Advertenties


Uitvallen (alleen) bij koude motor

Gestart door Karakan, 13 oktober 2012, 00:53:53

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Karakan

Sindskort heb ik een megane coupe 1.6 e uit 98 op lpg.

Ik heb het volgende probleem:

Als de motor helemaal koud is, start de auto in 1x maar valt uit zodra ik gas loslaat onder het rijden. Start vervolgens zeer moeilijk, moet er dan ook veel gas bij geven. Rijdt dan ook iets stotterig/haperend en zodra je gas loslaat en koppeling indrukt valt die dus uit.

Zodra de motor begint op te warmen is er niets meer aan de hand en rijdt hij perfect!

Het volgende is vervangen zonder resultaat:
Bougies
Stappenmotor schoongemaakt (was zeer vies en stroef)
Lambdasonde


Iemand enig idee wat het kan zijn?


Uitlezen bij dealer gaf Lambdasonde aan, deze is inmiddels vervangen (zonder resultaat)
Af en toe knalt mijn luchtfilterbuis uit elkaar ( er ontstaat dus druk erin, raar???)

RobScénic

Bougiekabels vervangen doet wonderen weet ik uit eigen ervaring... Verder ook de kleppen stellen, en ik hoop dat je je bougies vervangen hebt voor Bosch FR78X bougies, deze zijn namelijk speciaal voor LPG.

Dat je luchtfilterbuis uit elkaar klapt is een backfire......
Lees de how-to's eens na!
Renault Scénic 2.0 16v Sportway Aut. 2002 SOLD!!

Renault Mégane Cabriolet 1.6 16v Sport 1999 SOLD!!

>>Renault Grand Scénic 2.0 16v Tech Road Aut. 2006<<

>>Renault Mégane Coupé-Cabriolet 1.6 16v Privilege Luxe 2004<<

Karakan

Hebben de bougiekabels iets te maken dan met koude en warme motor?

Bougies zijn vervangen door ngk-lpg bougie warmte 6


Hoe voorkom ik backfire?

RobScénic

#3
Kan, wat ook nog kan is dat er een bobine aan het overlijden is. Maar je hoeft me niet te geloven, ik heb 3 maanden met nagenoeg hetzelfde probleem gezeten. Bobines waren niet lekker, dus vervangen. Nog geen verbetering. Auto naar de dealer gebracht, die kwamen tot de conclusie dat de bougiekabels slecht waren. Vervangen en alle problemen waren als sneeuw voor de zon verdwenen.
Op LPG worden eventuele problemen ontzettend uitvergroot, als iets op benzine goed rijdt dan kan het zomaar zijn dat het op LPG niet goed is.

Dus:

-Kleppen stellen
-bobines nakijken (huizen gescheurd? waternevel testen)
-Bougiekabels door laten meten en indien nodig vervangen.

http://www.meganeclub.nl/fora/index.php?topic=12713.0

http://www.meganeclub.nl/fora/index.php?topic=12715.0

En als je dan toch bezig bent:

http://www.meganeclub.nl/fora/index.php?topic=12711.0

http://www.meganeclub.nl/fora/index.php?topic=12712.0
Renault Scénic 2.0 16v Sportway Aut. 2002 SOLD!!

Renault Mégane Cabriolet 1.6 16v Sport 1999 SOLD!!

>>Renault Grand Scénic 2.0 16v Tech Road Aut. 2006<<

>>Renault Mégane Coupé-Cabriolet 1.6 16v Privilege Luxe 2004<<

Roadkill (Michiel)

Als ik de laatste regels lees van je eerste bericht heb je iig last van Backfire... (je hebt er toevallig geen open luchtfilter opzitten he??) misschien dat er door de backfires scheurtjes in je spruitstuk zijn ontstaan, waardoor ie valse lucht trekt?
Slow&Low

Byebye WhattsApp, hello Telegram (same number, better app)

Een Renault is net zo betrouwbaar als de garage die het onderhoud doet!

Karakan

Ik had nooit last van backfire, dat ging gepaard met de probleem die er nu is.
Backfire komt alleen voor bij optrekken vanuit stilstand en alleen onder 1500 toeren, als ik met voldoende gas optrek, dan heb ik geen last van backfire.

Kleppen zijn vorig jaar al gesteld.
Luchtfilter is compleet origineel.

Zaterdag gaan we dan even bobines en kvstemp.sensor meten.

RobScénic

Klepspeling controleren zou ik sowieso doen. Nogmaals, op LPG luistert het allemaal veel preciezer......
Renault Scénic 2.0 16v Sportway Aut. 2002 SOLD!!

Renault Mégane Cabriolet 1.6 16v Sport 1999 SOLD!!

>>Renault Grand Scénic 2.0 16v Tech Road Aut. 2006<<

>>Renault Mégane Coupé-Cabriolet 1.6 16v Privilege Luxe 2004<<

BadEend

#7
Backfire ontstaat meestal door een probleem met de ontsteking en/of een te arm mengsel.
Ik zou eens controleren of er niet ergens valse lucht word getrokken.
Dat uitvallen bij koude motor heb ik ook gehad en bij mij lag dat aan een pakking bij het gasklephuis die niet meer goed was waardoor hij dus valse lucht aantrok.

Karakan

Ik geloof niet dat het met valse lucht te maken heeft.
Lpg is namelijk daar heel gevoelig voor en zou niet normaal rijden, ook niet als de motor warm is.

Op benzine of lpg is geen verschil. Beide brandstoffen reageren hetzelfde op de koude motor.

Klepspeling is geen optie, is vorig jaar gedaan en motor loopt als zonnetje.
Ben nog vorige maand ermee naar gardameer heen en terug gereden.
Toen was de probleem ook reeds aanwezig.

RobScénic

Dan zou ik naar de temperatuursensor gaan kijken, als hij het op benzine ook doet.
Renault Scénic 2.0 16v Sportway Aut. 2002 SOLD!!

Renault Mégane Cabriolet 1.6 16v Sport 1999 SOLD!!

>>Renault Grand Scénic 2.0 16v Tech Road Aut. 2006<<

>>Renault Mégane Coupé-Cabriolet 1.6 16v Privilege Luxe 2004<<

Karakan

Net van dealer gekomen, het volgende:

KVStemp.sensor is GOED
Bobine is GOED

Geen foutmeldingen...

De monteur denkt dat het te maken heeft met klepspeling, omdat de auto stationair ook niet mooi zuiver draait.
Hij zegt dat dat ook te maken kan hebben met warm en koud, omdat de kleppen zich daar op afstemmen.


2 vragen aan jullie:
Om de hoeveel km/tijd moeten de kleppen gesteld worden?
Is het inderdaad zo dat de kleppenspeling ervoor zorgt dat de auto uitvalt wanneer deze koud is en warm niet meer?

Karakan

Kennen jullie toevallig een goede adresje die kleppen kan stellen in de buurt van Den Haag voor een schappelijke prijs?

matthew

Kleppen stellen van zo'n motor moet op lpg bij ieder beurt(15000km).

En daar kan het probleem wel in zitten.

Karakan

That Sucks!!!

Heb hiervoor 3.5 jaar lang suzuki baleno uit 96 gereden met 1.6 motor en nog nooit kleppen hoeven te stellen, terwijl ik er meer dan een ton mee gereden heb. Dan kan het toch niet normaal zijn dat ik een megane uit 98 om de 15/20 duizend km kleppen moet laten stellen wat 150/200 euro kost?

matthew

zoveel??

Je hebt een auto op gas en een 8v die moet je om de 15000km stellen,de 16v motoren hoeft dat niet.

Maar het is een klusje van een half uur en een klepdekselpakking dat kan nooit zoveel kosten.

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev