Advertenties


Weerstandswaarde temperatuur sensor

Gestart door herman25, 23 augustus 2012, 12:27:26

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

herman25

Hey hoi,

Wie kan mij de weerstandswaarde van de temperatuursensor geven?
het betreft een megane uit 2000 1.4-16v.

Ik verdenk de sensor. hij is vorig jaar vervangen door een 'nieuwe'. maar de auto loopt niet lekker.
heb van alles geprobeerd.

*gasklephuis laten reinigen
*nieuwe bobines
*nieuwe bougies
*luchtfilter vervangen
* inlaatspruitstuk gecheckt op lekkage. (niet lek).

Motor loopt niet lekker. stottert bij warme motor en met koude motor houd hij erg in en stottert erg..

Als dit niet werkt weet ik het ook niet meer.
Wie kan me helpen?

Groet Herman


Roadkill (Michiel)

Slow&Low

Byebye WhattsApp, hello Telegram (same number, better app)

Een Renault is net zo betrouwbaar als de garage die het onderhoud doet!

juul

Laat anders een compressie test doen. Zo zou je een kapotte koppakking kunnen uitsluiten.
Heb ook gehad dat die van mij stotterde en na het knappen van distributieriem(ging niet door koppakking kapot hoor!)
kwam ik er dus achter dat de koppakking kapot bleek te zijn tussen cilinder 2 en 3.

dennisje

20 graden=  3060-4045 Ohm
40 graden= 1315-1600 Ohm
80 graden= 300-370
90 graden= 210-270

Zoo duidelijk genoeg toch??:)

herman25

Hey bedankt. Daar heb ik wat aan. Die van mij gaf met 80 graden 285 ohm..
En heb gekeken naar valse lucht. Kan niets vinden.
En als de koppakking lek is, dan heb ik toch van die geelwitte drap onder de oliedop zitten? Dat heb ik niet.

herman25

Maar ik kan natuurlijk altijd een compressietest laten doen.. hoop niet dat de koppakking stuk is

dennisje

Waar woon je ergens dan kan ik het wel even voor je doen:)

herman25

Ik woon in emmen. Maar werk komende week in Enschede

juul

die gele drap hoeft niet altijd. Ik had het ook niet omdat ie tussen de cilinders lek was. Hierdoor was er dus druk verlies in de cilinders en had
bij mij stotteren tot gevolg.

herman25

ik kan het natuurlijk altijd laten doen.
dan weet ik het in ieder geval zeker. maar komt dat vaak voor dan?

ben eigenlijk helemaal geen ruige rijder..
rustig aan warm rijden en dan nog race ik er niet in. dus als de koppakking al lek zou zijn, is het dan een constructie fout ofzo?

juul

Ik weet niet wat voor motortype je hebt, maar het schijnt bij de K7M wat vaker voor te komen.

mark

@ herman gele drap "white slutge" kan ook komen doordat er alleen maar korte ritjes met de auto gereden worden ;)

Roadkill (Michiel)

Citaat van: herman25 op 25 augustus 2012, 18:58:07
ik kan het natuurlijk altijd laten doen.
dan weet ik het in ieder geval zeker. maar komt dat vaak voor dan?

ben eigenlijk helemaal geen ruige rijder..
rustig aan warm rijden en dan nog race ik er niet in. dus als de koppakking al lek zou zijn, is het dan een constructie fout ofzo?


Weet niet hoeveel kilometer de auto al gereden heeft, maar kan ook gewoon door ouderdom stukgaan hoor...

(maarre heb je nou wel of niet je benzinefilter al eens vervangen?)
Slow&Low

Byebye WhattsApp, hello Telegram (same number, better app)

Een Renault is net zo betrouwbaar als de garage die het onderhoud doet!

herman25

ik rij behoorlijke afstanden. rij ongeveer 30.000km per jaar.
Ik heb de benzinefilter nog niet vervangen. Kan dat zo veel uitmaken dan?
Het lijkt er haast wel op dat er met koude motor, te weinig benzine ingespoten wordt.
De auto heeft nu 197.500 km op de teller.

Als de koppakking lek is, wat is dan het kostenplaatje waar ik ongeveer rekening mee moet houden?

Maar hij gebruikt geen koelvloeistof, geen witte rook. ja klein beetje met koude motor. maar das snel weer weg.
gebruikt geen olie. de olie in het blok is goed van kleur. geen mayo achtige olie.
geen sludge onder de oliedop.. kan dan een koppakking toch lek zijn?

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev