Advertenties


Een andere auto......... DEEL 13

Gestart door Dennis Postma, 17 september 2012, 14:07:17

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Stefan

***VERKOCHT***VERKOCHT***
Megane III 2.0TCe-180 Privilege (kleur Rouge Dyna)

Stony (Robert)

Bedankt allemaal! Ja nouwja ik gebruik mn auto eigenlijk alleen nog voor woon-werkverkeer, woon nu ook op mezelf dus een wat grotere kofferbak is wel handiger wanneer ik naar de winkel moet haha :P hoef ik iig niet alles door zon klein luikje heen te tillen ;)
RMC 1.9DCi 2002 (old)
Renault Clio 1.6 16v 2004 (New)

Karin

Robert, veel plezier met je "nieuwe" auto.

Trouwens boodschappen kan je ook voor je voorstoel zetten hoor dan hoef je je kofferbak niet te gebruiken.

Roy (Coup a One)

Robert gefeliciteerd met je nieuwe Renault ;)

Stony (Robert)

allen nogmaals bedankt! Karin jaa weet het maar aangezien ik vaak niet weet hoelaat ik savonds vrij ben, haal ik altijd onwijs veel boodschappen in 1x op, zodat ik zeker weet dat ik lang genoeg daarmee kan doen :P en dan is zon voorstoel ook zo vol :P
RMC 1.9DCi 2002 (old)
Renault Clio 1.6 16v 2004 (New)

Edwin Postma

Citaat van: Christian de Vriend op 17 december 2012, 21:47:41
iedereen aan de clio tegenwoordig  :)

een ander lid denkt ook aan een clio,echter een RS model.

Hij/zij zal daar geen spijt van krijgen. Mis mijn rs nog elke dag.
Maar ik moet wel zeggen dat mijn 1.6 ook niet tegen valt !-!
Truckertje

nielsjoh

Ik heb vandaag een Renault Laguna 2 1.6 16v gekocht, bouwjaar 2003 en km stand 124.000.

De reden dat ik een Laguna wou aanschaffen is dat mijn voormalige Renault Megane Coupe 2.0 uit 1998 mij te weinig ruimte bood, en het een zuipschuit was met z'n 2 liter achtkleppertje, bovendien zouden er binnenkort kosten aankomen, namelijk de drukgroep moest worden vervangen, wat rond de 1000 euro zou moeten gaan kosten, dat vond ik het niet meer waard, de auto had immers 239.000 km's gelopen.

Op vrijdag 28 december ben ik dus gaan kijken naar deze Laguna, en een proefrit gemaakt, de auto beviel mij prima, geen kraakjes en rammeltjes zoals in mijn oude Mégane, en de km stand was maar 124.000, inclusief alle onderhoudsboekjes. We konden tot een goede deal komen, de autohandelaar bood nog een mooi inruilbedrag voor m'n Mégane, en daar ben ik mee akkoord gegaan.

Nu zitten we op 4 januari, vandaag heb ik de auto opgehaald. Wat een heerlijke auto is het toch, lekker comfortabel, heerlijke zetels, en natuurlijk de luxe als je het vergelijkt met m'n oude Mégane, de Laguna heeft Climate Control, Cruise Control, centrale deurvergrendeling met FM (eindelijk van dat infrarood af), audiobediening achter het stuur, bekerhouders voor en achter, armsteun, noem maar op.

Heb alleen 1 puntje ontdekt die ik graag alvast aan wil passen aan m'n Laguna:

Het bandenspanningssysteem zou ik graag willen uitschakelen (erger ik me nu al aan!)



Ex: Renault Megane Coupe 2.0 8v 1998
Ex: Renault Laguna 1.6 16v 2003
Huidig: Renault Megane Coupe 2.0 16v F4R 2002

Roadkill (Michiel)

Niet het beste bouwjaar, maar hoe dan ook heerlijke auto's die Laguna!
Slow&Low

Byebye WhattsApp, hello Telegram (same number, better app)

Een Renault is net zo betrouwbaar als de garage die het onderhoud doet!

Tedo

Mooie Laguna, naar mijn mening met een 1.6 16V wel een beetje ondergemotoriseerd voor zo'n grote auto. Ik heb ooit met een 1.8 16V gereden, en die vond ik al vrij traag (maar wel heel comfortabel). Eigenlijk hoort er minimaal een 2.0 16V in (of nog beter: een V6); maar dat verbruik hè?
Als het je niet om acceleratie en snelheid te doen is, een prima keuze. Ben wel benieuwd of je een beter verbruik kunt realiseren als bij je Megane.

nielsjoh

Ik heb nu een gemiddelt verbruik van 1 op 14 met de Laguna.

Ik heb expres voor de 1.6 gekozen omdat je er (als je je best doet en veel Cruise Control gebruikt) toch aardig zuinig mee kunt rijden. Het enigste nadeel is als je een snelweg op wil rijden, dat dat toch stukken langzamer gaat dan met de Megane, maar dat is een kwestie van wennen denk ik. De 1.8 heb ik ook proefgereden, daar haalde ik tijdens de proefrit maximaal 1 op 11,4 uit, dus de keuze voor de 1.6 was zo gemaakt, ook omdat de 1.8 al 183.000 gelopen had. Daar stond wel tegenover dat de 1.8 rijk uitgerust was, o.a. parkeersensoren achter en ingebouwde navigatie, maar de 1.8 had wel een paar Laguna kwaaltjes die mijn 1.6 niet heeft, o.a. slechte achterasrubbers en 2 niet goed functionerende keycards, hij ging namelijk wel dicht maar niet open.

@Michiel, ik heb eerst een beetje research gedaan, men vertelde mij en ik las op internet dat de bouwjaren 2001 2002 en de eerste helft van 2003 veel problemen met zich mee kunnen brengen, vanaf najaar 2003 schijnen er verschillende verbeteringen doorgevoerd te zijn. Maar als je met een Laguna echt op safe wil spelen pak je een fase 2, vanaf 2005 dus (geld ook voor de Mégane trouwens). maar die waren mij toch iets te duur!
Ex: Renault Megane Coupe 2.0 8v 1998
Ex: Renault Laguna 1.6 16v 2003
Huidig: Renault Megane Coupe 2.0 16v F4R 2002

RobScénic

Ik denk dat een 2.0 16v in deze auto zuiniger kan lopen dan een 1.6 16v. Simpelweg omdat deze motor niet zo hard hoeft te werken.
Renault Scénic 2.0 16v Sportway Aut. 2002 SOLD!!

Renault Mégane Cabriolet 1.6 16v Sport 1999 SOLD!!

>>Renault Grand Scénic 2.0 16v Tech Road Aut. 2006<<

>>Renault Mégane Coupé-Cabriolet 1.6 16v Privilege Luxe 2004<<

nielsjoh

@ RobScénic, die heb ik niet getest, dat wordt in de maandelijkse verzekering toch iets te duur. (gewicht/pk's)
Ex: Renault Megane Coupe 2.0 8v 1998
Ex: Renault Laguna 1.6 16v 2003
Huidig: Renault Megane Coupe 2.0 16v F4R 2002

Fubar (Marcel)

Citaat van: RobScénic op  5 januari 2013, 14:06:51
Ik denk dat een 2.0 16v in deze auto zuiniger kan lopen dan een 1.6 16v. Simpelweg omdat deze motor niet zo hard hoeft te werken.

Dat zou mooi zijn !-!
Kunnen alle fabrieksopgaven linea recta de prullenbak in Y
Ik zal nooit sneller rijden dan jouw beschermengel vliegen kan

Tedo

Bij de Laguna II phase 1 is het ook zo: hoe meer erop zit, hoe meer er stuk kan gaan.
Wat dat betreft handig dat je voor een wat minder in de opties zittend exemplaar bent gegaan.
En ik denk ook niet dat een 2.0 zuiniger is dan een 1.6 (want dat is in de Megane II ook niet zo, en ik kan het zeggen).
Het is natuurlijk ook hoe je erin rijdt: mijn pa heeft een Megane I HB ph.2 met 1.8 16V die zuiniger is dan de Megane I HB ph.2 met 1.6 16V die ik eerst had. Maar hij rijdt dan ook als een opa  :D

Roadkill (Michiel)

Hmm als een opa rijden, hoop niet zo als mijn opa, die reed op het laatst echt niet langzamer dan 140p/uur (sterker een oma van een maat van me heeft het voor elkaar gekregen dat er een tunnel voor haar werd afgesloten, de politie kon haar namelijk niet bijhouden in haar toenmalige RX7.. :D )

@ Nielsjoh, ik hoop het voor je, wat ik al zei, Laguna's zijn heel fijn rijdende auto's, maar wel als ze rijden... ennne pas vanaf 2005 worden ze betrouwbaar, maar ik hoop dat deze gewoon lekker betrouwbaar is want het is een mooi ding!
Slow&Low

Byebye WhattsApp, hello Telegram (same number, better app)

Een Renault is net zo betrouwbaar als de garage die het onderhoud doet!

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev