Advertenties


Remschijven

Gestart door Rogier, 15 september 2012, 16:22:23

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 5 gasten bekijken dit topic.

Rogier

Goedenmiddag Allen,

Even een vraagje zijn de remschijven van de 1.6 16v groter dan die van de 8v ? zoja past dit gewoon op de 8v ? aangezien ik de schijven van de 8v te klein vindt ogen of past die van de 2.0 variant ook ?

Mvg Rogier

Christian de Vriend

#1
ph2 schijven zijn 280mm,jij hebt 238mm

het is helaas geen kwestie van "ff" aanpassen,dit heb ik ook overwogen bij de 1,6
je moet de fusee overzetten van een ph2,samen met de rem zadels en klauwen
pas dan kan je 280 schijven monteren.

bij sommige 8v modellen zitten er 259mm schijven onder,deze maat heb ik nog nieuw
liggen,komen uit engeland,ze paste niet,en terug sturen was geen optie ivm verzend koste.

als je de zadels en klauwen kunt vinden van de 259mm variant,dan heb ik nog een hagel
nieuw setje voor je liggen,en heb je voor relatief weinig centen,grotere remschijven.

het setje wat ik heb bevat 2 remschijven en 4 EBC blackstuff remblokken
dit setje is afkomstig van K-tec
Horsepower is how hard you hit the wall,torque is how far you take the wall with you.

Horsepower sells cars,torque wins races

Megane 16V nu met 147pk en 200Nm schoon aan de wieltjes

Nicole

Wij hebben ook aanpassingen gedaan bij de voige megane om 280mm schijven te monteren.
Wij hebben naven, en remmerij van een 2.0 16v, alleen past 1 aandrijfas (rechts) niet 1 op 1 in een bak van een 1.6e.
Je hebt als je het op dezelfde manier wil als wij nodig:
- Aandrijfassen (1 moet aangepast worden, zodat het gedeelte wat in de bak moet van een 1.6e is, en het buitenste gedeelte van een 2.0 16v)
- Fuseelichamen
- Veerpoten of schroefset van 2.0 16v, of je huidige schroefset aanpassen zodat de veerpoot aan het fuseelichaam gemonteerd kan worden (afstand van de gaten is veschillend)
- Remzadels
- Uiteraard remschijven en remblokken

Volgens mij heb ik nu alles wel gehad. :q

Mégane Coupé • 1.9 DCI (Gechipt > 130 pk) • 2001 • Zwart > Verkocht!

Rogier

pff dat wordt me te veel van het goede :P het klinkt allemaal makkelijk maar zo makkelijk is het achteraf nog niet :P

Jacques

Als je remklauwen hebt met een hart op hart afstand van 82mm, dan kun je overwegen 259mm schijven te nemen van een Megane of R19 16V of Clio1 1.8 16V. De bijbehorende remklauwen zitten op een R19 16V en een Clio 1 1.8 16V (bj 1992-1996). Daar zijn er zat van. Meestal vraagprijs 40 euro per set. Past in een keer.
Deze schijven zijn geventileerd.

Christian de Vriend

en zon 259 maat heb ik nog een set van liggen,2 schijven en 4 blokken.

mocht je intresse hebben?
Horsepower is how hard you hit the wall,torque is how far you take the wall with you.

Horsepower sells cars,torque wins races

Megane 16V nu met 147pk en 200Nm schoon aan de wieltjes

Rogier

nog even een vraagje, aangezien ik weer begonnen ben met het zoeken na remschijven, vanaf welk punt kan ik het beste mijn remschijven opmeten ? ik heb namelijk 2 varianten gevonden die een maat hebben van 238. Ik wil dan mits het weer het vrijdag toe laat even me schijven opmeten.

Christian de Vriend

hoe bedoel je 2 varianten?
als je een schijf besteld met de maat 238,dan zal die gewoon passen.
Horsepower is how hard you hit the wall,torque is how far you take the wall with you.

Horsepower sells cars,torque wins races

Megane 16V nu met 147pk en 200Nm schoon aan de wieltjes

Rogier

Ik heb 2 verschillende merken gevonden, maar jij vertelde hier boven dat er sommige 8v's een grotere schijf hebben, of lees ik het nou verkeerd ?

Christian de Vriend

klopt ,je hebt de 238mm schijf,en de 259mm,dus is de totale diameter van de remschijf.

wat is het bouwjaar van de auto?
Horsepower is how hard you hit the wall,torque is how far you take the wall with you.

Horsepower sells cars,torque wins races

Megane 16V nu met 147pk en 200Nm schoon aan de wieltjes

Christian de Vriend

wacht ff,als even geduld heb tot morgen avond,dan kan ik betere maten geven

mn 1,6 is vandaag naar zn laatste rustplaats gebracht,en heb die EBC schijven er af
laten halen,dan maak ik een foto,en meet ik de afstand tot de buiten naaf,dat laat ik op een foto zien.
Horsepower is how hard you hit the wall,torque is how far you take the wall with you.

Horsepower sells cars,torque wins races

Megane 16V nu met 147pk en 200Nm schoon aan de wieltjes

matthew

Gewoon over de hartlijn meten Rogier over de hele lengte,en dat is je maat.

Rogier

Okey dank je Matthew.

Ik heb gister op advies van een oud clubgenoot lúk een bedrijf gemailt over remschijven, en ik heb voor 233,- incl een setje geperforeerde Brembo schijven en Formel ceramisch sprortremblokken.

Ik hoor ook van een aantal mensen dan EBC niet veel verschil maakt vergeleken met de originele waar door ik ben gaan twijfelen, daardoor is denk het besluit beter om ze dan niet te nemen, het bedrijf van die ik gemailt heb krijg ik perfecte uitleg over de verschillende schijven, en ook verschil met het rem gedrag normaal tot sportief.

Christian de Vriend

ebc gelijk aan orgineel??? now way

ik vertrouw het stadaard meuk nooit meer,echter vergelijken ze het wellicht met greenstuff
ja.. die trapte ik er in 2 maanden doorheen,daarna overgestapt op yellowstuff
en dat remt als een huis,ongeacht de snelheid.

moet er welmbij zeggen dat de set remmen die onder de 16v komen,geen ebc's zijn
ik neem van Jo een set 280 brembo cup schijven over,en een set ferodo 3000 blokken.
hierbij neem ik ook een set klauwen en zadels over om de 280 schijven te kunnen monteren.
Horsepower is how hard you hit the wall,torque is how far you take the wall with you.

Horsepower sells cars,torque wins races

Megane 16V nu met 147pk en 200Nm schoon aan de wieltjes

Rogier

Het is wat ik hoor hé. En het origineel is echt niet slecht, alleen je moet er niet mee gaan stampen, maar gewoon normaal gaan rijden.
Ik ga ook over op Brembo, begin januari ga ik ze bestellen.

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev