Advertenties


WATER IN ACHTERBAK

Gestart door heca, 28 augustus 2012, 14:10:24

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

heca

hoi,ik heb een megane 2 gr tour en daar staat de hele kunstof bak (kofferbak)vol water.waar zou de oorzaak hiervan kunnen zitten? alvast bedankt :cry:

mitch18

hallo,'
heeft de auto een trekhaak?
mvg mitch

juul

ruitensproeier achter werkt wel?
zo niet misschien lekt die dan de kofferbak in.

Minkert

Ik denk idd ook dat ie een trekhaak heeft en deze niet is afgekit  :q

J to the H (Jeroen)

Citaat van: juul op 28 augustus 2012, 19:27:50
ruitensproeier achter werkt wel?
zo niet misschien lekt die dan de kofferbak in.

Ruitensproeier zou inderdaad kunnen, maar dat ruik je binnen snel genoeg.
Is het tapijt ook nat? Ik begrijp niet zo goed wat je bedoelt met 'kunstof bak', daar waar je reservewiel inligt?
Je kunt iig je rubbers controleren rondom de achterklep.

Onwaarschijnlijk maar kijk ook of je achterklepafdekplaat (spoiler) vast zit.
Het zou kunnen dat als hier water onder komt het in je achterklep stroomt. dan zit er onderin je achterklep wel een afwateringsgaatje, maar misschien vindt het water toch een andere weg je kofferbak in...

Roadkill (Michiel)

Dus??? het is niet te hopen dat jullie trekhaak in het plaatmatriaal van de bodem is gemonteerd, zo ja gebruik hem dan enkel om in te parkeren maar hang er niets achter....
Normaal gesproken zit een trekhaak gemonteerd op standaard balken, ik heb nog nooit hoeven boren wanneer ik een trekhaak bevestigde, ook niet voor de bekabling. Je rubber van je kofferklep kan lek zijn, ik heb ook ook water staan in mijn reservewiel bak, maar bij mij komt het waarschijnlijk via de vulslang van de gastank naar binnen,maar moet de auto nog eens een keertje goed opkrikken en dan zal ik kijken of ik het kan verhelpen. zo niet dan boor ik wel wat kleine gaatjes in de KUNSTOF resevewielbak dan kan het er iig ook weer gewoon uitlopen :)
Slow&Low

Byebye WhattsApp, hello Telegram (same number, better app)

Een Renault is net zo betrouwbaar als de garage die het onderhoud doet!

J to the H (Jeroen)

hehe whoops, idd kunstSTof....

Als de bak 'vol' water staat kan ik me niet voorstellen dat het van onderaf komt (niets is onmogelijk),
Maar dan zou ik idd denken aan de rubbers, mits het tapijt ook nat is.

matthew

Het wil nog weleens dat de kit tussen de kunstof bak en het chassis slecht is,waardoor er water naar binnen kan.

Wat ik ook al weleens heb gehad is via het achterlicht.

Ook zoals eerder gezicht vanwege trekhaak,om deze te monteren moet je een filt open snijden,daar glijden de trekhaakbalken dan het chassis in,dit zou je dan af moeten kitten.

Kijk ook even of alle eventuele afdek doppen er wel zitten,zoniet kan hier dus ook water door naar binnen komen.

heca

bedankt voor jullie reacties. Heb zelf een trekhaak eronder gezet en kabels door het rubber gehaald EN afgekit. ik denk zelf dat het via de achterlichten gegaan is want ik zag druppels?langs de binnenspatborden. gr heca

Tedo

Het zou ook nog kunnen dat het rubber slangetje waar je bekabeling van de carrosserie naar de achterklep doorheen gaan is ingescheurd bij de aanhechtingspunten. Ik had dit weliswaar bij de sedan (en niet bij de grand tour), maar toch.

eliatuning

waar heb je die afgekit? alleen bij dat rubber waar de kabel doorgaat?
had dat ook en bij mij was het waar de ijzers in de carrosserie door gaan. daar komen plaatjes over(waar die ijzers doorgaan) en die moet je ook afkitten.

rather low and slow than high and fast

Tedo

Niet afgekit, maar nieuw rubbertje. Bij de grand tour gaat dat echter niet, want het rubber daar is alleen samen met een kabelboom van 500 euro te koop  --  8)7

Hooyberg

Citaat van: heca op 28 augustus 2012, 14:10:24
hoi,ik heb een megane 2 gr tour en daar staat de hele kunstof bak (kofferbak)vol water.waar zou de oorzaak hiervan kunnen zitten? alvast bedankt :cry:
probleem heb ik ook gehad, wielbak aan onderkant weggehaald en opnieuw gekit.

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev