Advertenties


Coupe start niet

Gestart door swops, 7 mei 2005, 02:19:34

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

swops

Hallo,
Ik heb een 1.6 coupe uit 1998 op G3. Deze auto had schade maar is nu gerepareerd, het blik althans. Want hij start niet nl.
Hij vonkt, krijgt brandstof(jah ik heb de noodstop ingedrukt voor brandstof toevoer), de startmotor draait prima rond, hij krijgt voldoende lucht, maar hij start dus niet.
Heel vreemd als ik de auto een tijdje niet heb proberen te starten dan slaat hij aan en valt direct weer uit(hij gaat wel aan dus), maar daarna kan ik hem met geen mogelijkheid weer aan de praat krijgen, dit heb ik al 4 x gehad.
Het maakt niet uit of ik op benzine of G3 wil starten hij doet telkens hetzelfde.
Heeft iemand een idee waar het aan ligt?
Aan de computer ofzo? Ik heb weleens gehoord dat je die moet resetten na een lange tijd zonder stroom te hebben gestaan.( de auto heeft 5 maanden niet gereden)
Ik zou het echt niet meer weten, ik hoop dat jullie me wat verder kunnen helpen.
Alvast bedankt.
Gr. Ton

Kawing [Real-One]

staat de startbokkering toevallig aan?

swops

Als dat zo was dan kon ik hem helemaal niet starten toch?
Hij gaat af en toe wel even aan.
Maar misschien heb je een punt, hoe zet ik dat ding uit? Of zie ik dat ie erop zit?
Er zit wel cv met afstandsbediening op, maar ik zie nergens wat van een startblokkering ofzo.

swops

Hey vet thanx! ik d8 al waar is dat lampje voor. Ik gebruikte de cv nooit, omdat de accu leeg was, ik zal hem nu even opladen en kijken of ik de startblokkering uit kan krijgen.
Ik hou je op de hoogte. BEdankt!

swops

Nou hij start hoor, direct!
Maar nu heb ik een nieuw probleem; hij gaat vol gas!
Als ik hem start dan vliegt hij driect in de toeren terwijl ik geen gas geef.
De gaskabel blijft ook niet hangen ofzo.
Iemand nog een idee wat dit kan zijn?
Alvast bedankt.

swops

Jah daar komt heel veel lawaai vanaf als ik hem start, klinkt als 'valse' lucht, als ik het zo zou kunnen omschrijven. Het is net of het luchtfilter los zit ofzo, zo klinkt het

swops

maar komt het doordat er iets los zit daar ofzo?

swops

Haha jah dat is waar. Maar waar moet ik op letten dan? Alles zit goed vast, ik zie nergens scheurtjes.
En is het niet gek dat hij volgas gaat? Kan dat daardoor komen?

coupe-monte-carlo

het kan ook zijn dat je stappenmotor blijft hangen
even goed schoonmaken en het huis waar deze inzit.


JvE

Of het slangetje van de mapsensor is gescheurd.
Toevalling gisteren bij mij ook geconstateerd. Stotteren bij optrekken. Bij gas boven 2000 toeren ging hij niet verder terug,
Bij de dealer nieuwe slang gehaald (?12,88) probleem opgelost  :D

swops

Ja ik las hier int forum al wat over die stappen motor, maar dat gaat allemaal over onregelmatige toeren en te lage toerental. Maar bij mij gaat hij gewoon volgas en blijft ook zo, het lijkt net of ik het gaspedaal vol indruk.
Ik doe hem telkens uit omdat ik bang ben dat ik hem sloop.
Maar dat slangetje van de mapsensor, waar zit die??
En de stappenmotor? Waar zit dat ding, dan kan ik hem even uit elkaar halen.
Thanx voor de reactie btw.

swops

Ok de locatie van de mapsensor heb ik al gevonde, ef zoekn int forum he ;)

Jeroen

Nee hoor, naast het forum is ook nog een hele site, mar daarin een FAQ.
En daar staat het allemaal haarfijn uitgelegd  ;)

swops

Ja klopt ik had de mapsensor gevonden, en wat blijkt.....er zit helemaal geen stappenmotor op!!
Snap er geen reet van, waarom hebben ze die bij het schade bedrijf eraf gehaald, maar ja.
Ik zal een nieuwe gaan halen en ga er dan vanuit dat het probleem is opgelost.
Bedankt voor alle hulp.

coupe-monte-carlo

16 Gepost op: Vandaag om 04:44:05


heb je wel bij daglicht gezocht  8)

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev