Advertenties


waar op letten bij 2e hands cabrio?

Gestart door Megane1981, 17 september 2012, 15:26:34

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Megane1981

Ik zat voor de gein eens te zoeken op 2e hands cabrio's en kwam een paar keer een mooie Megane cabrio tegen voor weinig geld (rond de 2k). Misschien dat de Megane kenners van hier weten waar je speciale aandacht voor moeten hebben bij de aanschaf van zo eentje. Zijn er bepaalde zaken die bij deze modellen sneller/vaker aan vervanging toe zijn? Doel dan vooral op de modellen 1998-2001 ongeveer, nieuwer = duurder.
En hoe zijn ze gemiddeld in het onderhoud? Ik zal er absoluut zelf geen onderhoud aan plegen (a-technisch), enkel de uiterlijke verzorging zeg maar, dus ben benieuwd of ervan bekend is dat ze juist duur of goedkoop in het onderhoud zijn. Het lijkt me vooral leuk voor erbij, als 2e wagen, voor het mooie weer. Woon-werk, vakanties enz gaan met de leasebak  ;)

Roadkill (Michiel)

Slow&Low

Byebye WhattsApp, hello Telegram (same number, better app)

Een Renault is net zo betrouwbaar als de garage die het onderhoud doet!

Paul

Laguna 3 estate GT 180 dCi

Clio 3 1.616v Initiale

Edwin Postma

Als het om een megane 1 ohade 2 gaat heb ik er wel 1 voor je o-)
Tip. Neem een 1.6 16V. 2.0Ide krijg je een strippenkaart van de garage erbij l-
Truckertje

Megane1981

Oh oeps, Meg I phase 2 inderdaad...
Misschien kan een mod deze topic even verplaatsen??


Citaat van: edje op 17 september 2012, 16:36:55
Als het om een megane 1 ohade 2 gaat heb ik er wel 1 voor je o-)
Tip. Neem een 1.6 16V. 2.0Ide krijg je een strippenkaart van de garage erbij l-
Oke, dat zijn dus niet de besten  :P

Jacques

Of neem een 2.0 16V van 1996 t/m 1999 met F7R motor. Dat zijn de allerleukste. Betrouwbaar en zeer snel.

Paul

Dat klopt, maar als het vermogen je niet veel uitmaakt, ga dan zeker voor een 1.6 16v.
De Ph1 is iets gevoeliger voor roest.
Laguna 3 estate GT 180 dCi

Clio 3 1.616v Initiale

Rick Santbergen

Topic verplaatst naar de goede plek.

Buiten alle bovenstaande motorische adviezen. Let vooral op de staat van het dak en het achterruitje.

Het achterruitje wordt makkelijk dof en dan zie je weinig meer in je achteruitkijkspiegel.
Als er veel (groene) aanslag op het dak zit, is dit moeilijk eraf te krijgen, in sommige gevallen lukt het niet. Hou hier rekening mee.
Verder moet het dak natuurlijk waterdicht zijn en goed openen/sluiten. Een elektronisch dak wil vaak problemen geven met openen/sluiten en dat kan dure grap worden.

Megane1981

Bedankt voor de tips tot nu toe!
Uiteraard extra aandacht voor het dak en het openen en sluiten ervan.
Bekleding kan ik overheen stappen, misschien zelfs mooie hoezen erin, idem voor de rest v/h interieur.
Motorisch oké en z.g.a. roestvrij vind ik belangrijker.

Goed mogelijk dat ik de eventuele aankoop uitstel tot de komende lente, anders staat die wagen ook maar te staan hier (buiten, want geen ruimte meer in de garage), maar als ik echt wat moois tegenkom... dan wie weet  :)

Karin

Als je besluit de aankoop tot het voorjaar uit te stellen, zou ik het vroeg in het voorjaar doen. Scheelt je aardig in de kosten. Zodra het namelijk mooier weer wordt gaan meer mensen over de aanschaf van een cabrio denken.

Edwin Postma

zoals gezecht ik heb een mooie voor je ;)
Truckertje

Megane1981

Klopt Karin, daar hebben we het thuis ook al over gehad. Vraag en aanbod inderdaad, zodra het mooi weer wordt zullen de prijzen vanzelf weer stijgen. Daarom blijf ik nu ook wel rond kijken, stel dat ik er eentje vind die ik simpelweg niet kan laten lopen haha. En wie weet volgen er nog enkele mooie nazomerse dagen (hoewel..).

@edje: meer info via PM mag altijd  ;)

Karin

Je kan ook op Edje zijn projectpagina kijken dan wordt je wat wijzer al heeft hij voor de verkoop er weer wat aan veranderd. Verdere info over de verkoop staat volgens mij onder aangeboden auto's.

Edwin Postma

Ik zal je zo een PM sturen.
@karin. Daar staat hij nog niet tussen.
Truckertje

JB

Citaat van: edje op 18 september 2012, 14:44:21
Ik zal je zo een PM sturen.
@karin. Daar staat hij nog niet tussen.

@Edje Staat hij al ergens  zichtbaar te koop?

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev