Advertenties


Ik heb iets nieuws gekocht/gemonteerd! [op mijn auto] DEEL 53

Gestart door Stefan, 10 september 2012, 16:26:29

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 4 gasten bekijken dit topic.

Christian de Vriend

Horsepower is how hard you hit the wall,torque is how far you take the wall with you.

Horsepower sells cars,torque wins races

Megane 16V nu met 147pk en 200Nm schoon aan de wieltjes

Heatzone (Mark)

Erg netjes Mark en Edwin !-!

@Edwin, ik ben wel nieuwsgierig waarom is het lastiger bij een cabrio dan een coupe? Weet ik dat alvast voor als mijne moet zakken :O

Dennis Postma

Jij mag Dennis zeggen. ;)

Zoals ik van roy begrepen heb is de torsiestaaf bij een cabrio alleen te bereiken door de as te laten zakken. Hij zal dan aan een kant helemaal los moeten zodat hij zakt. En dit gaat dus het beste op een brug.

Ik moet bekennen dat ik daar niet echt een beeld bij heb en er verder weinig over kan vertellen (dan zou ik eerst even met eigen ogen moeten zien om te begrijpen hoe het precies zit).

Stefan

Beter,
Nu de achterkant nog en die velgen laten stralen en coaten.. ;)
***VERKOCHT***VERKOCHT***
Megane III 2.0TCe-180 Privilege (kleur Rouge Dyna)

Heatzone (Mark)

Haha, sorry ik bedoelde dennis natuuurlijk!

Kon je niet beide kanten opkrikken? Om zo de as naar benede te laten komen?

Dennis Postma

Geen idee ben er niet bij geweest, moest zelf helaas werken. Wellicht dat Roy of Nicole die vraag kan beantwoorden.
Een brug is in ieder geval geen probleem die kan ik wel regelen hier, moet alleen even kijken of ik iemand bereid kan vinden te helpen hier mee aangezien ik dit zelf nog nooit bij de hand heb gehad.

Rogier


Dennis Postma

Is een idee. Maar die schijnt nogal moeilijk te bereiken te zijn. Daarnaast is de auto gisteren al naar Midwolda geweest wat nou niet bepaald hier om de hoek ligt. Dan zou ik weer een eind moeten rijden om alleen "even" de achteras te laten verstellen terwijl mijn schoonpa een autobedrijf heeft wat nog geen 5 minuten rijden is vanaf hier. Daar kan ik als ik het netjes vraag op een zaterdag gerust gebruik maken van de werkplaats. Nu alleen nog iemand die dat kan en wil doen, maar dat gaat ook vast wel lukken.

Rogier

Kan je schoonpa of 1 van zijn collega's niet een beunklusje doen ;) Als je toch na Joost gaat hoor ik het graag. kunnen we kiekjes maken hier in de omgeving ;)

Renegade (Mark)

Even de auto achter omhoog krikken en dan de achterbrug een stukje laten zakken. Tussen achterbrug en carroserie aan beide kanten een dikke moer of een dik stuk ijzer leggen en dan de achterbrug hiertegen vastzetten. Hierdoor komt de achterbrug aan de achterkant een stukje omlaag maar zit hij toch nog redelijk vast zodat je een mooi stabiel punt houd om te meten hoever je gaat verlagen !-!

Dit werkte perfect bij mij, was een mooi idee van de vader van davy hoogmans toen we bij mij de brug vervangen en verlaagd hebben :)

Dennis Postma

@Rogier, m'n schoonpa zal dit echt niet gaan doen. Ik kan me zijn reactie nog herinneren toen de coupe des tijds verlaagd was met maar 3 cm  :D.

Maar wellicht dat een van z'n monteurs dit klusje wel ziet zitten.

Rogier



Edwin Postma

Ziet er goed uit broertje.
Misschien toch eens een project pagina openen???
Truckertje

Nicole

Coupe's wouden met gemak, maar we hebben bij huis helaas niet het materiaal om het bij de cabrio's te doen.
Ik weet niet precies wat de reden was, Roy zit niet naast me nu dus kan het ook niet uitleggen. :q

Als we een brug hadden gehad was het al een stuk makkelijker geweest, maar dat is inderdaad het enige ongeveer wat we hier niet hebben. :q
Mégane Coupé • 1.9 DCI (Gechipt > 130 pk) • 2001 • Zwart > Verkocht!

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev