Advertenties


Ontvangstkwaliteit standaard radio M?gane II

Gestart door Navione, 2 februari 2005, 22:17:49

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Navione

Citaat van: Jeroen op 31 januari 2005, 17:04:17
Mooi h? zo'n ingekorte antenne :D

Citaat van: Jeroen op  2 februari 2005, 11:15:12
Ook met de ingekorte antenne is mijn ontvangst even belabberd als met de orginele ;)

Elders op dit onvolprezen forum worden kritische vragen gesteld bij de ontvangstkwaliteit van de standaard Renault radio's in de M?gane II.

Ook ik ben verre van tevreden over de ontvangstkwaliteit van de radio in mijn vrije nieuwe M?gane II. In het geluid van overigens goed doorkomende regionale of nationale zenders zit vaak 'aan de rand van muziek en spraak' een licht krakend bijgeluid.? :(

Het kan toch niet zo zijn dat onze favoriete Cr?ateur d'automobiles in 2005 wat radio's betreft rommel in zijn nieuwe auto's monteert en daar dan ook nog eens een forse prijs voor durft te rekenen?? >:(

Wie wil zijn ervaringen delen?

Groet, Hans.
? ?

Jeroen

Ik heb nu dan de Avix X1 in mijn auto, ontvangst is een stukje beter maar nog steeds niet "je van dat", maar mischien komt dat wel door de ingekorte antenne.
Zal van de week eens de orginele spriet er op schroeven.

Paul

Hoi Hans, dat kraken doen alle Renault radio's en niet alleen in de m?gane :'(
Laguna 3 estate GT 180 dCi

Clio 3 1.616v Initiale

Navione

Citaat van: Remko de W. op  3 februari 2005, 21:14:59
ik moet zeggen dat de kwaliteit in onze clio best redelijk is.... :D

Dat ben ik met je eens. Ik rijd wel niet zo vaak in de Clio van mijn vrouw, maar heb me nog nooit ge?rgerd aan de ontvangstkwaliteit van de radio.

In de M?gane heb ik me al enkele malen voorgenomen naar de dealer te rijden en hem het probleem voor te leggen. Helaas (of gelukkig?) kan dat kraken ook weer zomaar ineens verdwijnen.

Paul, enig idee waar dat kraken bij (bijna) alle Renaults vandaan komt?

Maar niet getreurd: krakende wagens lopen het langst...? ;D

Groet, Hans.

nico

Citaat van: Paul v Dijk op  3 februari 2005, 20:37:42
Hoi Hans, dat kraken doen alle Renault radio's en niet alleen in de m?gane :'(

Ik heb prima ontvangst hoor.

wess

nou alle renault radio kraken niet alrijd als een gek.

sterker nog............. jaja, die in de bedrijfsbus ontvangt als een gek man!
helemaal ok gewoon :D

Dovski

Ik heb een Renault Sport, prima ontvangstkwaliteit zelfs met een kortere aluminium antenne!!!
Racing is the game, Renault is the name. Megane is the best, forget the rest!

Navione

Vooral bijvoorbeeld in de omgeving van verkeerslichten wordt de ontvangst behoorlijk gestoord.

Dovski, welke radio heb jij in je auto?


Navione

Citaat van: Jeroen op  2 februari 2005, 22:21:48
Ik heb nu dan de Avix X1 in mijn auto, ontvangst is een stukje beter maar nog steeds niet "je van dat", maar mischien komt dat wel door de ingekorte antenne.
Zal van de week eens de orginele spriet er op schroeven.

Heb jij intussen al ge?xperimenteerd met de oorspronkelijke antenne?

Jeroen

Nope, ben de laatste dagen niet weg geweest.

Dovski

Hans, ik heb de originele Renault radio, de radio/CD-speler 4 x 40W met CD-wisselaar 'Cabasse'
Racing is the game, Renault is the name. Megane is the best, forget the rest!

Johannus

Even als Gast ipv als regged nick (excuses weet me wachtwoord niet uit mehoofd en ben niet thuis)

Hoe dan ook. Ik heb zelf ook de standaard 4*40 Watt (al ik wel 6 speakers heb? )  cd wisselaar tuner (tuner in kofferbak) en cdwisselaar in dashboard ook van Cabasse Ter. Overigens was dit niet de standaard radio voor de gewone megane2 trouwens. Maar goed.

Tevens met Halfords korte Antenn met chrome. En mij ontvangst is perfect. Zelfs wanneer ik in Arnhem rijd onder de beruchte trolly lijntjes (die toch wel bekend zijn dat ze storen op radio zenders als je eronder rijdt) dus.

Groeten uut zeeland :)

Navione

Daar zit dus het verschil niet.? :(

Hoe hebben jullie het zendervolgsysteem (RDS) ingesteld?

Dovski

tja, das een goeie ik moet je eerlijk bekennen dat ik geen idee heb. Heeft de dealer gedaan. Ik zal morgenochtend even checken (mijn vrouw is momenteel met het monster weg, kan nu dus helaas niet doen). Hoe bevalt de RS jou?
Racing is the game, Renault is the name. Megane is the best, forget the rest!

Navione

Citaat van: Dovski op  8 februari 2005, 20:04:39
Hoe bevalt de RS jou?

Heb alleen nog maar woon-/werkverkeer gereden en ben maar net uit de aangeraden inrijperiode. Maar ik heb nog geen moment spijt gehad van mijn (voor mijn omgeving verrassende) keuze, die ik weloverwogen na veel theoretische voorbereiding en een lange dag proefrijden heb gemaakt. Zoals je merkt, probeer ik nu wat RS-specifieke technische know-how te achterhalen.

?

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev