Advertenties


Knipperlicht problemen

Gestart door Danillio, 4 oktober 2012, 12:18:48

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Danillio

Hi!

Afgelopen maandag de lampjes laten vervangen bij de dealer (ivm renault privilege pas) en nu doet hij het weer niet. Het pitje bekeken en lijkt niet te zijn doorgebrand. En het lijkt erop dat het met nat weer gaat storen? Iemand enig idee hoe dit veroorzaakt word of opgelost kan worden.

Bvd.

Gr!

arend-wim

Trug naar de dealert dus.
Zij hebben het probleem niet bij de wortel aangepakt, dan mogen zij het ook oplossen, toch?
Succes
Grand Scénic 1.6-16v Bussinessline 1-2009 Blauw

mark

het zou goed kunnen dat de fitting van de knipperlichten niet goed is (de fitting waar je het lampje in drukt, en die fitting druk je dan weer in de koplamp) teminste ik neem aan dat het om de knipperlichten in de koplampen gaat ;)

dit komt wel vaker voor bij de meg 2  !-!

Danillio

Het gaat om het rechterknipperlicht achter, en terug naar de dealer lijkt me niet goed aangezien het pitje in orde lijkt. Het vervangen van lampen valt onder mijn renault privilege pas, als de vitting kapot is maken ze hier natuurlijk een rekening voor.  :9~

Kan het ook aan het relais liggen? En zijn die vittingen los te verkrijgen?

mark

Als de rest het wel doet licht het niet aan een relai

Ik zou het achterlicht er ff uitpakken en eens goed naar de stekker kijken

voor de achterlichten zitten alle lampjes op 1 "kastje" met fittingen (per achterlicht)

Danillio

Bedankt! Ik heb net even gekeken of ik de unit los kreeg maar heb het formaat torx niet? Het zijn een tweetal plasticen schroeven, klopt dat?

Marc H.

Lijkt me inderdaad ook gevalletje stekkercorrosie. Had ik ook bij mijn Meg II, daar viel zelfs de cruise van zijn snelheid af als ik richting aangaf. Bleek de stekker onderling contact te maken tussen het knipperlicht en het remlicht, waardoor de cruise uitviel.

mark

als het goed is kun je die ook gewoon met de hand los maken (teminste kan me niet herinneren dat ik daar een torx schroevendraaier voor nodig had)

je bedoelt zeker t20 of t25, een beetje een knutselaar heeft die natuurlijk gewoon in zijn kist liggen :D :D :D

matthew

Het is een grotere torkx,maar die heb je helemaal niet nodig,die plastique schroeven kun je zo met je vingers los draaien.

En idd even kijken naar de bedrading ervan en even het lampje eruit halen en kijken hoe de staat is van contactpuntjes in de fitting.
Voor fitting achter is niet zo los te koop,wat werd bedoeld eerder is alleen voor voor en idd een kwaaltje.

Zit er een trekhaak tussen toevallig? Dat kan namelijk ook een stoorzender zijn als er iets mis is in het trekhaak gedeelte.

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev