Advertenties


Binnenverlichting/transponder unit

Gestart door SandyBlueCali, 4 oktober 2012, 19:00:52

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

SandyBlueCali

 Goedeavond mensen,

Ik vroeg me al een tijdje af waarom mijn binnenverlichting niets deed en besloot toch vandaag maar eens te kijken om het te verhelpen. Er blijkt dus geen lampje in te zitten. Sterker nog; ik denk dat er iets in de unit afgebroken is/ontbreekt zie de foto:



volgensmij is er een stukje plastic weg bij het 'schakel-mechanisme'

Nu wilde ik neon aansluiten op de binnenverlichting zodat deze aan en uit gaan bij gebruik van de deuren. Zal dit nu nog wel gaan werken ondanks dat er geen lampje in de unit zit? Ik wilde zoals eerder op dit forum gelezen een verlengde draad aanleggen van de unit naar onder het dashboard en op de verlengde draad de neon sticks aansluiten.

Als het nog mogelijk is welke draden heb ik dan nodig om de verlengde draad aan te verbinden zodat deze in werking is met de deuren?



alvast bedankt!

groetjes sandy

mark

en dit is een meg1 ph 1 ? met infrarood sleutels? ;)

SandyBlueCali


JB

Nee ontbreekt niks.
Als je het lampje erin doet, dan zit er op het kapje een stukje metaal, waardoor het lampje werkt.

SandyBlueCali

oke ik ga het straks proberen. en welke kabels moet ik gebruiken om de neon op aan te sluiten?

Remy P

#5
Bij mij was hetzelfde aan de hand. Enkel het lampje ontbreekt, de rest is in orde. Ik heb er zelf een LED lampje ingemaakt en die aangesloten op het electrisch circuit.
Voor het aansluiten van de neon kan je standaard stroomkabel pakken. Ik zou wel met twee kleuren werken (wit en rood) om voor jezelf duidelijk hebben wat + en - is ;)

Voor het aansluitschema kan ik je verwijzen naar de volgende link, zoals ik dat toen zelf heb aangesloten:
http://www.meganeclub.nl/fora/index.php?topic=15030.msg279923#msg279923

Let wel, ik heb het zo gemaakt dat ik de neon ook apart tijdens het rijden aan kan zetten.

Weest trouwens wel voorzichtig dat je het printplaatje op geen enkele manier beschadigd of de kabels onderbreekt oid. want als die niet meer functioneerd, gaat de auto niet meer open en dicht met de deurvergrendeling ;)

SandyBlueCali

ik wil de neon ook op de dimsensor aansluiten, maar zit faar alleen een plus en min dtaad op of meerdere kabels? als t meerdere kabels zijn, welke kleuren moet ik pakken?

heel erg bedankt voor de hulp!!!

Remy P

Er is maar 1plus en 1min kabel..daar kan je van aftakken (zoals in dat schema getekend staat).
Het dimmen gebeurd via een printplaatje elders in de auto achter het dashboard.
De stroomkabels lopen langs de a-stijl bij de bestuurderskant  vanuit het dashboard naar het plafond-lampje. Daar kan je van aftakken.

SandyBlueCali

Pfff vandaag de halve auto uit elkaar gehad en nog geen resultaat. 1 neon buis gebroken omdat ik er perongeluk met mn dikke reet opging zitten. Geen plus en min kabel kunnen vinden doordat ik geen multimeter heb. Had lampjes besteld om er een aantal in de tellerunit te vervangen, waren de verkeerde. En t lampje voor de binnen verlichting was te kort.. Het ergste is nog dat ik alle info voor het bestellen van onderdelen van t forum had gehaald. Dit klopt schijnbaar dus niet.

Kan iemand mij in elk geval vertellen welke kleur de plus en min kabel is die in de a-stijl loopt van de transponder unit (zie foto 2)??? Ik begin aardig moe ervan te worden.

Renegade (Mark)

Let wel op, er zijn 3 verschillende tellerbakken geleverd in de megane 1 :) Voor het lampje van de binnenverlichting kun je de polen HEEL VOORZICHTIG iets naar elkaar toe drukken, tenzij het lampje natuurlijk heel erg veel te kort is.

SandyBlueCali

Hij was inderdaad heel veel te kort  8)7

Renegade (Mark)

Ik heb het even opgezocht en ik kom 36mm of 39mm tegen bij winparts... 36mm is meteen de kortste dus het lijkt me dat het overal zon beetje fout staat l-

dennisje

+ en min kan je heel simpel opzoeken rood is wss de hoofd kabel dus om het lampje continu te laten branden zwart is sowiezo een negatief en wit nrmaal ook. kijk even waar de kabeltjes naartoe lopen op het printje dan zie je vanzelf welke waar terrecht komen neon is eig  afkeur vindt ik je kan beter led gebruiken is ook veel goedkoper en kleiner

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev