Advertenties

Klets maar raak DEEL 187

Gestart door Benjamin Renon, 15 augustus 2012, 10:28:30

Vorige topic - Volgende topic

Karin

Balen Ed, hoop dat je schoonvader hem nog kan maken voor het weekend.

Edwin Postma

Hij lekt nietwaar zuipt koelvloeistof.
Volgens mijn schoon pa is het de koppakking.
Op een een stukje van 20km bij normaal rijgedrag gaat er een half tankje door  :huh:
Truckertje

Nicole

Ook al gekeken naar de waterpomp? Of radiateur die lekt? Of er kvs bij olie in zit? En naar "croma" gekeken? :)
Mégane Coupé • 1.9 DCI (Gechipt > 130 pk) • 2001 • Zwart > Verkocht!

Dravious (Dennis)

Hi all, 'm back  -- Ben een tijdje inactief geweest wegen vakantie, werk, en druk druk druk  :shocked: Maar ik ben van plan weer wat actiever mee te gaan kletsen op het forum en (regio)meetings af te gaan  :grin:

See you soon  _o_
Renault Mégane coupé 1.6 16v sport (ph2 bouwjaar 2000)

Heatzone (Mark)

Als je koppakking lek is dan moet er ook aardig wat witte rook uit je uitlaat komen toch? Die halve tank kvs moet ergens naartoe gaan, of zoals Nicole zegt in je olie. Misschien een idee om bijvoorbeeld een streepje te zetten hoevol je tankje is, volgende ochtend nogmaals checken voor je weg rijd dan weet je of hij zo ook kvs verliest?

Dravious (Dennis)

Ik heb 2 weken geleden een reparatie laten doen. Ik kon elke maand 2-4x koelvloeistof volledig aanvullen. Bleek dat net voorbij het temp. huisje een lekkage zat. Deze bijna niet te zien. Zoek ik bij je motor naar kleine witte vlekjes (ziet eruit als kalk). Als je die ###n vinden heb je een lekkage. Anders is is de kans idd groter dat je pakking eruit ligt.

matthew

Nou edje bij de 1.6 16v motoren gaat de koppakking zelden stuk.

Ik verwacht eerder een waterpomp stuk,wat ook vaak gaat lekken als ze ongeveer 10 jaar oud zij is de waterpijp(met rubber) die boven je oliefilter langs loopt zo de achterkant van de waterpomp in.Dan kan het misschien lijken dat je koppakking stuk is maar dat is dus niet.
Dit is een los pijpje en los rubber wat samen 20 euro kost ofzo en met ontluchten erbij een uurtje werk zal zijn.Buis zit met 1 boutje vast en het is alleen even er flink aan trekken om hem uit de watwerpomp te krijgen.De nieuwe erin met wat glijmiddel eraan en flop erin.
Of radiateur of thermostaathuisje of een slang lek in deze volgorde ook.

Als je lang door rijdt ermee dan zal de koppakking vanzelf stuk gaan.

Edwin Postma

Oke befankt voor de tip matthew.
Auto staar al bij de garage om naar te kijken. Zal het doorgeven
Truckertje

Dravious (Dennis)

Ik heb ook nog een (misschien technisch) vraagje. Heeft iemand eenig idee wat dit kan zijn:
Als ik bijv. bij stoplicht weg rijd of op snelweg inhaal, en het gaspendaal wat verder indruk om meer gas te geven, dan komt er een soort van ratelent geluid vanuit de motor.

Dit was in het begin als ik echt flink gas gaf maar begint nu steeds korter op het pendaal te zitten.

Iemand een ideetje wat het kan zijn? Donderdag krijgt de auto een grote beurt. misschien kan ik het doorgeven.

Edwin Postma

Net telefoon gehad. Het is de waterpomp die lek is.
De riem word ook gelijk vervangen !-!
Als goed is kan ik hem donderdag ophalen !-!
Truckertje

Dravious (Dennis)

Stefan

***VERKOCHT***VERKOCHT***
Megane III 2.0TCe-180 Privilege (kleur Rouge Dyna)

Karin

@Ed, ben blij dat ze gevonden hebben wat het is.

Dante

Citaat van: matthew op  4 september 2012, 09:54:06
...De nieuwe erin met wat glijmiddel eraan en flop erin...
Volgens mij heb jij dat vaker zo gedaan......... ;) :D
1990 Volvo 340 Special | 1996 Mitsubishi Colt 1.3 GLXi

Get in, sit down, shut up & hold on!

Siempre es mejor un mal dia de playa que un buen dia de trabajo

2000 Renault Mégane Break RXI 1.6-16v | 1989 VW Polo Sedan (GT Conversie / R.I.P.) | 1990 VW Polo Coupe (R.I.P.)

Fb

Roy (Coup a One)

Weet iemand of de schroefgaten van een hoge spoiler overeen komt met de lage spoiler _o_

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev