Advertenties


Afslaan en niet meer willen starten

Gestart door Orion-Ray, 26 september 2012, 11:22:04

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Orion-Ray

Gaat morgen weer ff verder.

Het kan gewoon nooit veel zijn, maar je blijft zoeken en meten met al die electronica

mark

Ik zou gewoon ff de pootjes van de bdp sensor stekker goed schoon maken, een paar keer aan de stekker rommelen en eventueel de stekker inspuiten met contactspray !-! meestal is dat net genoeg om hem aan te laten slaan, als die het dan doet dan weet je dat je de sensor moet vervangen

Orion-Ray

Heb er 3 verschillende bdp's op gehad die allen uiteraard sxhoongemaakt zijn.

maar geen resultaat

Bake1989

Als de je de motorkap opendoet, en je probeert m te starten, hoor je dan wel dat de auto benzine inspuit..?? :grin:

Orion-Ray

Vandaag weer bezig geweest.
Stekker naar de BDP staat gewoon stroom op.
Wederom ff de 3 BDP's die  ik heb liggen schoon gemaakt en gemonteerd.
Bougies nagekeken en ff schoongemaakt.
Diverse stekkers doorgemeten maar overal staat stroom op.
Proberen te starten terwijl er remreiniger in het luchtfilterhuis word gespoten (werkt bij Ford altijd perfect)
Maar niets helpt, krijg dat ding gewoon echt simpelweg niet aan de praat.



Orion-Ray

al naar gekeken en niets mis mee. helaas.

RobScénic

#22
Je hoort de brandstofpomp zoemen, heb je al eens gecontroleerd of je daadwerkelijk brandstof krijgt? Haal de toevoer eens van de injectorrail af en vang de benzine op, laat wel iemand anders de auto op contact zetten.

Heb je ook gecontroleerd of de bougies daadwerkelijk vonk geven? Ik heb het ooit wel eens gehad dat er 2 bougies doorgeslagen waren, en dus gewoon niets deden.

Weet je 100% zeker dat de distributieriem heel is, en draait de nokkenas mee? Ik heb meegemaakt dat de nokkenas kapot was, waardoor deze vastliep in de kop. Vervolgens brak de spie van het nokkenastandwiel waardoor ik dacht dat er niets aan de hand was. Immers, de riem was heel en alle tandwielen draaiden.

En last but not least, gaat de startonderbreker er wel af?
Renault Scénic 2.0 16v Sportway Aut. 2002 SOLD!!

Renault Mégane Cabriolet 1.6 16v Sport 1999 SOLD!!

>>Renault Grand Scénic 2.0 16v Tech Road Aut. 2006<<

>>Renault Mégane Coupé-Cabriolet 1.6 16v Privilege Luxe 2004<<

Orion-Ray

ditstri is heel, is een van de eerste dingen die ik nagekeken heb.
Of ik brandstof krijg ga ik straks ff controleren.

Stratonderbreking gaat via de sleutel en lampje op dash gaat uit als de sleutel gebruikt word.

Orion-Ray

Vandaag toch maar ff een nieuwe sensor gekocht.

iedereen hier had het over een nieuwe met blauwe stekkers maar kreeg gewoon dezelfde mee als die er in zit


Orion-Ray

Als het probleem ermee opgelost is zal het aan me reet roesten of er een ouwe of nieuwe sensor inzit >:D >:D >:D

Orion-Ray

BDP sensor vervangen maar probleem is helaas niet opgelost.

Orion-Ray

Na het niet wil starten na vernieuwing van de BDP nog maar eens de distri bekeken.

kapje los en riem ligt er mooi strak op.
Toch maar ff hele kapje er af gehaald blijkt de riem er dus onderin gebroken te zijn.

Oftewel distri naar de ......

Dus maar eens kijken wat de schade is binnenkort.
Nu heb ik de volgende vragen want ben helemaal niet thuis in Renault.

-Wat kan ik het beste allemaal vervangen?
-Is er nog iemand die die onderdelen heeft liggen?
-Is het eigenlijk een 8 of 16 klepper? dat kunnen we nergens vinden.

Heatzone (Mark)

Kan je op kenteken even nakijken wat het precies is. Zijkant van de auto staat vaak 1.6e als het een 8 klepper is 1.6 16v voor een 16 klepper :P.

De 2.0 8v staat er alleen 2.0 en de 2.0 16v staat er alleen 16v als ik het goed zeg...?

Als je het toch gaat vervangen zou ik toch alles meteen doen, multi riem spanrollen, meeloop rollen, waterpomp en de distributieriem zelf!

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev