Advertenties


Megane tuning

Gestart door R3FL3XSPRAY (Maurice), 12 augustus 2012, 13:34:20

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

R3FL3XSPRAY (Maurice)

Beste leden,

Ik heb mijn oude megane weg moeten doen door teveel reparatie kosten en heb nu een ph2 gekocht en wil ik hier en daar wat neon in me auto zelf inbouwen zoals onderandere bij mijn gas pendalen enzo wil ik dus Neon inbouwen, wie heeft hier verstand van en weet wat ik moet kopen en hoe ik dit aan moet sluiten??


Mvg,
Maurice Rietveld
Club lid
Renault Mégane Phase2
1.9D
Kleur: Rood

Roadkill (Michiel)

Uhm heb je een Meg1 ph2 gekocht of een Meg 2??
Slow&Low

Byebye WhattsApp, hello Telegram (same number, better app)

Een Renault is net zo betrouwbaar als de garage die het onderhoud doet!

R3FL3XSPRAY (Maurice)

Renault Mégane Phase2
1.9D
Kleur: Rood

Tedo

Dan zit je hier bij de Megane II niet goed  ;)

MaikelRMC2.08v

#4
neon is makkelijk,  je moet ergens je stroom vandaan halen, het liefst geschakeld (zodat je ze niet vergeet uit te zetten, maar dat ze uit gaan met het contact)

even simpel, je haalt de + en - bij je aansteker vandaan, dit is 12 volt, gezekerd op 5 ampère (meer dan genoeg voor 10 balkjes) en gaat uit als je de auto uitzet, en wie gebruikt dat ding nu nog behalve voor de tom-tom..

je hebt nu een + en - die je op je neon setje aan kan sluiten, wellicht met een schakelaartje of 2 ertussen (halfords, radiobeurs, maar ook een computerzaak heeft die lampjes, bij radiobeurs hebben ze 100.000 schakelaartjes...).. en dan met wat tiewraps die buisjes onder je dashboard hangen, vaak zit er wel tape/klittenband meegeleverd, maar dat is maar so-so...

bij de computerboer heten die lampjes trouwens "ccfl" oh, en let wel op, dit soort neon balkjes zijn hoog voltage, laag amperage.. dus ondanks het relatief lage stroomverbruik kunnen ze best een schok geven.. ik heb 9 hechtingen aan zon lampje te danken.. (stom stom stom)

veel plezier!!

MaikelRMC2.08v

oops verkeerde knopje, deze mag weg...

erik_bos

Klopt :)
Ik heb ze er ook onder zitten. Heb hiervoor de schakeldraad van de verlichting gebruikt in de aanstekerplug. Verder dus zonder extra schakelaars.
De transformatoren heb ik weggewerkt achter het middenconsole.

Het balkje bij de bestuurderskant heb ik dmv 2 tie-wraps aan 2 kabelbomen bevestigd die boven boven je stuur lopen.
Op de bijrijdersplek heb ik 4 gaatjes geboord in het dashboardkastje. 2 gaatjes per kant, en hier ook tie-wraps doorheen gelust.

Aan de achterkant heb ik de neonbalkjes met tie-wraps vast gemaakt aan de metalen stangetjes onder de voorstoelen.
De transformatoren heb ik met klittenband midden, aan de zijkant van de stoel bevestigd met redelijk wat extra kabellengte voor als mensen de stoel gaan verstellen.

Wanneer je het spul hebt ingebouwd, loop dan nog even een rondje om de auto en kijk even goed of de neon nergens rechtstreeks van buitenaf te bewonderen is, als je er mee gepakt wordt kan men nog wel eens moeilijk gaan doen als ze hun dag niet hebben...

MaikelRMC2.08v

#7
Citaat van: erik_bos op 23 augustus 2012, 09:24:38
Wanneer je het spul hebt ingebouwd, loop dan nog even een rondje om de auto en kijk even goed of de neon nergens rechtstreeks van buitenaf te bewonderen is, als je er mee gepakt wordt kan men nog wel eens moeilijk gaan doen als ze hun dag niet hebben...

ja, daarom heb ik een extra schakelaartje ^^

:police: ja wat zag ik daar.. neon?
:afro: euh neon? welke neon? zal mn telefoon wel zijn geweest die ligt daar onder mn asbak ziet u...

coupe veendam

je kan het neonverlichting ook aansluiten op je binnenverlichten...deur open neon aan deur dicht neon uit plus dat je het natuurlijk ook nog gewoon aan kan doen door de binnenverlichting aan te doen
renault megane coupe 1.6e

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev