Advertenties


Een andere auto......... DEEL 13

Gestart door Dennis Postma, 17 september 2012, 14:07:17

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 5 gasten bekijken dit topic.

Roy (Coup a One)

Citaat van: Dennis Postma op 19 oktober 2012, 12:01:53
Echt een heel groot onderhandelingspunt heb je er echt niet mee.
Zoals Tedo al zegt zal het de verkopers een worst zijn hoe die uitvoering heet.
De meesten kijken alleen naar de opties die er op zitten om eventuele meerwaarde te bepalen. Als het dan toevallig een verkoper/handelaar is die veel met Renaults doet kan het zijn dat diegene dan weet om welke uitvoering het gaat.

Ben het niet geheel met je eens ;) Onze Audi A2 werd voor een exlusief model aangeprezen, echter is het een basis model Y na onderhandeling ging er wel een korting vanaf + 3 maanden garantie (dus goed opletten loond wel) ;)

Tedo

Omdat jij wist dat het dus niet dat exclusieve model is. De leek betaalt dan dus gewoon teveel.

Roy (Coup a One)

#47
Wie vooraf goed zijn huiswerk doet betaald nooit teveel, mits je niet durft te onderhandelen :neen:

En anders maakt je de liefde op het 1e gezicht je wel heel blind 8)7

Fubar (Marcel)

Dat wordt dan ook nog eens in braille rijden :0 8)
Ik zal nooit sneller rijden dan jouw beschermengel vliegen kan

mab

Heb er een andere auto bij gekocht, een Citroën Xsara 1.9D. Dit omdat ik ruim € 300,00/maand kwijt was aan brandstof met de Mégane 1.6e Classic.
Heb nog rond geneusd voor een goede 2dehands G3-installatie maar dat zat er niet in en ook een gebruikte diesel motor ter vervanging van de huidige motor zat er ook niet in.
Ben dan ook bang dat de Mégane binnenkort een ander baasje moet zoeken.
Ja, of ik kom misschien toch nog een andere diesel motor tegen.

De Xsara rijdt mi minder lekker dan de Mégane, de laatste remt veel beter en stuurt ook lekkerder, maar uitgaand van een benzineverbruik van ± 1:11 à € 1,70/l tegen een dieselverbruik van ± 1:17 en à € 1,44/l maakt een verschil van rond de € 90,00/maand dus is de aankoop van de Xsara er vrij snel uit.

Hoop dat ik nog een dieselmotor voor de Mégane te pakken krijg voor een leuk prijsje dan kan de vrouw de Twingo wegdoen en de Mégane pakken.

Roadkill (Michiel)

Ja hang jij "ff" een diesel in je benzine..... Dan kan je beter gewoon een complete gas Meg kopen.....
Slow&Low

Byebye WhattsApp, hello Telegram (same number, better app)

Een Renault is net zo betrouwbaar als de garage die het onderhoud doet!

Fubar (Marcel)

#51
@Michiel, dat had ik Mab ook al voorgesteld (ipv een gebruikte LPG in te laten bouwen 8)7). We hebben nog een hele goede MC+LPG in ons cluppie Y !-! daar kan geen slecht(er) remmende Xsara tegenop :neen: ;)
Ik zal nooit sneller rijden dan jouw beschermengel vliegen kan

Roadkill (Michiel)

Snap zo wie zo niet om een benzine om te bouwen naar Diesel, komt wel iets meer dan enkel een motorswap bij kijken... (en dan nog dan is een diesel ook nog eens duurder..) Yup staat een hele nette te koop.
Slow&Low

Byebye WhattsApp, hello Telegram (same number, better app)

Een Renault is net zo betrouwbaar als de garage die het onderhoud doet!

Fubar (Marcel)

Gemiddeld 1:11,5 op LPG (€ 0,748). Kan een diesel (€ 1,518) daar nog tegenop?
Ik zal nooit sneller rijden dan jouw beschermengel vliegen kan

Paul

Ja hoor, en diesel kost hier 1,40.
met een diesel moet je in een coupe makkelijk 1:20 kunnen rijden.
lpg is vaak wel iets goedkoper.
Na 5 lpg auto's ben ik nu blij dat ik een diesel heb.
Laguna 3 estate GT 180 dCi

Clio 3 1.616v Initiale

mab

#55
Gas is dan wel goedkoper, € .73 vs € 1.43, maar een diesel rijdt natuurlijk nogal wat zuiniger.
Maar per saldo blijft LPG-G3 goedkoper.
Heb zelf jaren gas gereden, eerst een Fiat 128 en later een Ford Fiësta, en daarna zo'n 20 jaar diesel, eerst een Express en daarna een Trafic, en een diesel rijdt ook soepeler.
Een kameraad heeft zelf een garage dus het ombouwen op zich was niet zo'n probleem geweest, het vinden van een goede gebruikte motor is minder gemakkelijk.
Maar goed, ben nu voor een paar bankjes klaar.
Zoals het nu lijkt kan ik de Mégane kwijt en dan blijven er alleen nog de Xsara ('98), de Twingo ('98) en een T3 met luchtgekoelde CT motor over.

Roadkill (Michiel)

Toch denk je iets te makkelijk, met een motorswap alleen was je er niet, een dieselblok is ook een stukje zwaarder, hebben meestal ook andere remmen,bak, en dempers veren.... Maar goed je hebt de Xsara nu rijd an sich ook niet verkeerd
Slow&Low

Byebye WhattsApp, hello Telegram (same number, better app)

Een Renault is net zo betrouwbaar als de garage die het onderhoud doet!

matthew


Benjamin Renon

Gefeliciteerd dan maar... Uiteindelijke toch voor een andere wagen gegaan. ;)
Daily: RMC 1.6 8v 90 pk SOLD Clio 1.6 16v Dynamique Luxe SOLD Mégane 2 RS F1 team 2006
Performance parts: www.part-box.com

Renault Mégane Club ook op facebook!
https://www.facebook.com/pages/Renault-Megane-Club-RMC/123715931060265

Roy (Coup a One)


EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev