Advertenties


Afslaan en niet meer willen starten

Gestart door Orion-Ray, 26 september 2012, 11:22:04

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Orion-Ray

Citaat van: Heatzone (Mark)
Als je het toch gaat vervangen zou ik toch alles meteen doen, multi riem spanrollen, meeloop rollen, waterpomp en de distributieriem zelf!
/quote]

dat spreekt uiteraard voor zich.
maar ik bedoelde meer op het blok zelf.

En ze heeft een 1.6e RN geloof ik.

Roadkill (Michiel)

Citaat van: Orion-Ray op  2 oktober 2012, 15:30:30
Na het niet wil starten na vernieuwing van de BDP nog maar eens de distri bekeken.

kapje los en riem ligt er mooi strak op.
Toch maar ff hele kapje er af gehaald blijkt de riem er dus onderin gebroken te zijn.

Oftewel distri naar de ......

Dus maar eens kijken wat de schade is binnenkort.
Nu heb ik de volgende vragen want ben helemaal niet thuis in Renault.

-Wat kan ik het beste allemaal vervangen?
-Is er nog iemand die die onderdelen heeft liggen?
-Is het eigenlijk een 8 of 16 klepper? dat kunnen we nergens vinden.


Uhm en dat hoor je niet?????
Slow&Low

Byebye WhattsApp, hello Telegram (same number, better app)

Een Renault is net zo betrouwbaar als de garage die het onderhoud doet!

Orion-Ray

Nee was serieus helemaal niets te horen.
Geen ratel, geen rammel helemaal niets.

Daarom was ik ook in de veronderstelling dat de distri nog goed was.
Ik heb dat ding zelfs nog proberen aan te slepen en zelfs toen was er helemaal niets te horen.

Het enige wat je hoort is als je probeerd te starten hoor je de startmotor draaien. voor de rest helemaal niets.

Roadkill (Michiel)

Dat kan maar 2 dingen betekenen, of je startmotor raakt je starterkrans niet of je d-riem is stuk (sorry maar dat is beginnerskennis......)
Slow&Low

Byebye WhattsApp, hello Telegram (same number, better app)

Een Renault is net zo betrouwbaar als de garage die het onderhoud doet!

Orion-Ray

Ik vraag het juist hier omdat ik het niet weet  ;)

Mijn oude fordjes zitten heel anders in elkaar.

Heatzone (Mark)

1.6e is dus een 8 klepper. Wat er vervangen moet worden op het blok zelf?

Wat ik niet helemaal snap, je riem lag mooi strak maar onderin is hij gebroken? Heeft het blok ook gelopen met een kapotte riem? Want dan gaat het volgens mij niet helemaal goed en raken je zuigers je opstaande kleppen :O.

Orion-Ray

Blok is onderweg afgeslagen en heeft daarna niet meer gelopen, want kreeg hem niet meer aan de praat.

Heatzone (Mark)

Nou heb ik niet heel veel kennis hiervan, maar als je distributieriem is gebroken dan is de kans groot dat de zuigers de openstaande kleppen krom hebben geslagen en daarom de motor niks meer doet nu :O!

Orion-Ray

Dat is idd meestal zo als een distri klapt.

Heb het wel eens gezien bij wat oudere fordjes die ik gedemonteerd heb voor onderdelen maar altijd hoorde je wel een ratel of rammel en soms wel eens gewoon een finke herrie.
Maar bij de Megane hoor je helemaal niets en dat vind ik dus ff vreemd omdat ik het niet gewend ben denk ik.

Maar ja ik heb gelukkig een loods aan huis dus plek zat.
Megane word morgen geschorst en mijn vrouw rijd voorlopig in een van mijn orions naar haar werk.

Dan ga ik rustig de kop verwijderen en kijken wat de schade is.
Ze wil hem graag houden dus ga kijken of hij te herstellen is, aangezien de stalling ons niets extra's kost kan ik hem rustig maken en hoef me niet te haasten.
Kan ik gelijk wat andere schades en minpunten oplossen.

RobScénic

#39
Citaat van: Orion-Ray op  2 oktober 2012, 15:30:30
kapje los en riem ligt er mooi strak op.
Toch maar ff hele kapje er af gehaald blijkt de riem er dus onderin gebroken te zijn.

Oftewel distri naar de ......

Dat zijn dus 2 dingen die niet met elkaar rijmen. Als de riem gebroken is, ligt hij niet strak. En hierom heb ik je 2 maal gevraagd, heb je GOED naar de d-riem gekeken?? Afijn, doet er niet toe.

Het betreft dus een 1.6 uit 97 en dat is dan de K7M motor, een 8v. De 1.6 16v is pas in de phase II geleverd.

Absoluut vervangen:

-Distributieriem
-spanrol
-waterpomp
-bout krukaspoelie

En aangezien de kop er af moet ook nog het volgende:

-koppakking
-kopbouten (zijn rekbouten, moeten vervangen worden)

Eventueel vervangen, wel aan te raden:

-multiriemen
-spanrol multiriemen
Renault Scénic 2.0 16v Sportway Aut. 2002 SOLD!!

Renault Mégane Cabriolet 1.6 16v Sport 1999 SOLD!!

>>Renault Grand Scénic 2.0 16v Tech Road Aut. 2006<<

>>Renault Mégane Coupé-Cabriolet 1.6 16v Privilege Luxe 2004<<

Orion-Ray

Kop is er al af en er is totaal geen schade te zien.

Karin

Dan heb je mazzel, scheelt je weer werk als je dat zelf allemaal kan doen.

Orion-Ray

Ik kan helaas bij lange na niet alles zelf.
maar heb gelukkig goede contacten met andere liefhebbers die zelf ook regelmatig sleutelen.

En aangezien ik een loods heb van 240M2 die ik bij lange niet helemaal gebruik zijn er een paar bereid mij te helpen met de dingen die ik niet kan in ruil voor de mogelijkheid om zelf af en toe droog te kunnen sleutelen.

mark

En een tip voor de waterpomp : koop geen motrio troep maar gewoon origineel renault (heb ik namenlijk slechte ervaring mee ;) slechte pasvorm enz) suc6

Orion-Ray

Dat had ik idd al gelezen.

Morgen eerst maar even zelf kijken want ben nu aan het werk.
vrouwlief belde op dat haar vader de kop er af had gehaald en geen schade kon zien.

Stuurt ze net foto hebben ze alleen het kleppendeksel verwijderd dus morgen ff nokkenas voorzichtig ronddraaien met een sleutel en ff luisteren of er geen rare geluiden zijn voordat ik de kop er af haal.

Kan je bij Renault trouwens de kop gewoon losschroeven of moet dat in een bepaalde volgorde?
Vastdraaien weet ik zeker maar losdraaien niet.

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev