Advertenties


Spruitstuk Megane 1.6 16V

Gestart door xCoupex, 14 augustus 2012, 11:18:05

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Christian de Vriend

Citaat van: Ed_16v op 14 augustus 2012, 21:34:14
Je hebt gewoon een verkeerde auto, hou het daar op. Je geld uitgeven aan vermogens-opwaardering bij een 1.6 lijkt me een beetje zonde van je geld, als ik eerlijk moet zijn. Uitlaat, demperloos, spruitstuk en dat soort dingen klinken allemaal erg leuk, maar als je gaat kijken wat je er aan geld uiteindelijk voor neer moet tellen en ziet wat je er aan + pk of Nm's ermee gaat winnen... Reken je maar niet rijk, eerder armer. Spaar je geld, koop een 2.0 of zo en ga dan verder opwaarderen. Maar ja, wie ben ik.  ;)

ik heb een goeie,wat boeit het nou wat de inhoud is??? een yank met een V8 ziet jou gebakje aan
als een grasmaaier motor,je moet elkaar leren warderen voor wat men heeft,iets wat jij niet kent blijkbaar.

je kan nog veel leren van engelse mentalitiet lees ik wel.

@xcoupex dit soort gemauw moet je negeren,en je moet doen wat jij leuk vind om te doen
ongeacht de inhoud van je cylinders!dit heeft mij nog nooit tegen gehouden in de 8 jaar dat ik
mijn megane heb,ondanks dat deze nu de deur uit gaat.
Horsepower is how hard you hit the wall,torque is how far you take the wall with you.

Horsepower sells cars,torque wins races

Megane 16V nu met 147pk en 200Nm schoon aan de wieltjes

Ed_16v

#16
Christian, als je het niet eens bent met mijn mening, geen probleem. Mijn ervan betichten dat ik geen waardering heb voor wat anderen hebben is van een geheel andere orde en daarmee sla je gewoon de plank mis. TS geeft letterlijk aan dat ie gewoon lekker fel wil optrekken, lees zelf eens. Vervolgens krijgen we het spruitstuk, chip, uitlaat en heel het reutemeteutverhaaltje, waarop ik reageer dat ie in de basis gewoon al begint met een verkeerde auto/motor (geef me eens ongelijk) en vervolgens ga jij lopen mauwen over waardering en Engelse mentaliteit (wat heb ik met Engelsen te maken?). Dat jij je misschien aangesproken voelt dat dat mijn mening is over een 1.6, dat kan wel zijn. Maar als bestuurslid van deze club had ik toch echt wel een andere reactie van je verwacht.

Maar nogmaals, wie ben ik. Ik zeg gewoon wat ik ervan denk, en dat heb ik denk ik ook op een vrij normale en nette manier gedaan. Ben je het daar niet mee eens, laat mij eens zien dan waar ik de mist in ga. Dat we een F7R hebben heeft er geen zak mee te maken, als dat al je probleem is. Je reactie lijkt een beetje op dat van iemand met een bepaalde mate van minderwaardigheidscomplex of zoiets... Al zou ik een 1.0 hebben, dan zou mijn reactie nog steeds hetzelfde zijn.

Overigens: "wat boeit het nou wat de inhoud is?" En we praten in dit topic over meer vermogen... hmm.. even achter mijn oren krabben...
Ex: Laguna 1.8 RT, Clio 16v, Laguna 2.0s 16v RTI

Christian de Vriend

Een bestuurslid moet dan wel een goed voorbeeld geven,neemt niet weg dat men ergens op kan
reargeren als men het er niet mee eens is.

als je denkt dat ik een minderwaardigheidscomplex heb? ga vooral je gang ,als iemand een rs zou
kunnen betalen,stond die alang voor de deur denk ik zo,als je het niet kan betalen,en het doet
met wat je hebt,dan moet je iemand in zn waarde laten,en wellicht helpen om er het beste van te maken,
ik stap over op 16v,neemt niet weg dat ik altijd leden zal helpen als ze meer uit de auto willen halen,
dat is wat ik bedoel met engelse mentalitiet,het maakt ze niet uit wat je hebt,ze waarderen het voor
wat je ermee doet,of hebt gedaan.

conclussie,we verschillen van mening,laten we het erbij houden en xcoupex helpen tot
een keuze te komen voor het gene wat die nu heeft.
Horsepower is how hard you hit the wall,torque is how far you take the wall with you.

Horsepower sells cars,torque wins races

Megane 16V nu met 147pk en 200Nm schoon aan de wieltjes

Felix

Heren, is deze discussie echt nodig?

Christian de Vriend

nee,daarom wilde ik het erbij houden. !-!
Horsepower is how hard you hit the wall,torque is how far you take the wall with you.

Horsepower sells cars,torque wins races

Megane 16V nu met 147pk en 200Nm schoon aan de wieltjes

Ed_16v

Ik vind dat xcoupex wat betreft vermogensverbetering beter zijn geld in zijn zakken kan houden. Je had het over geen geld om een RS te kopen, maar wat denk je dat al die spruitstukken, chips, uitlaten, katvervangers, sportdempers en dat soort zaken allemaal niet kosten? Echt niet gratis hoor. En anders vraag ik me af, dat als je al dat geld wel kan veroorloven, niet in de eerste plaats gewoon een 2.0 hebt gekocht? Voor de zuinigheid zal het ook niet zijn, want dan hoef je niet met feller optrekken aan te komen.

Door dit soort onzin, blijven velen in de waan dat ze van hun 1.6 zo maar even een pk-monster kunnen maken. Jammer, maar helaas. Tja, tenzij je inderdaad echt compleet gek bent (net als je geliefde Engelsen), ja dan kan alles natuurlijk. Maar laten we ervan uitgaan dat niet iedereen hier (op een enkeling na) zo gek is.
Ex: Laguna 1.8 RT, Clio 16v, Laguna 2.0s 16v RTI

Ed_16v

Ik schuw geen openbare discussie hoor. Waar is een forum voor? Om enkel lief tegen elkaar te doen?  ;)

Citaat van: Felix op 14 augustus 2012, 22:21:20
Heren, is deze discussie echt nodig?
Ex: Laguna 1.8 RT, Clio 16v, Laguna 2.0s 16v RTI

xCoupex

Ik respecteer iedereens advies en mening, edje en christiaan! Bedankt jongens  !-!

Dirk Kuipers

Ik ben van mening dat je beter kunt beginnen met een F7r (2.0 16v).
Ik heb de keuze destijds gemaakt om een ndere coupe te kopen en alles over te bouwen. Zodat ik met die basis kon beginnen.
Maar als je het geld daarvoor niet hebt (alhoewel een F7r ook niet veel meer kosten moet) dan is wat Christian zegt een optie.

Succes iig! :)

Ed_16v

Dirk, inderdaad dat bedoel ik: bij de aankoop van zo'n gebruikte Megane is het prijsverschil tussen de verschillende motoren ook niet meer zo groot, dan wel nihil of is zo'n kleinere motor gebruikt in aanschaf misschien nog wel duurder, ivm de huidige benzineprijzen en de grotere vraag naar "zuinigere" auto's. Om dan veel geld uit te gaan geven na aankoop van een 1.6 aan vermogensverbetering, daar zie ik dan absoluut de logica niet van in.

@ xCoupex: In geen enkel opzicht heeft mijn reactie te doen met het niet waarderen van jouw auto of ideeen. Maar als je het mij vraagt: als je toch geld wilt spenderen aan je auto, maak hem dan optisch leuk. Motorisch moet je dan wel zoveel uit gaan geven en dan kom je nog niet eens in de buurt van het vermogen van bijv. een F7R of ueberhaupt merkbaar vermogensverschil. Waar je misschien wel naar kunt kijken (maar zover reikt mijn "kennis" dan weer niet, maar dat van anderen hier misschien wel), is om te bekijken of je je ontsteking kunt vervroegen. Dat kost je mogelijk geen drol, maar de kans dat je er wat van gaat merken in vermogen in positieve zin is er wel. Ik weet dat er op de Lagunaclub een Renault-monteur is geweest die zelf zijn ontsteking met 6 graden heeft vervroegd en vertelde dat hij merkbaar meer vermogen had. Het ging hier om een 1.8 16v motor, maar dat zou dus wellicht ook kunnen met jouw motor. Zover ik weet is het nadeel dat daaraan kleeft het pingelen van de motor is. Misschien dat iemand van de techneuten hier wat aan toe kan voegen?...
Ex: Laguna 1.8 RT, Clio 16v, Laguna 2.0s 16v RTI

Heatzone (Mark)

Als je een megane 1 phase 2 wil, wordt het wel lastig om een 2.0 16v te vinden een niet ide versie dan!

Natuurlijk moet er openlijk over deze onderwerpen kunnen geworden gediscusseerd echter ben ik wel van mening dat je een ander zijn mening moet respecteren en elkaar in hun waarde laten. !-!

Ed_16v

Ja, dat is een kwestie van kiezen of delen dan.
Ex: Laguna 1.8 RT, Clio 16v, Laguna 2.0s 16v RTI

Rogier

De grootste vraag is uiteraard heb je het geld ervoor over, voor de minimale winst. Je betaalt zoals ik zag al bijna 500,- alleen voor een spaghetti spruitstuk en dan nog is 160 voor een "katvervanger" (zo zie ik het) en dan nog is de bougies en bobine's voor de betere ontbranding, en een eventuele chip 2 a 700,-

Ik zou zeggen hou die centen lekker in je broekzak en koop op ten duur een 2 liter of koop een auto met een turbo, motoren met een turbo zijn prestatie gevoeliger dat een atmosferische motor !-!

Renegade (Mark)

Citaat van: Christian de Vriend op 14 augustus 2012, 13:55:41
57i is ruk,der komt nog te veel warme lucht bij het filter
dan beter een bmc te monteren dat is een afgesloten filter
die 57i kits komen nooit met mooie waardes op de testbank.

je vergeet nog een paar dingen
-magnecore bougiekabels(bedenk me net dat 16v bobines op bougie heeft)
-betere bougies
-instelbare benzinedrukmregelaar.(liefst dubbel membraams voor stabiele druk)

tel dit op bij een complete sportuitlaat,luchtfilter systeem
en chip,dan heb je een leuke winst.

erwin is aan het uitzoeken of het inlaatspruitstuk van een
twingo rs gaat passen,zo ja,dan bezin je met 130pk ipv 110/115pk

DBilas heeft een custom inlaatspruitstukje, is wel extreem duur !



Je kan ook zelf gaan hobby'en

http://www.cliosport.net/forum/showthread.php?223768-Intake-manifold-K4M/page2

En vergeet niet dat de K4M in de twingo's het nieuwere model is met de variabele timing ! Verder zal de compressie en binnenkant van de cilinderkop er wat anders uit zien om op die 130pk te komen :)

Voor de mensen die ander blok aanraden, wat is er nou leuker, zelf uitzoeken hoe je vermogen wint en daarna met een goed gevoel in een 1.6 16v rijden (die waarschijnlijk ook nog 10x soepeler loopt) of een andere motor erin lepelen en klaar ?

ShiftGear ( Erwin de Rijke )

#29
@ Ed_16V
Ik wil ook even op reageren: Het is niet voor niks dat bv supersprint een uitlaat spruitstuk ontwikkelt voor de 1.6 8 of 16v tjes.
Zij testen de auto keer op keer en pas als je er wel degelijk winst maakt zetten ze het op de markt, vergeet niet dat een auto die vrijer ademt ook zuiniger rijdt dan de standaard auto.

Als je even naar mijn auto kijkt dan zie je dat ik al aardig op weg ben op motorisch gebied.
Zet mijn auto naast de zelfde soort maar dan standaard dan rij ik hem zeker kwijt.
Ik begin sinds deze week ook te merken dat hij zuiniger rijdt als voor heen, normaal als ik hem zondag tankte tot de nok toe vol dan heb ik op deze dag ( woensdag ) bijna een kwart benzine weg gereden, nu zit hij nog steeds vol en is de meter een millimeter gezakt.

Nog 1 leuk detail: mijn auto heeft standaard 115 pk, de Twingo RS heeft de zelfde motor maar die heeft een andere inlaat spruitstuk en een spaghetti spruitstuk plus hij is door Renault software matig ook gekieteld en dat alles bij elkaar komt die uit op 135 Pk, laten ze de Twingo bij Fastchip chippen ( wat trouwens leuke aanbiedingen heeft met dynodagen ) dan heeft de Twingo 146 Pk.
Dus het verhaal wat jij verteld Edje 16v is in mij en andere mensen die er wel degelijk verstand en ervaring hebben toch een broodje aap verhaal.

Het punt bij turbo motoren is dat deze met een Chip al eenvoudig op te voeren is, ik heb ook het idee dat men te lui zijn om er moeite in te steken om er toch meer vermogen uit een atmosferisch blok te halen.

Tot zo ver mijn inbreng...
Proud to be Loud!
Knetterpuupe!

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev