Advertenties


lekkage binnenin van airco????

Gestart door heca, 21 augustus 2012, 17:07:52

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

heca

hoi kenners, t gaat om een 15 dci 2005.MEGANE  Als mijn airco lang en hard moet werken krijg ik wel eens bij mijn voeten zowel links als rechts water binnen langs de tunnelbak waar t int filter zit.

de airco werkt verder perfect en het is ECHT water en GEEN airco vloeistof. Ook onder de auto bij het schutbord komt naar mijn zin ook te veel onderuit.Heb dat met een laguna en vw passat niet gehad Hopend op jullie kennis gr henk


bert007

Beste forumleden,
Ik heb dit probleem ook, en heb het klepje (op de tast) eraf getrokken. Daarna met een ijzerdraadje geprobeerd om het vuil eruit te krijgen. Op zeker moment kwam er water en vuil uit, ik schat 2 dl. Ik kreeg de ijzerdraad echter niet zo diep (slechts enkele centimeters). Met mijn pink geraakte ik ook enkele centimeters diep, daarna leek de afvoer een bocht te maken of te vernauwen. Toen al dat water eruit was heb ik de airco opgezet en druppelde de afvoer, ik voelde ook lucht uit de afvoer komen.
Ik dacht dat daarmee de klus geklaard was, tevergeefs. Nog steeds een vochtige vloerberging rechts en water onder de vloerbekleding/isolatie aan de voeten achteraan. Ik heb zojuist hier op dit forum een uurtje gezocht en heel wat oplossingen bekeken. Ergens stond ook dat eventueel het dashboard moest gedemonteerd worden om de leiding te ontstoppen van binnenuit. Heeft iemand hier ervaring mee?
Anderzijds las ik in het werkplaats handboek "controleer of de waterafvoer van de verdamper niet verstopt is". Kan iemand me zeggen waar de verdamper zit? Ik veronderstel achter de interieurfilter, maar ik zou niet graag de verkeerde leiding lospeuteren...

matthew

Dat klopt zit in je kachelhuis.

Maar hij heeft al water gelekt en nu heb je lekkage verholpen? Anders is het water wat er nog in staat,dat moet er natuurlijk ook uit,en als dat wat water is dan moet het interieur eruit om het weer enigsinds goed droog te maken.

Als airco nu aan staat druppelt op een gegeven moment het water dan onder de auto?,want dan pas is het goed.

Wat ook voorkomt is dat de waterafvoer onder het paravan verstopt raakt en dan komt via de rechterkant vaak het water ook naar binnen.

bert007

#4
Dank voor je snelle reactie Matthew.
Ik heb de afvoer een drietal weken geleden opengemaakt. Tevens heb ik toen de bekleding aan de voeten van de achterbank rechts losgemaakt en al het water dat ik kon opnemen, met een spons zo goed en zo kwaad als het kon verwijderd. Vervolgens liet ik de ramen zoveel mogelijk open, en gebruikte de airco zo weinig mogelijk. Tijdens de hete dagen in augustus was het vaak volledig droog, maar telkens ik de airco gebruikte, werd het terug nat. Toch druppelde de afvoer na het openmaken ervan.
Ik vermoed dus dat er toch nog een 'kleine" verstopping zit waardoor het water gedeeltelijk afgevoerd wordt, maar ook gedeeltelijk naar binnen lekt.
De waterafvoer van de paravan had ik eerst aangepakt: hier zat wel wat vuil in, maar ik heb alles open gekregen, met de gieter goed kunnen doorgieten, dus dat zal het wel niet zijn. Tevens had ik water in het interieur als het niet regende, dus de paravan zal het niet zijn.

Ik ga eerstdaags eens op zoek naar de afvoer bij het kachelhuis, iemand enig idee hoe dat eruit ziet?

matthew

Je kunt binnen vanuit rechts nog een kap van middenconsole demonteren,en dan kun je als het goed is net de waterafvoerslang zien,en er dus nog tussenuitpakken.

Je kunt zo dus ook de auto en airco aanzetten en dan kijken of het er idd van daaruit in de auto lekt.

bert007

Ik heb vandaag geprobeerd de afvoer te vinden in de middenconsole. Geen afvoerleiding gevonden ... Toen ook de airco aangezet, ik zag ook geen water lekken. Ook niet onder de isolatiemat. Deze was wel vochtig. Ik heb de indruk dat het kachelhuis een rechtstreekse uitgang naar beneden heeft. Ik zag eronder een zwarte rubberen "stop" ongeveer 5 cm diameter die rechtstreeks van het kachelhuis op de vloer uitkwam, zonder leiding ertussen. Ik kon er niet met mijn hand tussen, maar het zag er wel droog uit. Ik ben er maar niet aan begonnen om dit boeltje uit te bouwen.
Toen nogmaals geprobeerd om de afvoer van onder de wagen te "ontstoppen" met een platte veer (om leidingen te ontstoppen. Nadat ik deze wat geplooid had, lukte het me om (zonder de uitlaat te demonteren) deze veer in de leiding te krijgen. Even wat heen en weer geduwd, en de airco daarna opgezet. Nu komt er geen water meer uit! Daarvoor drupte de afvoer wel nog.
't Zal dus een bezoek aan de garage worden. Toch bedankt voor je raad, Matthew.

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev