Advertenties


Electrische Cabriokap werkt niet

Gestart door Bart-Mark, 30 augustus 2012, 16:50:28

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Bart-Mark

Hallo,
Ben nieuw op dit forum. Ik ben Bart en heb een paar maanden geleden een 1.6 Cabrio uit 2001 gekocht voor mijn zoon Mark. Na het vervangen van de radiator, de remschijven en de nokkenas sensor werkt de auto eindelijk zoals het hoort. Uitgezonderd de kap. Deze is electrisch en heeft de afgelopen 4 maanden perfect gewerkt. Nu zijn we terug gekomen van vakantie en na 2 weken stilstand werkt de kap niet meer. Wat opvaly is dat de eerste stap van openen (omhoog komen van de achterzijde) welw erkt maar dat het deksel waar de kap in moet niet opent. De dealer zegt dat hij de unit kan uitlezen. Daarom moet eerst de unit (die onder de hydro-pomp in de kofferbak zit) worden vervangen (1350 euro ex btw ex inbouw), Daarbij zegt hij dat er nog geen garantie is dat de kap dan weer werkt, alleen dat hij hem dan kan uitlezen.... Gezien de opmerkingen die ik hier op dit forum lees krijg ik het idee dat het mischien wel eens wat simpeler zou kunnen zijn. Heb wat gelezen over de ontgrendelknop (touwtje) in het skiluik die mischien niet goed op z'n plaats zit. Kan iemand dat mischien verduidelijken? Ik vraag me af waar ik nu precies naar moet kijken (pomp draait in eerste instantie, olie lijkt me voldoende (tussen de twee strepen). Wie kan raad geven???? Andere vraag: hoe erg is het als de electrische pak gewoon handmatig geopend en gesloten gaat worden (kan je hier schade door krijgen?). Gezien de prijzen voor de onderdelen die ik hier lees is het voor ons niet te doen om duizenden euro's uit te geven om de kap weer electrisch werkend te krijgen. Alvast bedankt voor reacties.

JanJ


reus100

Goede middag, uw probleem zit hem in de pompunit.
De elektromotor draait wel,maar er wordt geen druk op gebouwd wat betekend dat daar tussen
De overbrenging kapot is.
Deze is los te bestellen bij de renaultdealer,het is een soort nylon busje als ik het me goed herinner en is iets wat wel vaker stuk gaat.
Laat svp weten of het lukt,anders zoek ik op m,n werk het renaultnummer op voor u.

Mvg Eric de Reus

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev