Advertenties


Ik heb iets nieuws gekocht/gemonteerd! [op mijn auto] DEEL 53

Gestart door Stefan, 10 september 2012, 16:26:29

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

erik_bos

Gisteravond ben ik eens even flink bezig geweest met de Megane.
Zo heb ik alle interieur verlichting omgezet naar helder witte LEDs, ook in de kofferbak.
Omdat ik het licht in de kofferbak maar wat matig vond, heb ik aan de andere kant ook LED verlichting geplaatst.

Verder heb ik op de hemelbekleding ook nog helderwitte LED strips gemaakt, en deze aangesloten op de huidige interieurverlichting, zodat het mooi mee dimt bij het ver- en ontgrendelen van de auto.

Ook heb ik m'n GPS antenne buiten de auto bevestigd. GPS antenne? Jep. Ik heb een Eonon radio met navigatie er in zitten.
Tot gisteren duurde het altijd een half uur tot 3 kwartier voordat het apparaat eindelijk bereik had, maar daar werd ik een beetje zat van. Daarom de antenne van het dak gesloopt, en daar een extra gat bij geboord. Verolgens de GPS antenne doorgevoerd en het gat weer dichtgekit en de gewone antenne weer geplaatst. Als laatste natuurlijk alles weer netjes afgewerkt!

Voor de belangstellenden, foto's volgen snel!

Roadkill (Michiel)

@Mark: heel mooi laag zo

@Heatzone(Mark) ben erg benieuwd naar de velgen, btw zaterdag gaat me denk ik niet lukken, maar mocht je echt ff omhoog zitten kan je altijd ff bellen dan kan ik kijken of ik eventueel nog wel een gaatje heb)

@Erik, ben erg benieuwd naar de foto's

btw zaterdag weer ff op de sloop gaan kijken, heb een nieuw onderdeeltje gezien wat ik hoop te vinden.
Slow&Low

Byebye WhattsApp, hello Telegram (same number, better app)

Een Renault is net zo betrouwbaar als de garage die het onderhoud doet!

erik_bos

Bij deze :)
Het zwarte kastje achter de antenne is de GPS antenne.





Hier zie je dat de LED strips in de 'richel' bij de handvaten verwerkt is.





Met de schakelaar kunnen de LED strips  uitgeschakeld worden, zodat  alleen de originele interieurverlichting nog actief is.



En zo ziet het er van buiten uit.


RobScénic

Waarom plaats je die GPS antenne daar?? Ik voorspel nu al problemen met water en ik denk dat je GPS antenne ook geen lang leven beschoren is zo. Ik heb mijn GPS antenne tegen het dak aan de binnenkant geplaatst, bij de interieurverlichting. Werkt perfect, nooit problemen gehad met ontvangst.

Interieurverlichting is wel erg gaaf zo!
Renault Scénic 2.0 16v Sportway Aut. 2002 SOLD!!

Renault Mégane Cabriolet 1.6 16v Sport 1999 SOLD!!

>>Renault Grand Scénic 2.0 16v Tech Road Aut. 2006<<

>>Renault Mégane Coupé-Cabriolet 1.6 16v Privilege Luxe 2004<<

Roadkill (Michiel)

Binnen verlichting is top zo! Maar ben het met Rob eens gps antenne lijkt mij ook niet echt lekker daar, vaak zijn ze echt gemaakt voor binnengebruik... (mijn idee zou dan zijn in de paravaan te plaatsen, dan zit ff wat meer beschut, maar dan wel regelmatig je paravaan schoonmaken dan ;) )
Slow&Low

Byebye WhattsApp, hello Telegram (same number, better app)

Een Renault is net zo betrouwbaar als de garage die het onderhoud doet!

erik_bos

Dank jullie voor de verlichting :)
De reden dat ik de antenne op het dak heb geplaatst was/ is voor mij ook even een angstig iets, maar leek mij tot op een paar dagen geleden de meest praktische plek.

Eerst zat de antenne verwerkt onder het speakerkapje rechtsvoor op het dashboard, recht onder het raam. Daar had hij helaas heel slecht tot geen bereik. Daarom de aanname dat onder het dak ook wel geen bereik zou hebben omdat dat volledig van metaal is. In de parafaan is wel een goed idee!

Nadeel is alleen dat de antenne al volledig vast gekit zit :P Ik denk dat ik deze antenne even tot het einde van z'n leven laat zitten voor zo lang als het duurt, en de volgende inderdaad in de parafaan plaats.

Dank voor de tip!

Dennis Postma

Verlichting vind ik inderdaad knap gedaan. Je hebt een beste bak licht binnen zeg.

Die antenne zou ik er niet laten zitten. Buiten dat ik betwijfel of de gps antenne het volhoud ben ik ook bang dat je lekkage krijgt bij je normale antenne en op de langere termijn zelfs roestvorming.

mark

Dat heb je netjes gedaan met die verlichting !-! _o_

(Heb ik weer wat om op mijn verlanglijstje te zetten :D)

Benjamin Renon

Vanmiddag een nieuwe deurvanger gekregen (nog te monteren) en een set dakdragers voor de Clio. (De dakdragers waren uit onze dode stock.)
Daily: RMC 1.6 8v 90 pk SOLD Clio 1.6 16v Dynamique Luxe SOLD Mégane 2 RS F1 team 2006
Performance parts: www.part-box.com

Renault Mégane Club ook op facebook!
https://www.facebook.com/pages/Renault-Megane-Club-RMC/123715931060265

Edwin Postma

Truckertje

Benjamin Renon

Deurvanger is ook voor de Clio. Die maakt nl. een knak geluid bij het openen van de deur.

Op de zaak zijn ze het magazijn aan het opruimen en ze hadden nog een lading "oude" dakdragers liggen voor verschillende modellen. Hier zag ik ze ook van de Clio liggen. Gelijk geïnformeerd en kon ze met een flinke korting meenemen. Heb ze al gevraagd mocht er nog meer zijn voor de Clio het me eerst te laten weten.
Daily: RMC 1.6 8v 90 pk SOLD Clio 1.6 16v Dynamique Luxe SOLD Mégane 2 RS F1 team 2006
Performance parts: www.part-box.com

Renault Mégane Club ook op facebook!
https://www.facebook.com/pages/Renault-Megane-Club-RMC/123715931060265

Rogier

Gister heb ik een setje Lexus black edition achterlichten gekocht, deze worden later in het jaar pas gemonteerd eerst nog wat spulletjes bestellen.

Roy (Coup a One)

Citaat van: Benjamin Renon op 20 oktober 2012, 09:06:23
Deurvanger is ook voor de Clio. Die maakt nl. een knak geluid bij het openen van de deur.


Je zou vast wel een blik knak's in de auto hebben liggen ;)

@ Rogier goed bezig !-! (gaan we een 2e van Heteren zien) :?

Rogier

@ Roy, die achterlichten heb ik niet gekocht hoor :P het zijn dezelfde als dat ik nu heb ;)

Koentje

Niks gemonteerd of gekocht maar wel leuk om te melden.
Heb de 10.000 bereikt sinds half mei. sneller dan de megane. (10.000km in een jaar)


EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev