Advertenties


motor start op afstand

Gestart door wess, 22 september 2004, 10:23:07

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

wess

ik zou graag hetvolgende in de auto willen hebben : MOTORSTART

nu zit alleen met het volgende: DE start onderbreker van renault zelf (je weet wel dat maffe infrarood ding)

weet iemand of is het iemand al gelukt om die onderbreker uit te schakelen. dat zou toch op de een of andere moeten kunnen.

want zonder dat uit te sckakelen kan er dus geen motorstart in.




Mark R

Dit is te omzeilen, maar wil je dat wel.
Een startonderbreker geeft wel mooi koring bij je verzekering.

Paultje

Start onderbreker kan volgens mij bij de dealer worden uitgeschakeld.
snappie

ids

Weet het niet zeker maar volgens mij heeft degene die mijn alarm (van GT klaase 3) bij mijn cabrio gewoon de startonderbreker van de auto uitgeschakeld en loopt dat nu gewoon over het alarm. Ik zou het gewoon ff navragen bij een installateur

ids

Hoe werkt dat hele motorstart gebeuren eigenlijk dan? hoef je dan geen contact meer te maken met de sleutel? en zoizo is je startblokkering gekoppeld aan je alarm dus als jouw alarm je motor start dan zal hij ook wel meteen het alarm eraf gooien toch? ----> gevolg geen startblokkering (lekker nuttig is een alarm anders) dus volgens mij hoeft het er niet eens af als het maar gekoppeld zit aan je alarm. Kan ook zo zijn dat omdat je gebruikt maakt van je alarm je renaultstartblokkering niet eens meer wordt gebruikt dan heb je al helemaal geen probleem dus.

ids

Hoe wordt dat dan geregeld met een alarm? ik gebruik mn sleutel nu nl. niet meer om mn auto te openen dat gaat nu allemaal met de alarm sleutel!

Bob

#6
Voor het uitschakelen van de startblokkering moet je even zoeken op het oude forum Wess... volgens mij heeft Marco daar nog niet lang geleden uitgelegd hoe dat moet? :D

[edit] laat he zoeken maar...heb ik even voor je gedaan  :D [edit]

Code moet je opvragen bij de Renault garage. Hiervoor willen ze ongetwijfeld je kentekenbewijs zien. Als je je auto bij een Renault garage hebt gekocht heb je misschien recht op Renault's Route Service.

Mocht je de code hebben dan is dit de procedure:
Sleutel op contact draaien en dan via de centrale-deurvergendelings de code invoeren.
Als je code 3 - 9 - 1 - 5 is dan druk je dus die knop in en let op het ledje van de startonderbreker. Je houdt de knop ingedrukt tot ie 3x op licht. Je laat de knop los en drukt hem weer in tot het ledje 9x op licht. Enz.
Hierna licht het ledje continu op en kun je starten.

Bob

Dat zou kunnen Remko... ik dacht dat je hiermee de gehele startonderbreker mee uit kon schakelen  :-[

Maar ik geloof je meteen  :D

harry

En als je sleutels kapot zijn moet je nieuwe aanschaffen voor 200 euro heb je nieuwe sleutels wat een afzetters bij renault

TrickeY

even een oud topic op ratelen.

ik heb een phase 1,   2.0 16v.  coupe.
met startonderbreker. af en toe heb ik het probleem dat de auto niet reageerd op de afstandsbediening. omde deuren los te doen en dus ook de startonderbreker uit te schakelen.
dan kan ik de deur gewoon open maken door het sleuteltje te draaien uiteraard maar die strartonderbreker blijft er dan op.

die moet er dus af. hij heeft tog geen nut :)

weet iemand hoe ik die dus permanent uit kan schakelen?

Nils

Misschien tijd om de batterij van je sleutel te vervangen?

Stefan

ik weet niet of jou verzekering er vanuit gaat dat je een startonderbreker op de auto hebt...?
en dus daarop ook de premie en dekking gebaseerd heeft.
startonderbreker is niet voor de gein he..... o-)
***VERKOCHT***VERKOCHT***
Megane III 2.0TCe-180 Privilege (kleur Rouge Dyna)

TrickeY

neej nils, dat is het niet :).

en weet ik niet stefan, maar das mijne vraag ook niet ;)

heb het hele topic door gelezen , en over het verzekering feit staat er genoeg van in.

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev