Advertenties

Klets maar raak DEEL 188

Gestart door Dennis Postma, 4 september 2012, 20:49:25

Vorige topic - Volgende topic

Edwin Postma

Nee. Cabrio gaat zo wie zo weg.
Men kan er van vinden wat ze willen maar mijn besluit staat vast.
Ik heb er zo mijn redenen voor  ;)

Waarom nu een Clio?
Heb er meerdere gereden en het rijd gewoon heerlijk.
Truckertje

Roadkill (Michiel)

@Edje, je wilde de Grand tour vanwege de ruimte, en dan stap je over naar een Clio... (neem dan een MegII Sedan, kosten veel minder dan welk ander type, maar wel met meer ruimte, enne verzekering; kan je dat niet via collectief bij je baas regelen (word er meestal ook niet naar leeftijd gekeken, scheelde bij mij toender tijd de helft! ) kan je waarschijnlijk een Grand Tour rijden voor de premie die je als persoon zelf voor een Clio zal gaan betalen!
Slow&Low

Byebye WhattsApp, hello Telegram (same number, better app)

Een Renault is net zo betrouwbaar als de garage die het onderhoud doet!

Benjamin Renon

Afgelopen zaterdag heb je nog achterin een Clio gezeten. :P Mij bevalt de Clio nog steeds erg goed. Gelukkig nog steeds geen enkele spijt van gehad.
Misschien pakt ie dan wel een Clio Estate. Moet zeggen dat het ook wel leuk is om die te zien rijden.
Daily: RMC 1.6 8v 90 pk SOLD Clio 1.6 16v Dynamique Luxe SOLD Mégane 2 RS F1 team 2006
Performance parts: www.part-box.com

Renault Mégane Club ook op facebook!
https://www.facebook.com/pages/Renault-Megane-Club-RMC/123715931060265

Roadkill (Michiel)

Ook helemaal niets tegen een clio hoor, maar een Grand tour willen ivm ruimte, ja dan vind ik de clio niet zo'n logische keuze ;) Enne kan me niet indeken dat een Clio Estate goedkoper in de verzekering zal zijn dan een MegII. Maar toen ik 18 was reed ik een Volvo 244, kostte me eerst omgerekend 500 euro p/jaar wa, toen via mijn werkgever kunnen verzekeren voor 275 euri WA+ p/jaar... (lijkt mij in geval van Edje wel intressant om eens na te vragen op het werk ;) )
Slow&Low

Edwin Postma

@michiel.
Klopt idd wat je zegt.
Maar binnen nu en 3 jaar word jannekes Clio vervangen voor wat anders.
Dit word dan iets groters.
De Clio is al ruimer dan de megane en voorlopig wel genoeg.
Een megane 2sedan vind ik persoonlijk geen kijk.
En Tvm doet daar moeilijk over omdat ik een schade verleden heb ;)
Truckertje

Roadkill (Michiel)

O.k. zo te horen heb je al geinformeerd dus, dat ik 18 was is natuurlijk alweer ff terug ;) Maar was voor mij zo wie zo makkelijker anders kon ik niet meer dan 2 liter verzekeren, en collectief was er geen probleem.
Slow&Low

Dante

Citaat van: Heatzone (Mark) op  5 september 2012, 10:05:00
Hebben jullie al de nieuwe generatie golf bekeken? De nieuwe is bijna niet te onderscheiden van de golf 6.
Zo goed als identiek, knap staaltje design van het team van VW :D
Ik vind 'm wel wat hebben. Mooier dan de Golf V & VI:

Op het Polo-forum vinden ze 'm op een Meg III lijken... :D

Citaat van: Ard Klok op  5 september 2012, 10:09:38
@ Dante : Is jouw probleem met de Meg al opgelost?(was misschien al door jou gemeld, maar kan niks vinden 8)7).
Nee nog niet. Hij staat al sinds TFA 4 stil...
1990 Volvo 340 Special | 1996 Mitsubishi Colt 1.3 GLXi

Get in, sit down, shut up & hold on!

Siempre es mejor un mal dia de playa que un buen dia de trabajo

2000 Renault Mégane Break RXI 1.6-16v | 1989 VW Polo Sedan (GT Conversie / R.I.P.) | 1990 VW Polo Coupe (R.I.P.)

Fb

Edwin Postma

Heb ik direct gedaan.
Uiteindelijk wil unive het wel doen maar dan betaal ik mij scheel.
Zoals ik al zei.
Clio is voorlopig ruim zat.
Truckertje

Renegade (Mark)

Meer ruimte :q hmm, ruilen tegen mijn megane 1 ph2 sedan ?

Edwin Postma

Truckertje

Heatzone (Mark)

Volgens mij is dat niet de juiste Dante..

Autoweek heeft ook een video waarin de onthulling wordt gedaan door VW.

Tedo

@Michiel: een sedan veel goedkoper in aanschaf? Ligt eraan hoe oud/welke motor/staat e.d.
Veel mensen knappen bij de Megane II juist af op de "bootie" van de HB, en willen wat anders. Meestal resulterend in een grand tour. De sedan is weliswaar precies even lang, maar qua binnenruimte en praktische laadruimte haalt hij het bij lange na niet. Ach, ik wilde ook wel eens een sedan (had alleen HB's en stations gehad), en zo lelijk istie nou ook weer niet, zeker niet voor een sedan.

Roadkill (Michiel)

Mijn idee, maar nederland is geen sedan land, daarom liggen ze relatief goedkoper in de markt, en de sedan heeft wel een grotere kofferbak dan een hatch. Ga is 3 identiek uitgeruste megII in ruilen, een Hatch, een Grand Tour, en een Sedan, durf je op een briefje te geven dat de Sedan het minst oplevert..
Slow&Low

Tedo

Klopt, maar dat is alleen nadelig als je de auto nieuw hebt gekocht. Immers is een gebruikte sedan bij aanschaf ook al voordeliger dan een HB in dezelfde staat/uitvoering. Bij mij scheelde het ruim 3000 euro. Komt nog bij dat sedans over het algemeen veel minder rijden, en er zuiniger mee omgesprongen wordt omdat het vaak ouderen zijn die ze (nog) nieuw kopen.
Het is de vraag wat je voor je geld wilt; een courant model met meer "ervaring" en dito uiterlijk, of een incourant model wat nog niet eens is ingereden en nog naar nieuwe auto ruikt voor hetzelfde bedrag?

Dus qua afschrijving op een gebruikte auto maakt het niet zoveel uit. Op het laatst is niets echt meer iets waard. Ik zag laatst een zwarte driedeurs Megane II phase 2 met nog geen 50.000 op de teller ook voor extreem weinig weggaan via marktplaats. Leuke uitvoering met 17" velgen ook nog.

Roadkill (Michiel)

Uhm maar je zegt nu dan toch hetzelfde als wat ik de hele tijd beweer, dat een Sedan over het algemeen goedkoper zijn dan hatches, beide 2ehands 2e hands?????

(vandaar dat ik Edja een sedan aanrade ipv een Grand tour ivm de ruimte (in de kofferbak), maar goed dat doet niet meer ter zake :D )
Slow&Low

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev