te zetten, ik schreeuw dan wel uit de ramen :P steek die klauwen van je uit ###.

Nicole die golf 2 staat er wel prachtig op.

Renegade (Mark)

Even mieren######, das n einser o-)

Rebecca Fontijn

@rogier lag niet op mn moterkap maar ik heb em als het ware omgeduwd (van me af) wat dus aangeeft hoe hard ik reed

Rogier

ach ja het kan iedereen wel is overkomen ;)

ik zit met een dilemma, of de eerst de wielkasten om laten rollen vrijdag, of dinsdag wanneer ik me loon heb de velgen na wielfix brengen en de rande laten polijsten.

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev