Advertenties


Moeilijk starten megane 2001 bij koude motor

Gestart door jeewee85, 30 september 2012, 16:37:58

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

jeewee85

Hey!

De long term fuel trim is nog steeds aan de hoge kant, maar het startprobleem is wel opgelost! Heb spruitstuk en gashuisklep opnieuw bevestigd. Hij start binnen een seconde met een koude motor!

Ik ga nog een beetje verder testen voor de fuel trim, thx voor het meedenken! De rit van afgelopen zondag (1 uur en een kwartier):











BadEend

#31
Het is al iets beter geworden, denk toch dat het aan valse lucht ligt.
Je long term fuel trim is wel een stuk onregelmatiger geworden. (waren de pakkingen van het inlaatspruitstuk en het gasklephuis nog soepel? Gewoon vervangen is eigenlijk het beste.)
Heb je met remmenreiniger of iets dergelijks gekeken of er geen valse lucht word aangezogen? (kijk ook goed naar het vacuumslangetje die van de rembekrachtiger naar het inlaatspruitstuk loopt!)

Is die koelvloeistoftemperatuur meting gestart met koude motor?
Heb je geen foutcodes? (waarden van de fuel trims zijn zodanig dat er een foutcode zou moeten worden gegenereerd)

fitz

Volgens renault moeten die pakkingen vervangen worden na demontage...
De pakking van het gasklephuis heb ik vervangen na het schoonmaken.

Wat mij wel opvalt is dat jouw kvs warmer wordt dan de mijne. Die van mij komt nauwelijks boven de 80 uit. En mijn inlaatluchttemperatuur is veel hoger; ik denk dat dat een fout in mij  auto is.

Over de fuel trims kan ik even niks zeggen, want ik heb nog geen mooie logs als die van jou kunnen creeren (ben er vandaag ook niet mee bezig geweest overigens)

BadEend

Dat van die pakkingen klopt, is altijd beter om die gewoon te vervangen na het loshalen.
De kvs temperatuur is ook afhankelijk van de buitentemperatuur, die inlaatluchttemperatuur kan te hoog zijn door een kapotte inlaatluchttemperatuur sensor.

jeewee85

Pakkingen vervangen is idd altijd beter, maar zondag was de winkel niet open en ik was wel nieuwsgiering  :q

Ik heb geen foutcodes in de ECU staan. Bij 50 % begint deze codes pas te komen als ik google mag geloven.

Ik zal eens met remmenreiniger aan de slag gaan...

Gr. Jan Willem

BadEend

#35
Foutcodes worden gegenereerd vanaf 25% maar las op problemcar.nl dat de waardes bij renaults van sommige bouwjaren totaal niet kloppen.
Reset eens alles en kijk dan nog eens, nadat je op valse lucht hebt gecontroleerd.

jeewee85

Wat ik ook veel lees is dat er door slijtage van bijvoorbeeld de injectors en het driften van sensoren (02,MAP,koeltemp, etc) de long term fuel trim andere waardes kan aangeven.

BadEend

Injectoren worden na verloop van tijd wel vuil, maar als dat zo is merk je dat volgens mij ook onder het rijden.
Als dat zo is kan je ze ultrasoon laten reinigen, maar helaas helpt dat het niet altijd afdoende.

Roeland75

Ik zie staan dat je op benzine gereden heb, maar het is vooral belangrijk dat je benzine tankt!

Benzine bij de pomp heeft in de zomer (zeker in het zuiden van europa) een andere samenstelling dan in de winter.

De meeste auto's lopen er niet mooi op met de koude start!

injectoren reinigen kan ook nooit kwaad!

Reinig ook meteen de omloopklep die het stationair regelt!

BadEend

Regelmatig nieuwe benzine tanken is als je op LPG rijd wel aan te raden, vooral vanwege het verouderen van benzine.

BadEend


jeewee85

Ik heb inderdaad laatst de benzine even op gereden en nieuwe getankt. Verder ben ik nog met remmenreiniger aan de gang gegaan rond het spruitstuk en gashuisklep. De motor reageert niet alsi er flink spuit. Ook de accuklemmem er een rijdje af gehad, als ik de motor aan zet staat hij direct al op 20 % ( long term fuel trim) is dit wel te resetten met accupolen? Verder start de auto prima, smoort soms klein beetje als hij koud is. Maar valt mee te leven.

BadEend

Accu moet je minimaal 15 minuten los laten. Dan gaat de motor zich opnieuw inleren.

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev