Advertenties


auto knop

Gestart door homan111, 28 september 2012, 15:49:35

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

homan111

Hallo,

Vraagje, als ik mijn auto start gaat de verlichting automatisch aan. Nu zit er op de linkers hendel een auto knop. Bij mijn vorige megane moest je die een aantal sec. vasthouden, dan ging de lichtautomaat aan of uit. Nu zit dit knopje wel op de hendel maar er gebeurt niks al ik hem ingedrukt houd. Mijn auto heeft Xenon. Heeft dit er misschien wat mee te maken dat dit niet werkt. Verlichting gaat altijd aan, ook als ik de schakelaar terugdraai naar de 0 positie!

Iemand een idee

MVg

Edwin

matthew

Hmm,als schakelaar zeg maar uit staat en je verlichting gaat aan,is het dan ook wat donker?
Want dan zou de licht automaat gewoon werken.

Want in 0 positie en overdag moet de verlichting uit zijn,anders is er iets niet goed.

Roadkill (Michiel)

Maar goed persoonlijk zie ik het probleem niet, bij mij branden de lampen gewoon altijd als ik rij.
Slow&Low

Byebye WhattsApp, hello Telegram (same number, better app)

Een Renault is net zo betrouwbaar als de garage die het onderhoud doet!

ShiftGear ( Erwin de Rijke )

En je hebt hem op 0 staan?  :q
Proud to be Loud!
Knetterpuupe!

Roadkill (Michiel)

Nope die van mij staan altijd gewoon op aan, ff back on topic; als je lampen altijd op o staan en je lampen branden continu misschien dat er dan met de sensor iets mis is? (geen idee waar die zit)
Slow&Low

Byebye WhattsApp, hello Telegram (same number, better app)

Een Renault is net zo betrouwbaar als de garage die het onderhoud doet!

Tedo

Het lijkt wel of de lichtsensor defect is (niet meer uitschakelbaar en hij denkt dat het altijd donker is).

Benjamin Renon

Toevallig een "donkere" raamband die over de sensor gaat?
Daily: RMC 1.6 8v 90 pk SOLD Clio 1.6 16v Dynamique Luxe SOLD Mégane 2 RS F1 team 2006
Performance parts: www.part-box.com

Renault Mégane Club ook op facebook!
https://www.facebook.com/pages/Renault-Megane-Club-RMC/123715931060265

homan111

Misschien heeft het er wat mee te maken dat ik xenon verlichting heb.
Als je de knop ingedrukt hou dan komt er helemaal geen melding in beeld. Kan natuurlijk ook zo zijn dat deze optie er niet op zit. maar dan zou ik niet snappen dat het knopje er wel zit...

homan111

Er zit één sensor in het midden van de plek waar de spiegel zit. Daarboven zit een plek waar één soort van vierkantje lijkt getekend maar hier zie ik verder niks zitten. Er zit wel een regensensor op, deze werkt wel naar behoren.

Roadkill (Michiel)

Maarre ff ter zijde, de automatische stand (dus lichten automatisch aan zodra het donker word) schijnt niet bijster goed te zijn voor je Xenon. Elke keer opstarten vinden ze niet zo fijn.
Slow&Low

Byebye WhattsApp, hello Telegram (same number, better app)

Een Renault is net zo betrouwbaar als de garage die het onderhoud doet!

Tedo

Klopt, als je ergens rijdt waar het steeds een stukje overdekt (donker) is en daarna weer niet gaan ze steeds aan en weer uit. Vindt xenon niet zo fijn.

homan111

Is verder ook geen probleem, ik rij toch altijd met licht aan, snap alleen niet waarom het knopje er zit zonder da het werkt.....

appie

Lees de handleiding maar goed door,daarin staat precies in hoe het een en ander werkt met de verlichting.
Je kan kiezen tussen automatisch aan bij donker,aan/uit bij starten en stop of handmatig.
Ook kan je de lampen nog 20 sec nalaten branden zodat je licht hebt bij het uitstappen,ze gaan na ond 20/30 seconden uit.
Dus goed lezen werkt en anders is er een vriend die GOOGLE heet en ook wel een oplossing vind

Roadkill (Michiel)

Citaat van: homan111 op 30 september 2012, 10:39:38
Is verder ook geen probleem, ik rij toch altijd met licht aan, snap alleen niet waarom het knopje er zit zonder da het werkt.....
Citaat van: appie op 30 september 2012, 22:03:14
Lees de handleiding maar goed door,daarin staat precies in hoe het een en ander werkt met de verlichting.
Je kan kiezen tussen automatisch aan bij donker,aan/uit bij starten en stop of handmatig.
Ook kan je de lampen nog 20 sec nalaten branden zodat je licht hebt bij het uitstappen,ze gaan na ond 20/30 seconden uit.
Dus goed lezen werkt en anders is er een vriend die GOOGLE heet en ook wel een oplossing vind

Hey ok heb dus geen handleiding, jij zo te zien wel, hoe kan je die laatste functie activeren, dat "follow me home" bedoel ik dus
Slow&Low

Byebye WhattsApp, hello Telegram (same number, better app)

Een Renault is net zo betrouwbaar als de garage die het onderhoud doet!

appie

Als je kunt w88 tot morgen dan zal ik het opzoeken voor je.
Probeer er wel eentje vinden op de sloop als ik jou was,staan wel meer handige tips in.
PS bij mij gaat het om een megane 2 van 2007 met xenon verlicjhting.

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev