Advertenties


Radio ombouwen

Gestart door jannekedhd, 29 augustus 2012, 14:35:41

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

jannekedhd

Hallo allemaal,

Dit is mijn eerste vraag op dit forum! Maar ik zit ergens mee.
Ik heb een Mégane 2 uit 2002. Hier zit nog de originele radio in. Ik wil er graag een andere in, eentje waar ik gewoon m'n mp3-speler etc op aan kan sluiten. Maar wil niet dat mijn afstandbediening en display nutteloos worden. Wat kan ik hieraan doen???

Alvast bedankt!!!

Groetjes,
Janneke

Heatzone (Mark)

Hoi Janneke,

Als je naar een nieuwe radio gaat zoeken staat dit er meestal bij vermeld op de website. Ik heb zelf een JVC alleen dan in mijn Mégane 1, Deze had een apart draadje voor de stuurwiel bediening. Wat betreft de afstandbediening, heeft een Mégane 2 een afstandbediening?? heb ik geen idee.

jannekedhd

Ja sorry ik bedoel ook stuurwiel bediening. Het zit zo'n blokje aan m'n stuur waar je mee harder/zachter/pause, schakelen tussen radio en cd etc.
Maar hoe bedoel je staat vermeld???

Karin

Als het goed is staat erbij dat de radio geschikt is voor de stuurbediening van Renault en anders dat er een losse kabel voor beschikbaar is. Anders zou je nog contact op kunnen nemen met het bedrijf of het mogelijk is.

jannekedhd

Ik heb deze radio:
http://t1.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcRPsPNpHper6d2TRJSftnV1IFU0vWx_ciSebkLsX5hbNFfDt17p&t=1

Kan ik misschien ook ervoor zorgen dat me mp3-speler/ipod/iphone erop aan kan sluiten?
Die hoeft niet met me stuurwiel bediening te werken. Als de muziek maar via de radio over de boxen heen gaat.

Heatzone (Mark)

Heb je eventueel budget voor een nieuwe? zo ja, hoeveel bedraagt je budget?

Tevenwoordig kun je aardig leuke radio's kopen voor een niet al te hoge prijs. Zo heeft Michiel een Alpine Unit in zijn Mégane 2.
Hij kan middels een USB kabel rechtstreeks muziek afspelen (betere kwaliteit als via AUX). Deze heeft ook mogelijkheden om te bellen via bleutooth middels de radio en microfoontje.

jannekedhd

Nou ik heb wel budget voor een nieuwe, maar ik wil geen super uit gebreidde. Ik ben iemand van alles orgineel houden. Ik wil het liefste mp3 cd's kunnen draaien, of een iphone/ipod erop aan kunnen sluiten.
Maar ik zie allemaal ingewikkelde verhalen, en hoopte als vrouw zijn, dat het ook makkelijker kon  :q

Heatzone (Mark)

haha begrijpelijk. Het zit er op maar je hoeft het natuurlijk niet te gebruiken.

Wellicht is dit een leuke radio, simpel maar verder doeltreffend haha.
http://otosamhoorn.nl/shop/car-hifi/autoradio/autoradio-ipod-control/pioneer-mvh-1400ub-3538.html

In de informatie staat:

Stuurbediening blijft bruikbaar.
Via de Wired Remote ingang kan de receiver op de bediening van het stuur van de auto worden aangesloten, zodat hij de tuner op het stuurwiel kan bedienen.

Roadkill (Michiel)

Ten eerste heb je waarschijnlijk een Meg1 ph2 (ff kijkend naar het bwjr) Maar dat maakt voor een aftermarket niet uit. Alpine radio's zijn volgens mij bijna allemaal compatible dmv een kastje, en steeds meer andere merken ook. Wat Mark al zei ik heb zelf een Alpine, cd's met met of zonder mp3 kan je bij mij niet afspelen (zit geen cd loopwerk meer in :D ) Maar Ipod/Iphone gaat echt helemaal top!
Slow&Low

Byebye WhattsApp, hello Telegram (same number, better app)

Een Renault is net zo betrouwbaar als de garage die het onderhoud doet!

Heatzone (Mark)

Aan de foto te zien die ze stuurde is het een megane 2 Michiel, het bouwjaar klopt waarschijnlijk niet.

jannekedhd

Haha ik zal jullie geven wat ik heb over me auto.
Megane; 2.0 16v s2005
En klopt heb het ff nagezocht, het is een 2003-er :P

Heatzone (Mark)

Heb je de link bekeken die ik stuurde in mijn eerdere bericht?

jannekedhd

Ja is een mooie radio! En alles erop wat ik nodig heb!

jannekedhd

Maar dan heb ik geen extra kabeltjes/kastjes nodig of wat dan ook?

Heatzone (Mark)

haha, het bedrijf bouwt hem eventueel voor je in voor € 30,- wat ik op de site zag.

Deze is voor zover ik kan zien helemaal volledig. Het enige wat je zelf nodig hebt is de meestal witte iphone/ipod kabel.
Met aan de ene kant USB en de andere kant de connector van apple. Dit was overigens ook de goedkoopste die ze aanbeiden en een aanbieding. Maar aangezien je toch een simpele radio zoekt, denk ik dat deze het beste gaat passen. Overigens heeft deze geen CD opening

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev