Advertenties

Bobine maar welke?

Gestart door snerpo, 15 augustus 2012, 20:09:45

Vorige topic - Volgende topic

snerpo

Ik heb nu 3 verschillende bobines in de 1.6 16v liggen... wil dit vervangen door 4 gelijken..

Nu las ik dat er verschil zat tussen de 1.4/1.6 16v en de 2.0 16vu las

Nu las ik tevens dat de normale bobines vervangen door de 2.0 16v bobines het beste is voor de 1.6 16v aangezien deze sterker/beter zouden zijn?

Zo ja bestaan die wel? en waar kan ik die krijgen en welke is de beste koop?

Met vriendelijke groet,

Willem Luijendijk

matthew

Zijn al meerdere topics over,

Maar Beru of Denso of Valeo penbobine's zijn de goeie in ieder geval.

snerpo

Dat heb ik idd gezien mijn excuses maar deze gaven mij geen goed antwoord sorry...

zit er echt verschil tussen de bobines voor de 1.4/1.6 en de 2.0?

En zoja is het zo las ik dat de 2.0 16v bobines beter en sterker zijn voor de 1.6 16v? en kan deze dan wel in de 1.6 16v?

en wat is het verschil dan? en waar kan ik ze krijgen? het lijkt me stug dat er verschil in zit?

Met vriendelijk groet Willem Luijendijk

matthew

Die ik noemde zijn allen voor de 2.0,en deze kunnen zo in een 1,4 of 1,6 gemonteerd worden.

Sterker ja ze gaan niet kapot,als er dan nog iets is staat er water bij en is bobine goed.

Bij de dealer kun je ze halen en bij brezan.
Tevens monteerd de dealer alleen nog maar Beru's.

snerpo

BadEend

Bij de dealer gebruiken ze bobines van het merk eldor. Volgens mij zijn dit dezelfde als de Valeo bobines alleen zijn die een stuk goedkoper.
Met beru bobines heb ik slechte ervaringen.

Roadkill (Michiel)

Heb de Beru's erin (ook bij de dealert vandaan) sinds ze er in zitten 0 probs meer, en dus al een dikke 80K

Btw heb een 1,4 met dus de 2.0 bobines
Slow&Low

Byebye WhattsApp, hello Telegram (same number, better app)

Een Renault is net zo betrouwbaar als de garage die het onderhoud doet!

Tedo

Wat is het Renault artikelnummer van die 2.0 bobines? Ik heb een BERU in Renault verpakking als reserve liggen, maar ik heb geen idee of dat een 2.0 bobine is.

Tedo

Het is de 8200568671. Die wordt in ieder geval in de Megane RS gebruikt. Is dit dan dus een 2.0 bobine?

matthew

jep,want in de 1.4 en 1.6 werd de Sagem bobine standaard gemonteerd,en die gaan gegarandeerd een keer stuk.

BadEend

Citaat van: Tedo op 17 augustus 2012, 21:43:24
Het is de 8200568671. Die wordt in ieder geval in de Megane RS gebruikt. Is dit dan dus een 2.0 bobine?

Er bestaan geen specifieke 2.0 bobines. Voor de 1.4 en 1.6 worden dezelfde bobines gebruikt.

Tedo

Matthew zegt hierboven wat anders, en die is Renault monteur. Vanwaar die wijsheid?
Of bedoel je dat garage's ter vervanging altijd hetzelfde type (BERU) terugplaatsen, ongeacht de motorinhoud?

Roadkill (Michiel)

Citaat van: BadEend op 24 augustus 2012, 04:57:38
Er bestaan geen specifieke 2.0 bobines. Voor de 1.4 en 1.6 worden dezelfde bobines gebruikt.

Ja nu wel aangezien ze dus voorheen de fout ingingen met die Sagems..... (beetje positief praten over de Meg is jou ook vreemd he...)
Slow&Low

BadEend

Ik bedoelde daarmee dat ze onderling uitwisselbaar zijn en daar dus niet in verschillen.

Roadkill (Michiel)

Maar als je oplet kon je lezen dat er nieuw dus wel verschil in zat, daarom gingen die in de 1,4 en 1,6 sneller stuk dan die in de 2,0...
Slow&Low

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev