Advertenties


Alarm geluid bij centrale deurvergrendeling

Gestart door erik_bos, 8 augustus 2012, 12:16:58

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

erik_bos

Dag,

Op mijn Megane zit de Renault standaard CV met afstandbediening en oplichtende knipperlichtjes.
Nu leek het mij wel wat hebben om er ook het "tjoep-tjoep" alarm geluidje bij te hebben wanneer de CV vergrendelt en ontgrendelt.

Zowel op internet als hier op het forum al wat gezocht, maar er niks over kunnen vinden helaas.
Heeft hier iemand ervaring een dergelijk systeem?

juul

Weet niet of het zo los te maken is, maar weet wel dat dit bijv. op een alarmsysteem zit.

erik_bos

Daar was ik al bang van ;)
Ik vind het alleen zo duur om alleen voor het geluidje een alarmsysteem aan te schaffen en in te bouwen :p

Roadkill (Michiel)

Je kan natuurlijk een draadje trekken vanaf je knipperlicht naar je toeter...... (zonder relais geeft het enkel wel een raar effect als je rijd en je knipperlicht aan zet.......)
Slow&Low

Byebye WhattsApp, hello Telegram (same number, better app)

Een Renault is net zo betrouwbaar als de garage die het onderhoud doet!

Felix


erik_bos

Hahaha, dat zou inderdaad wel komisch zijn :P
Ik denk dat ik zelf ook nog eens goed op zoek ga, en anders laat ik het gewoon zijn voor wat het is ;)

Het geluidje is leuk, maar natuurlijk niet vereist voor het rijden of wat ook :P

mark

Dat is nog niet eens zo'n gek idee, als je de signaaldraad van de centrale vergrendeling naar de alarmlicht schakelaar naar het relai van de claxon verbind zou dit in theorie moeten werken !-! En het enigste wat je nodig hebt is een soldeerbout en een draadje en misschien is een diode ook wel verstandig.

erik_bos

Om het nog mooier te maken, ik denk dat de draad naar de alarmverlichting niet eens nodig is. Deze gaat namelijk al wel knipperen wanneer de auto ont- of vergrendeld wordt.
1x knipperen bij ontgrendelen, 2x knipperen bij vergendelen.

Dan zou inderdaad een draadje van het CV systeem naar de claxon, met daar tussenin een diode voldoende moeten zijn :)

Een draad van de alarmverlichting naar de claxon lijkt me dan niet zo'n strak plan. Wanneer je dan je alarmlichten aanzet, gaat de claxon mooi mee op de maat :P

f1team

ik zou het niet aan de claxon aansluiten anders zul je veel boetes krijgen voor onnodig toeteren  :police: ik zou dan iets tussen zetten met een pieptoon

dennisje

ik heb hier zelf ook naar gezocht en ook alles doorgemeten.
er komt idd een APPART singaal vanuit je cv unit naar je knipper lichten dus normaal als je gaat knipperen heb je hier dus ook geen last meer van.
je kan deze unit vinden bij je zekeringskastje binnen en onder de zekeringen zit een printplaat. hierop zit een grote dikke stekker. ik dacht naar mijn wete dat het de wit/paarse kabel was. maar je hoort zelf het relais schakelen. dit zijn 2 relais en de onderste is van je cv. ik zou zeggen zoek en gij zult vinden. !-!

mark

Citaat van: dennisje op 12 augustus 2012, 22:27:19
ik heb hier zelf ook naar gezocht en ook alles doorgemeten.
er komt idd een APPART singaal vanuit je cv unit naar je knipper lichten dus normaal als je gaat knipperen heb je hier dus ook geen last meer van.
je kan deze unit vinden bij je zekeringskastje binnen en onder de zekeringen zit een printplaat. hierop zit een grote dikke stekker. ik dacht naar mijn wete dat het de wit/paarse kabel was. maar je hoort zelf het relais schakelen. dit zijn 2 relais en de onderste is van je cv. ik zou zeggen zoek en gij zult vinden. !-!

Aha dus jij kunt mij vast wel vertellen of de alarmlicht schakelaar nog eerst naar de uch gaatof dat die meteen naar de knipperlichten gaat. Want als die schakelaar meteen door naar de knipperlichten gaat dan kan ik daar veilig mijn aftermarket cv op afstands bediening op zetten o-)

mark

Renault heeft dacht ik ook zelf van die achteraf inbouw setjes voor parkeersensoren(volgens mij voor een paar tientjes)
en daar zit ook een zoemer in en die gaat nog wel aardig hard. (ik word er altijd helemaal gek van als er eentje storing heeft en dat ding de hele tijd blijft zoemen)

Dus als je ergens op mp of op de sloop zo'n setje tegen komt kun je die als "tjoep tjoep" geluidje gebruiken !-!

dennisje

poeh even na denken volgens mij gingen deze eerst nog langs de uch ja.  maargoed je kan nog steeds dat singaal draad gebruiken hoor no worrys. en tjoep tjoep kan je gewoon een auto sirene voor gebruiken hoor het zijn korte pulsen en een sire geeft dit geluid dit is dus ook in de auto's die standaard de tjoep tjoep hebben. maar aan de andere kant de knipper lichten van renault blijven toch wel eventjes aan/uit zegmaar.

erik_bos

#13
Die van mij niet :)

Van slot is 1x kort knipperen, op slot is 2x kort knipperen :)

Maar dan zou ik denk ik nog wel een diode in de kabel tussen de knipperlichten en de uch (als ik het goed begrijp) want anders gaat het alarm ook af wanneer ik richting aangeef of alarmlichten gebruik.

mark

Citaat van: dennisje op 16 augustus 2012, 19:22:47
poeh even na denken volgens mij gingen deze eerst nog langs de uch ja.  maargoed je kan nog steeds dat singaal draad gebruiken hoor no worrys. en tjoep tjoep kan je gewoon een auto sirene voor gebruiken hoor het zijn korte pulsen en een sire geeft dit geluid dit is dus ook in de auto's die standaard de tjoep tjoep hebben. maar aan de andere kant de knipper lichten van renault blijven toch wel eventjes aan/uit zegmaar.

Oke bedankt !-! !-! !-! ik denk dat ik dan toch maar of save speel en gewoon mijn knipper funtie meteen op de knipperlichten aan sluit met diodes uiteraard

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev