Advertenties


Verlagen hoe?? teveel info dat ik het niet meer weet

Gestart door Ruba, 10 oktober 2012, 16:29:23

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Ruba

Heren,

Ik wil mijn megane uit 2005 1.6 op lpg gaan verlagen.
Ik wil hem zo verlagen dat ik nog wel comfort heb en nog goed over straat kan.
Moet ik alleen veren(eibach) of ook schroefset en wat zijn juiste kwaliteit veren.

ik denk dat 35mm mooi is.

Mischien heeft iemand voor mij een foto van zijn meg met verlaging doormiddel van veren.

Graag jullie reacties, na het zoeken op het forum weet ik het even echt niet meer.

Stefan

35mm moet wel lukken met een standaard set Eibach veren lijkt me.
Bij verlagingen van meer dan 35mm kom je op de schroefsets meestal
***VERKOCHT***VERKOCHT***
Megane III 2.0TCe-180 Privilege (kleur Rouge Dyna)

Tedo

Ik ben ook wel benieuwd naar een foto van een Megane II die alleen verlaagd is d.m.v. veren.   ;)

Roadkill (Michiel)

@Tedo je moet gewoon eens met mijn Meg rijden valt qua comfort hartstikke mee

@Ruba aangezien je op LPG rijd (net als ik kan ik je aanraden een schroefset te nemen, de achter dempers krijgen het met LPG al meer voor hun kiezen door het extra gewicht... Ik heb juist voor de schroefset gekozen zodat ik het door hangen van de achterkant beetje kon opvangen. Qua comfort is mijn Meg nog steeds comfortabeler dan bijvoorbeeld een standaard Astra of Ibiza. Nou heb ik er wel 16 inch onder dus haal ook veel comfort uit de banden en de heerlijke stoelen. Met de orginele veren en dempers zat mijn trekhaak vaker op een drempel dan nu met de schroefset eronder, nu eigenlijk heel zelde en dan eigenlijk alleen nog maar met volle bepakking (voor maximaal naar beneden,en achter kan ie nog een cm of 2 naar beneden)
Slow&Low

Byebye WhattsApp, hello Telegram (same number, better app)

Een Renault is net zo betrouwbaar als de garage die het onderhoud doet!

Tedo

@ Michiel: ik geloof je wel, maar je had het ook wel over misselijkheid enzo. En ik rij met 17", dus nog stugger. Verder zie je vaker schroefsets tweedehands worden aangeboden dan verlagingsveren, dus zijn er waarschijnlijk wel meer die het toch niet zien zitten. Neemt niet weg dat er ook mensen zijn die het ideaal vinden. Het hoeft van mij ook niet zo laag; ik wil nog gewoon overal overheen en in kunnen zonder aan te lopen ergens.

Jacques

Van mij hoeft het ook niet zo laag. Ik heb al 2 katalysatoren kapot gereden met de standaard 3cm verlageing van een R19 16V.

Roadkill (Michiel)

@Tedo, dat was in het begin, verder hoef je hem ook niet maximaal naar beneden te zetten he, voordeel van een schroefset is in mijn ogen wel dat dempers en veren meer op elkaar zijn afgestemd, ander een kit veren met dempers met een vaste verlaging nemen...

@Jaques: maar een R19 ligt standaard ook al een meter lager dan de MegII.. :D (De Vectra die ik heb gehad lag met enkel veren (volgens de beschrijving 3 cm, maar gemeten na 2 weken een kleine 5cm verlaging) ook veel lager dan mijn MegII met schroefset)
Slow&Low

Byebye WhattsApp, hello Telegram (same number, better app)

Een Renault is net zo betrouwbaar als de garage die het onderhoud doet!

Ruba

Met eibach veren gaat het dus wel goed komen bij mij.
Ik rij altijd alleen in de auto dus doorhangen van me kont zal wel mee vallen toch?
Heeft iemand een goed adres waar ik eibach veren kan kopen en moet ik nog uitlijnen.
Wat is een goede schroefset voor een redelijke prijs.

Iemand nog een foto?

Hahah zooitje vragen, maar ik wil zo graag naar beneden met die meg

Roadkill (Michiel)

Ik rij ook het grootste gedeelte alleen in mijn Meg,nou ja met de LPG installatie, en ik heb een Grand Tour dus die heeft een grotere overhang dan de hatchback ;) Uitlijnen is zeker een must na verlagen. Ik heb btw een V-maxx schroefset die zijn iig mooi betaalbaar, als ik het geld had gehad (lees toestemming van de financieel directeur thuis :D) dan had er een KW ondergekomen, maar enkel omdat die meer kan worden afgesteld qua comfort.
Maar wat ik hierboven al zei, als ik de auto nu met een vaste verlaging zou doen dan ook meteen nieuwe sportdempers, maar goed dan ben je net zoveel geld kwijt als aan een schroefset...
Slow&Low

Byebye WhattsApp, hello Telegram (same number, better app)

Een Renault is net zo betrouwbaar als de garage die het onderhoud doet!

Ruba

Michel haha zo'n directeur heb ik ook ;)
Is Apex ook een goed merk voor veren? en wat is een goede webshop?


Roadkill (Michiel)

Apex schijnt ook goed te schijn, maar heb er persoonlijk geen ervaringen mee.

Webshop ervaringen die ik heb doen er niet toe, bedrijf is failliet (skg tuning, ook niet zo raar met de levertijden... :S )
Slow&Low

Byebye WhattsApp, hello Telegram (same number, better app)

Een Renault is net zo betrouwbaar als de garage die het onderhoud doet!

Tedo

Je hebt ook nog Weitec veren voor de Megane.  ;)

Benjamin Renon

Als je op eibach googled dan zie je verschillende linkjes van webshops voorbij komen bijv stroevemotorsport, biesheuvel etc etc.

(Ik heb onder de Clio Apex veren zitten, maar met standaard schokdempers ben ik nog niet helemaal tevreden over.  Waarschijnlijk ga ik deze combineren met Bilstein schokdempers.)
Daily: RMC 1.6 8v 90 pk SOLD Clio 1.6 16v Dynamique Luxe SOLD Mégane 2 RS F1 team 2006
Performance parts: www.part-box.com

Renault Mégane Club ook op facebook!
https://www.facebook.com/pages/Renault-Megane-Club-RMC/123715931060265

Ruba

wat vind je niet goed aan de apex in combinatie met de standaard dempers?

Roadkill (Michiel)

Wat ik eerder al zei, de veren dempers zijn niet op elkaar afgestemd, stuggere veren en dan comfortabele dempers, niet dat het slecht is, maar het zal zeker niet optimaal zijn.
Slow&Low

Byebye WhattsApp, hello Telegram (same number, better app)

Een Renault is net zo betrouwbaar als de garage die het onderhoud doet!

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev