Advertenties


Bumpstops achterdempers

Gestart door Renegade (Mark), 1 oktober 2012, 21:26:47

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Renegade (Mark)

De topic titel zegt het al, ik heb bumpstops nodig voor de achterdempers van mijn megane. Het enige probleem is, zowat alle dempers hebben een vaste "stofkap" over de zuigerstang waardoor je hier dus geen bumpstops overheen kan plaatsen.

Heeft iemand al eens eerder bumpstops op de achterdempers geplaatst ? Zo ja, hoe :grin:

Of is het gewoon een kwestie van die kap eraf slopen, bumpstops monteren en klaar ?

Roadkill (Michiel)

Het laatste zou ik zeggen, maar dan wel de kappen er netjes afslopen en de kappen op 1 of andere manier weer terugplaatsen... (kan je je demper niet ff demonteren helemaal uittrekken en dan de bumpstops er tussen frotten???)
Slow&Low

Byebye WhattsApp, hello Telegram (same number, better app)

Een Renault is net zo betrouwbaar als de garage die het onderhoud doet!

Renegade (Mark)

Dat zou ook een optie zijn !-! moet ik wel even een truukje verzinnen hoe ik de zuigerstang ga opmeten. Zijn er geen dempers zonder die kappen te krijgen ? Ik zag dat de achterdempers die bij een v-maxx schroefset zit geen hebben.

Het probleem is dat de achterbandjes nu redelijk vaak de schermen raken bij een kuil, randjes zijn omgerolt en omhoog is geen optie :D

Roadkill (Michiel)

Ik weet wel dat we bij de mtb juist de stof hoezen er af knipten omdat de hoezen meer het vuil juist daar hielden waar je het niet wilde hebben.... :D
Slow&Low

Byebye WhattsApp, hello Telegram (same number, better app)

Een Renault is net zo betrouwbaar als de garage die het onderhoud doet!

Rick Santbergen

Die van vmax hebben inderdaad geen kappen. Heb volgens mij nog twee achterdempers ongebruikt in de schuur liggen.

Jacques

Rubber aan een kant in de lengte open snijden en om de zuigerstang doen. Dan een Tye-wrap om het rubber heen en klaar is Kees.

Renegade (Mark)

Citaat van: Rick Santbergen op  1 oktober 2012, 22:10:25
Die van vmax hebben inderdaad geen kappen. Heb volgens mij nog twee achterdempers ongebruikt in de schuur liggen.

PB :)

Citaat van: Jacques op  1 oktober 2012, 22:16:05
Rubber aan een kant in de lengte open snijden en om de zuigerstang doen. Dan een Tye-wrap om het rubber heen en klaar is Kees.

Dat zou idd een optie zijn !-! k had er ook al gevonden die van zichzelf open kunnen en dmv een ingegoten metalen veerring weer dicht blijven.

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev