Advertenties


Remschijven

Gestart door Rogier, 15 september 2012, 16:22:23

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Christian de Vriend

ik heb ooit een keer mn remmen vervangen voor standaard meuk (toen ik nog niet wist)
na een paar maandjes waren ze ingeremt,echter reedt ik een keer op de snelweg toen er 1 voor
me sprong,ik schrok en trapte op de rem (140km/h) en daar gingen mn schijven,volgende
dag nog een set remmen besteld,

met die yellowstuffs kan je lekker door remmen zonder dat alles gaat krom trekken of faden.
Horsepower is how hard you hit the wall,torque is how far you take the wall with you.

Horsepower sells cars,torque wins races

Megane 16V nu met 147pk en 200Nm schoon aan de wieltjes

Roadkill (Michiel)

Citaat van: Christian de Vriend op 20 december 2012, 17:09:51
ebc gelijk aan orgineel??? now way

ik vertrouw het stadaard meuk nooit meer,echter vergelijken ze het wellicht met greenstuff
ja.. die trapte ik er in 2 maanden doorheen,daarna overgestapt op yellowstuff
en dat remt als een huis,ongeacht de snelheid.

moet er welmbij zeggen dat de set remmen die onder de 16v komen,geen ebc's zijn
ik neem van Jo een set 280 brembo cup schijven over,en een set ferodo 3000 blokken.
hierbij neem ik ook een set klauwen en zadels over om de 280 schijven te kunnen monteren.

Als je 280 neemt schijnt 300 icm espace klauwen ook plug&play te zijn....


Btw ik heb onder mijn Kadett Gsi ook met EBC schijven + greenstuff blokken gehad, en daar heb ik nooit klachten over gehad (toen deed ik ook nog veel aan straatracen) en toen de Gsi wegging is die set over gezet op een Vectra, en die heeft er ook nog een 2 jaar meegreden! Oh btw bij de Kadett had ik er ook Bleudot remolie in zitten, en dat scheelde wel een hele hoop t.o.v. standaard remolie (zeker in prijs!!! bijna iets van 5 keer zoveel)
Slow&Low

Byebye WhattsApp, hello Telegram (same number, better app)

Een Renault is net zo betrouwbaar als de garage die het onderhoud doet!

Jacques

#17
Wat moet je nu met Ferrodo 3000 op de openbare weg. Die blokken remmen pas goed als ze op temperatuur zijn. 

Christian de Vriend

eehmm... remmen?

Jo had ook nog ceramische blokken liggen,maar das echt circuit spul,die yellowstuff blokken van ebc
waren ook voor circuit bedoeld,toch geen problemen ondervonden,dus ferodo 3000 blokken
gaan ze er ook gewoon onder...
Horsepower is how hard you hit the wall,torque is how far you take the wall with you.

Horsepower sells cars,torque wins races

Megane 16V nu met 147pk en 200Nm schoon aan de wieltjes

borishag

Heren,

Ik ben in het bezit van een Megane met standaard 280 mm schijven. Deze heb ik onlangs vervangen door Brembo sport cross-drilled schijven, tesamen met Ferodo DS 2500 blokken. Ik heb toen ook maar de remslangetjes vervangen door staalommantelde Goodridge embroided brake hoses. Ik heb hier bij vorige auto's en meganes ook al goede ervaringen mee gehad. Geen last van fading meer, een "hard" pedaal, en zeer prettig doseerbaar. Het kost een beetje, maar beter gaat niet met deze schijfgrootte.

Brembo FD 117.000
Ferodo FCP406H 

Borishag.

Roy (Coup a One)

Aangezien ik zelf ook toe ben aan een nieuwe rempartij (voor) lees ik dit topic uitvoerig mee maar wat maakt het verschil in het remmen, aangezien ik wel eens een sportief rijgedrag heb vraag ik me af wat zou de beste keuze zijn :?

Christian de Vriend

Citaat van: borishag op 21 december 2012, 22:48:09
Heren,

Ik ben in het bezit van een Megane met standaard 280 mm schijven. Deze heb ik onlangs vervangen door Brembo sport cross-drilled schijven, tesamen met Ferodo DS 2500 blokken. Ik heb toen ook maar de remslangetjes vervangen door staalommantelde Goodridge embroided brake hoses. Ik heb hier bij vorige auto's en meganes ook al goede ervaringen mee gehad. Geen last van fading meer, een "hard" pedaal, en zeer prettig doseerbaar. Het kost een beetje, maar beter gaat niet met deze schijfgrootte.

Brembo FD 117.000
Ferodo FCP406H 

Borishag.

Nette aanpassing moet ik zeggen,remmerij en banden zijn voor mij 1 van de belangrijkste dingen die goed moeten zijn aan de auto.
Horsepower is how hard you hit the wall,torque is how far you take the wall with you.

Horsepower sells cars,torque wins races

Megane 16V nu met 147pk en 200Nm schoon aan de wieltjes

Rogier

Off Topic, ik denk dat je motor ook goed moet zijn Christian :D ander heb je niks aan je remmen en banden :D

Ontopic maar weer.

Christian de Vriend

dat klopt

echter doelde ik op het rijgedrag van de auto,ik bezuinig dan niet op de remmen en banden.
Horsepower is how hard you hit the wall,torque is how far you take the wall with you.

Horsepower sells cars,torque wins races

Megane 16V nu met 147pk en 200Nm schoon aan de wieltjes

Christian de Vriend

Citaat van: Roy (Coup a One) op 22 december 2012, 09:29:45
Aangezien ik zelf ook toe ben aan een nieuwe rempartij (voor) lees ik dit topic uitvoerig mee maar wat maakt het verschil in het remmen, aangezien ik wel eens een sportief rijgedrag heb vraag ik me af wat zou de beste keuze zijn :?

Welk merk en type het beste is,kan je hele topics mee vol maken,en hele discussies voeren.

Zelf heb ik ervaring gehad met EBC remmen,de 1e set (greenstuff) hielden het niet lang vol met mijn rijstyle
toen ik de remblokken moest vervangen,heb ik een type overgeslagen (redstuff) en ben meteen voor yellowstuff gegaan (op aanraden)
en die zijn me echt goed bevallen,dat is 150 rijden,rem op de vloer,en stil staan zonder dat alles krom trekt.

Nu met de 16v ga ik brembo proberen met ferodo blokken,dus weer eens wat anders.

Hoe sportief je rijdt kan ik niet oordelen (achter de pc) echter bij elke stap omhoog die je doet,komt er ook een prijs bij kijken

nu ik er aan denk,je kan mn schijven en blokken overnemen die ik nog heb van de 1,6
ze liggen hier nu op zolder,dus wellicht kan je die overnemen,dan heb je goeie remmen.
Horsepower is how hard you hit the wall,torque is how far you take the wall with you.

Horsepower sells cars,torque wins races

Megane 16V nu met 147pk en 200Nm schoon aan de wieltjes

BadEend

Citaat van: Christian de Vriend op 20 december 2012, 17:39:37
ik heb ooit een keer mn remmen vervangen voor standaard meuk (toen ik nog niet wist)
na een paar maandjes waren ze ingeremt,echter reedt ik een keer op de snelweg toen er 1 voor
me sprong,ik schrok en trapte op de rem (140km/h) en daar gingen mn schijven,volgende
dag nog een set remmen besteld,

met die yellowstuffs kan je lekker door remmen zonder dat alles gaat krom trekken of faden.

Kan zijn dat de fase 1 remmen onderbemeten zijn, ik heb een fase 2 en heb nog nooit problemen gehad daarmee.
Ook niet na een noodstop vanuit zeer hoge snelheid.

Christian de Vriend

Dat kan kloppen,de schijven van een ph2 zijn 280mm,op de klauwen na,zijn die het zelfde als die van de clio RS

zal niet zeggen dat de ph1 slecht remt,grotere schijven remmen sowieso beter.
Horsepower is how hard you hit the wall,torque is how far you take the wall with you.

Horsepower sells cars,torque wins races

Megane 16V nu met 147pk en 200Nm schoon aan de wieltjes

BadEend

Ik denk dat ze de remschijven niet voor niks groter hebben gemaakt op de PH2.

Christian de Vriend

#28
kan ook gemak zijn,1 maat scheelt weer productie kosten,voor de ph1 had je in principe 4 maten.
238,259,262 en 280

voor die kleine maat die ik had,moet ik zeggen dat die EBC set het goed uit hield.
Horsepower is how hard you hit the wall,torque is how far you take the wall with you.

Horsepower sells cars,torque wins races

Megane 16V nu met 147pk en 200Nm schoon aan de wieltjes

BadEend

#29
Ik heb ooit een Opel Kadett GSI 16v gehad, die had ook vrij kleine remmen waardoor het remmen op hoge(re) snelheden geen sinecure was.
Tegenwoordig is de kleinste remschijfmaat die ze gebruiken in de klasse waar de Megane valt 280 mm en de klasse daaronder 266 mm.
Vanaf ongeveer het jaar 2000 zijn de meeste fabrikanten overgestapt op deze remschijfmaat.

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev