Advertenties

Lekkage bij Intercooler? 2.0dCi

Gestart door Headlong, 27 augustus 2012, 10:35:08

Vorige topic - Volgende topic

Headlong

Allen,

Kon niet een vergelijkbaar topic met deze probleem omschrijving niet vinden. Vandaar dit topic.

Bij het vervangen van de Xenon lampjes moest de bumper gedemonteerd worden. Van achter de bumper kwam de intercooler te voorschijn:

Heeft iemand enig idee waar dit vandaan zou kunnen komen? Ik ervaar geen vermogen verlies volgens mij. Wel ligt het olieverbruik vrij hoog vind ik, ongeveer 1 liter op 10.000km. De auto heeft nu 167.500 gelopen.
Kan er vanuit de turbo olie in/langs de intercooler geperst worden oid?

ramon16v

dat zou zo maar kunnen, vindt alleen gek dat het aan de buitenkant zit.
intercooler lek of slang niet goed en turbo niet 100% meer

Xanquezer (Frank)

bah, wat een viezigheid.

zowiezo ff schoonmaken, en regelmatig alle peilen controleren (olie water etc.)

Lijkt erop dat dit condens is.... :?
*oude rot*
Gedraaid met 14 KW subs @ 168 DB @ 25 Hertz :)

-Jo-

als je de turbo slang er even afhaalt weet je gelijk een pak meer. Het kan zowieso dat de seals van de turbo op hun einde zitten en oliedamp het ic traject ingooit. Een lekkage in je ic zou die troep verklaren of een lekkage op de aansluiting van de ic.

Headlong

Allemaal bedankt voor jullie reacties. Morgenochtend gaat de auto naar de garage zodat ze alles eens goed kunnen bekijken. We zullen wel zien wat de conclusie volgens hen zal zijn. Ik houd jullie op de hoogte.

Citaat van: -Jo- op 28 augustus 2012, 09:44:22
als je de turbo slang er even afhaalt weet je gelijk een pak meer. Het kan zowieso dat de seals van de turbo op hun einde zitten en oliedamp het ic traject ingooit. Een lekkage in je ic zou die troep verklaren of een lekkage op de aansluiting van de ic.

Kunnen die seals van de turbo los vervangen worden of betekent dat direct een nieuwe turbo?

Citaat van: Xanquezer (Frank) op 27 augustus 2012, 23:06:46
bah, wat een viezigheid.

zowiezo ff schoonmaken, en regelmatig alle peilen controleren (olie water etc.)

Lijkt erop dat dit condens is.... :?

Kan me niet voorstellen dat dit simpel condens is, daar lijkt het mijns inziens toch veel te vet/olieachtig voor.

-Jo-

Als de seals moeten vervangen worden kijk je tegen een revisie aan. Tegenwoordig ben je dan beter af met een nieuwe, kostprijs mag je me niet op vastpinnen maar een 1.5 dci kost geen 400. Een 1.9 was vorig jaar 440 € maar wat een 2.0 kost...geen idee. Dit zijn trouwens geen dealerprijzen, die rekenen vast wel meer.

Headlong

Ok bedankt voor je feedback. We zullen zien wat het wordt, gelukkig zijn de kosten voor de werkgever, maar laten we hopen dat het allemaal meevalt.

Headlong

Volgens de garage was het vooral een hoop viezigheid die zich in de intercooler had verstopt. Er zat een heel klein beetje olie in de slangen van/naar de turbo zoals ik het begreep maar niks om mij zorgen over te maken.

Overigens ook gelijk even de olie laten verversen want ik zat daar al 10k overheen. Ik vind die interval van 20.000 km voor olie verversen trouwens wel heel erg weinig. Dat zou betekenen dat ik ongeveer 3x per jaar nieuwe olie moet.

Benjamin Renon

Voor turbo motoren zijn deze intervallen altijd vrij kort. Vooral omdat de turbo "verse" olie nodig heeft om alles te smeren.

(De onderhoudsinterval kan altijd korter hoor: Ik moet hem elke 5000 tot 7500 km verversen in mijn Evo. ;))
Daily: RMC 1.6 8v 90 pk SOLD Clio 1.6 16v Dynamique Luxe SOLD Mégane 2 RS F1 team 2006
Performance parts: www.part-box.com

Renault Mégane Club ook op facebook!
https://www.facebook.com/pages/Renault-Megane-Club-RMC/123715931060265

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev