Advertenties


KKK K03 op een 2.0 16V

Gestart door stefan16v, 8 mei 2005, 16:22:22

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 5 gasten bekijken dit topic.

stefan16v

Wie weet of er een KKK K03 Turbo van een Audi TT op een 2.0 16V motor kan worden gebouwd en wat er allemaal aangepast dient te worden? Hoeveel turbo-druk raden jullie aan?

mail me hier even over : j.hus1@chello.nl

Groetjes ,Stefan16V

Tony

#1
Gemiddelde turbo druk is dacht ik tussen de 0,9 en 2,1 bar afhankelijk van brandstof inspuit systeem en cilinderinhoud.
Ik denk dat de turbo van Audi niet gaat passsen, om de eenvoudige reden dat er geen uit- en inlaat aanpassingen voor zijn.
Nog los hiervan moet je ook een aangepast oliecircuit hebben. Dan kun je beter een Renault getunde motor aanschaffen, ben je denk ik goedkoper uit.

Erix

Komt nogal wat bij kijken wanneer je een turbo gaat bouwen op een atmosferische otto-motor.


  • speciaal uitlaatspruitstuk waar turbo op past
  • aangepaste down-pipe
  • olie toevoer en afvoer voor turbo
  • extra oliekoeling
  • intercooler
  • lage compressie zuigers (bij hogere drukken +/- 0.9 bar)
  • andere mapsensor (huidige kan alleen onderdrukken meten)
  • aangepaste map-lookup tabellen (kost vele rollenbank uurtjes ;))
  • aangepaste inspuit gallerij (bij hogere drukken +/- 0.9bar)
ZX-Audio · the finest audio products around

Marco K

Oftewel: Zo'n enorme kostenpost dat je vaak beter een andere (snellere) wagen kunt kopen.

Hoewel een Renault Megane 2.0 16V met turbo wel redelijk uniek zal zijn, dus als je iets aparts wilt en geld geen rol speelt dan is het wel aardig natuurlijk.


Jeroen

#4
Er is ooit een turbo kit ontwikkeld.
Weet alleen niet meer door wie en wat de kosten ervan waren.

Naast de motorische upgrade moet je er ook rekening mee houden dat je ook flink moet investeren in de remmen, koppeling/versnellingsbak, ophangingen en wellicht zelfs hier en daar verstevigingen aan het chassis.

Wil je zelf gaan sleutelen of laten doen, in dit geval kun je eens contact op nemen met JL Tuning (www.jltuning.nl).

Of neem eens een kijkje op het forum van de RTC (www.renault-tuning.com , helaas momenteel off line).
Hier zijn meerdere mensen bezig met een turbo project op Clio's 1.8 16v motoren en volgens mij ook een Williams 2.0 16v motor.
Misschien kun je daar wat meer info vinden.

Cabrio-DriverTU

ff off topic

de 1.6e motor.
heef die ook turbo??? zoja, kun je die ook wat opvoeren qua bar  ???

Grtzzz

berry_p

#6
geen enkele megane coupe heeft standaard een turbo.
een 1.6 dus ook niet.

er is idd wel een turbo kit te koop (geweest?)

Jeroen

Er zijn genoeg coup?'s met een turbo hoor  ;)

berry_p


Jeroen

Nope, er zijn genoeg Coup? die standaard een turbo hebben  ;D

Cabrio-DriverTU

zou het doenbaar zijn om een motor van een andere auto in te bouwen zijn een megan? cabrio???
weet namelijk een motor te koop van een BMW 5reeks pk's zijn 235pk.

Jeroen

#11
Doenbaar, yep.
Alles kan.

Is het verstandig, denk het niet.

En in Belgi? is toch verboden om iets aan je motor te doen?

Cabrio-DriverTU

ik had in mijn mini cooper een andere motor liggen
nooit problemen mee gehad op de keuring.
hebbe het zelf nog niet eens gezien.
je moet het natuurlijk niet aan de grote klok gaan hangen

Timo Zuiderduin

Citaat van: Cabrio-DriverTU op  9 mei 2005, 19:52:50
zou het doenbaar zijn om een motor van een andere auto in te bouwen zijn een megan? cabrio???
weet namelijk een motor te koop van een BMW 5reeks pk's zijn 235pk.

Ik weet niet hoe dit in belgie zit maar in nederland is dit niet zo 1.2.3 te doen.
probleem is dat je auto opnieuw gekeurd moet worden door RDW als je er een andere motor inzet.
erger nog,.. als je een vermogenswinst hebt hoger dan 40% moeten ze je auto testrijden op een circuit en dit gebeurd volledig op eigen risico, rijden ze je auto aan brokken,.. pech voor jou.
ander nadeel,... je zal inderdaad alles moeten aanpassen om te zorgen dat de rest van de auto ook bestand is tegen die krachten.
dus inderdaad remmen,.. verstevigingsbalken etc. etc.
met een Cabrio,... nog erger probleem, deze is standaard van carosserie al een stuk minder stevig dan de coupe.

mijn advies!! als je meer PK's wilt koop een andere auto!! eentje met een turbo er al op bijvoorbeeld, valt ook een stuk makkelijker te tunen etc.
en als je toch megane wilt blijven rijden,... neem dan de 2 liter uitvoering of ga voor het nieuwere model in RS uitvoering. ben je net zoveel geld kwijt of misschien wel minder!!!

Timo Zuiderduin

Citaat van: Cabrio-DriverTU op  9 mei 2005, 20:04:00
ik had in mijn mini cooper een andere motor liggen
nooit problemen mee gehad op de keuring.
hebbe het zelf nog niet eens gezien.
je moet het natuurlijk niet aan de grote klok gaan hangen

totdat je brokken maakt en blijkt dat je ineens niet meer verzekerd bent!

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev